Anmeldelse: New York på Business Class med SAS

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

For en uges tid siden tog jeg turen fra København til New York med SAS. Jeg havde hjemmefra budt på en upgrade fra Go til Business for 40.000 point som 48 timer før gik igennem. Det skulle dog vise sig, at blive en lidt anderledes oplevelse, end forventet.

Henover sommeren har der været flere problemer med SAS’ fly der har måtte aflyses eller flyet har måtte vende om grundet problemer. Dette startede min tur desværre også med. Dagen før afgang fik jeg en sms om, at flyet havde fået en ny afgangstid 5 timer senere. Jeg kontaktede SAS som fortalte mig, at flyet skulle igennem et rutinecheck i København inden afgang.

Med det i baghovedet, havde man allerede frygtet det værste, men tiden så ud til at holde. Kl. 14:50 bød de langt om længe velkommen i gaten – og her kom den lidt kedelige nyhed. Den Airbus 330 der skulle ha’ fløjet os til New York var ikke i stand til at komme afsted, så flyet var byttet ud til et andet. Her gjorde hun i gaten også opmærksom på, at dette ville være en lidt anderledes oplevelse på business og SAS plus og at der desværre heller ikke ville være wi-fi ombord.

Anyway, sådan var det – hellere komme afsted end en aflysning.. Boarding startede og vi kom langt om længe afsted. (kun 5 timer forsinkede)…

Flyet

Flyet blev byttet ud til SAS’ reservefly af typen A340 – uden den nye kabine ombord.

Vi var kun 7 mennesker ombord på Business til New York og selvom kabinen var lidt gammel og slidt, glædede jeg mig stadig til 8½ time ombord på flyet.

Business class sædet

Velkomst ombord på flyet

Da jeg havde fundet min plads og fået lagt min bagage i bagagehylden blev der serveret champagne og juice. Efter take-off blev der serveret nødder samt noget af drikke. Jeg valgte en Plane Ale fra Mikkeller.

Maden ombord

Maden ombord var helt fantastisk. Det hele var utrolig velsmagende og man manglede bestemt ikke noget.

Menuen ombord

Ca. 2 timer før ankomst til NYC var det igen blevet tid til at spise.

Service og faciliteter ombord 

Flyet var lidt gammelt og slidt og var indrettet med en anden business class kabine end dem man kender. Sædet var ok, men ikke noget vildt. Dog kunne det ligges ned, så der var mulighed for at få lidt søvn efter maden. Inflight entertaiment ombord var ikke så vildt. Der var ikke så mange film at vælge imellem, så jeg brugte min tid på at kigge på flyruten/hastighed og “time to destination”. Jeg fik dog set Pingvinerne fra Madagasca, da det var en af de få animationsfilm jeg aldrig har fået set ombord på et fly.

Der var intet Wi-fi ombord på flyet hvilket jeg selvfølgelig havde håbet på.

Tid til lidt søvn inden ankomst til New York

Selvom flyet var gammelt og slidt, kan man ikke klage over servicen ombord. Personalet på business class fik virkelig vendt den lidt skuffende start til en rigtig positiv oplevelse. Maden var utrolig god og derudover fik jeg også lov til at smage den helt nye Northern Trails øl fra Mikkeller ombord. Der kan forresten læses lidt mere om den øl her.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

- Fantastisk service fra personalet ombord
- God mad

Cons

- Kabinen var gammel og slidt
- Lidt kedeligt inflight entertaiment
- Ingen wi-fi

Service

Komfort

Value for money

Maden ombord

Generel Vurdering

Konklusion

Taget i betragtning af flyet og kabinen, så hiver serviceniveauet det virkelig op hos SAS. Oplevelsen på Business Class var rigtig god og selvom 40.000 point måske var meget for en upgrade til en "gammel" kabine, så føler jeg stadig at jeg fik noget for mine point.

4.1

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *