Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
København fik i sidste uge et nyt fem-stjernede hotel, da NH Collection Copenhagen åbnede. InsideFlyer var forbi 48 timers efter det åbnede for at give dig vores anmeldelse af det gamle “Ørkenfort”.
Det nye NH Collection Copenhagen er en del af den spanske hotelkæde NH Hotels. Samtidig er det kædens første hotel i Danmark og hele Skandinavien. NH Hotels har i alt 93 hoteller, hvoraf flertallet er i Europa.
Vores besøg faldt 2 dage efter deres første åbningsdag. Bevidst valgt at vi ikke kom på førstedagen, da vi gerne ville sikre at var på plads og i gang, som for eksempel morgenmadsbuffeten. På den måde får vi en helt frisk anmeldelse som ikke er påvirket af de første dagens “børnesygdomme”. Alle værelserne på hotellet var endnu ikke færdige, så hotellet kørte på godt halv kraft (meget normalt at åbne op i etaper). Der var god belægning allerede på andendagen, hvilket gav godt liv i lobbyområdet. Hotellet får i alt 394 værelser.
Vores forventninger til det nye fem-stjernede hotel var store, da placeringen og selve den store bygning (som kaldes for “Ørkenfortet”) er ret ikonisk i København. Hotellet skulle have været et nyt Hilton hotel, men i løbet af processen endte det med at blive Skandinaviens første hotel i NH Hotels kæden.
Ankomst og Lobby
Da bygningen ikke er ny, men en totalrenovering, så er der ikke nogen billig mulighed for parkering. Hotellet tilbyder blandt andet “valet-parkering” og den koster 350,- kroner i døgnet. Taget i betragtning hvor få parkeringspladser der er i området, så kan dette være løsningen for mange af de som kommer i bil, da gadeparkeringen også koster penge (godt halvdelen af hvad “valet-parkeringen” koster).
Når du kommer til hotellet mødes du af en rulletrappe der tager dig op til lobbyen.
Lobbyen går langs hele bygningen med restauranten på siden, baren og mødelokaler i enden.
Værelset
Vi havde bestilt et værelse af typen “Premium Room with View”. Dette værelser var sat til 49 kvadratmeter. Et standard værelse er opgivet til at være 26 kvardratmeter. Der er i hvert fald mindst 8 værelseskategorier ud fra hotellets hjemmeside fra standardværelser og op til suites.
Da vi checkede ind, så fik vi at vide at vi havde fået os et hjørneværelse på 3. sal. Dette var bestemt ikke værst. Værelset var stort og rummeligt og kunne fint holde til at sofaen var opredt og klar som soveplads. Personen som klarede check ind for os var meget venlig og ringede endda op på værelset for at sikre sig alt var i orden og at opredningen var lavet, som vi havde bestilt den. Så en rigtig fin start.
Indretningen af værelset er holdt i flotte varme farver på gulve og flere møbler. Der er grålige farver på væggene og ting som gardiner, mens for eksempel lamper og håndgreb er guldfarvet. Det giver et flot samlet udtryk.
Da det er et hjørneværelse, så var der en længere entré med et lille læderpuf og et spejl. Derfra åbner værelset sig op med en skabsvæg på den ene side og vinduer mod vandet på den anden side.
Selve værelset består af en dobbeltseng, sofa (som på vores besøg var lavet om til seng), et lille cafébord med stol til og møbel til kaffemaskine og minibar.
Badeværelset er af en god størrelse og der er store klinker i grå farver.
Den ene væg i bruchenichen, modsat vasken og spejlet, er i hvide farver og lave med mindre klinker i et sildebensmønster. Dette er flot lavet og det er også gode materiale som er valgt.
Restauranten og maden
Da vi ankom sent på hotellet valgte vi ikke at bruge restauranten til aftensmaden (der er reelt to restauranter på hotellet). Vi bestilte i stedet for room service og alt forgik nemt via en lille hjemmeside.
Via denne side, så kan du også bestille flere amenities, vasketøj og genopfyldt minibaren. Du finder linket til denne side på bagsiden af dit nøglekort.
Vores mad kom i løbet af 30 minutter og selvom maden samlet set var i den dyre ende, så var det god kvalitet og smag. For eksempel havde kødet i burgeren havde en god kraftig kødsmag, som man mange steder mangler.
Morgenmaden var også en ting vi havde set frem tid. Det er altid spændende at komme ned og se hvordan kvaliteten og udbud er. Da NH Hotels er en spansk kæde, så var der gode forventninger om at der ville være godt udvalg af pålæg og søde ting.
Dette skuffede ikke og der var naturligvis også cava, hvis dette skulle ønskes til at komme godt i gang med dagen.
Buffeten var fordel på 4 områder som hver især havde et emne. så pålæg og kolde ting på et bord, søde sager på et andet og mejeriprodukter på et tredje. Det fjerde var de varme ting, hvor du kunne stille æg og omeletter. Desværre var der ikke klart til pocherede æg og dermed en god egg benedict, som ellers var forventet på et fem-stjernede hotel.
Vi valgte en omelet, som blev lavet hurtigt og bragt ned til bordet. Ikke noget med at stå og vente på det.
Opholdet sluttede kort efter morgenmaden, da dagens program pressede på. Vi manglede at kigge på for eksempel fitness rum. Dette må vi kigge på ved næste besøg, da vi skal prøve deres spanske tapas restaurant Tablafina af ved en lejlighed.
Skriv et svar