Anmeldelse: Sheraton Skyline Hotel London Heathrow

Sheraton Skyline Hotel London Heathrow er et perfekt sted at overnatte, hvis du skal bruge et hotel tæt på lufthavnen. Servicen er fin – men bliver naturligvis påvirket af Corona-restriktionerne.

Jeg ankom til Heathrow sidst på eftermiddagen og skulle videre næste morgen. Så det var oplagt at tage en overnatning på et af hotellerne tæt på lufthavnen. Valget faldt på Sheraton Skyline Hotel London Heathrow. Det giver optjening af point og statusnætter i Marriott Bonvoy, hvor jeg godt kunne bruge et par ekstra overnatninger.

Hotellets service i en Corona tid

Jeg valgte den billigste overnatning uden morgenmad. Min status i Marriott Bonvoy giver gratis morgenmad på hotellet. Desuden har jeg nogle opgraderingsbeviser i Marriott Bonvoy – og ville gerne bruge et af dem. De udløber trods alt ved årets udgang – og der er en risiko for, at de bliver forældet. Der er nemlig ikke så mange planlagte rejser i min kalender for resten af året. Men en opgradering var ikke mulig i appen.

Før jeg reserverede værelset, var jeg inde og tjekke hotellets service. Men der kom også en mail et par dage før min ankomst, der kunne fortælle at restauranten var lukket og loungen kun kunne bruges til at slappe af i. Selvom hotellets hjemmeside havde givet samme oplysninger, havde jeg alligevel set frem til en bid mad og lidt forfriskninger i loungen, når jeg kom frem. Lige nu byder SAS jo kun på håndsprit og en vådserviet, når man rejser på PLUS, så jeg ankom nærmest på tom mave.

Ankomst

Jeg tog Hotel Hoppa fra lufthavnen til hotellet. Denne shuttle bus er en rigtig fin service. Prisen er 6 britiske pund, hvis du køber billetten hos chaufføren. Den kan fås billigere, når du køber på selskabets hjemmeside, men det fik jeg altså ikke gjort. Bussen kørte ind på hotellets parkeringsplads, så det var let at komme hen til indgangen.

Jeg blev budt velkommen i receptionen, hvor jeg fik en opgradering til et bedre værelse. Det var jo rigtigt fint. Desuden fik jeg en grundig instruktion i husreglerne og servicen. Det var i store træk en gentagelse af, hvad jeg havde fået oplyst i e-mailen og på hjemmesiden. Men jeg fik også en seddel med QR-koden til room-service menuen. Morgenmaden blev leveret på værelset – den skulle blot bestilles aftenen før. Bestillingssedlen fik jeg udleveret ved samme lejlighed.

Receptionen

Selve lobbyen er fin – men der var ikke mange gæster i den. Lænestolene var udmærket at sidde i – men jeg syntes sofaen var lidt ubekvem. Måske en kombination af et lidt for dybt sæde (der var langt til ryglænet) og at dimensionerne på mine ben ikke rigtigt svarede til sofaens mål.

De bløde stole i lobbyen

Værelset

Måske er det kun i de nordiske lande, vi har lyse møbler på vores hotelværelser. Her på Sheraton var der både mørke træpaneler over sengen og møbler i mørkt træ. Men det er åbenbart stadig populært nogle steder.

Værelset havde en god stor seng – og der var også en sovesofa. Sofaen stod i et hjørne, hvorfra det var svært at se TV-et. Så den flyttede jeg. Den var rigtig tung, så jeg regner med, at der er masser af træ og jern i konstruktionen. Hynderne er meget bløde. Faktisk for bløde til min smag.

Jeg fik ikke prøvet skrivebordet og den tilhørende stol. Men på plussiden er, at det er muligt at bruge både engelske og europæiske stik ved skrivebordet. Det var et utal af programmer på TV-et. Jeg nåede aldrig at tælle dem. Men ud over mange britiske og amerikanske kanaler, var der også en del kanaler fra EU-landene på kontinentet.

Naturligvis er det også muligt at koge vand til kaffe og te. Men jeg savnede faktisk en Nespresso maskine, som jeg har set på andre Sheraton hoteller. Så jeg måtte nøjes med pulverkaffe på værelset. I loungen, der lå på den anden side af gangen, kunne jeg lave rigtigt kaffe på friskmalede bønner. Så der hentede jeg flere gange en god kop friskbrygget kaffe.

Badeværelset

Naturligvis er der badekar på badeværelset. Jeg kunne ønske mig, at det blev skiftet ud med en bruserkabine, næste gang hotellet skal renoveres. På alle andre måder har badeværelset også den normale Sheraton standard. Naturligvis små plastic flasker med sæbe, shampoo og body lotion. Vatpinde og små vatpuder pænt pakket ind i små plastikposer. Så alt er som før Coronatiden.

Loungen

Jeg skulle bare krydse gangen for at komme ind i loungen. Jeg måtte naturligvis besøge den, for at få et par fotos. Loungen har samme solide møbler, som værelserne er udstyret med. De er dog holdt i lidt lysere farver. Jeg sad lidt i en af lænestolene, som var meget behagelige. I realiteten havde jeg hele loungen for mig selv.

Der var også et lille business område med 2 PC-ere, Området tjente samtidig som gang til loungens toiletter. Det er nok en god udnyttelse af pladsen, men vil formentlig ikke give arkitekten en guldmedalje for indretningen.

Selv om jeg havde forstået, at det kun var muligt at sidde og slappe af i loungen, kunne jeg hurtigt konstatere, at loungens kaffemaskine var klar til at brygge en god kop kaffe. Det sædvanlige udvalg af te-breve betød, at man også kunne få den engelske nationaldrik. Køleskabet havde også vand, cola og 7-up. Men ingen alkoholiske drikkevarer. Til de sultne var der en skål med bananer.

Restauranten er lukket – men Starbucks er åben

Restauranten er lukket. Men det er muligt at bestille retter fra hotellets room service menu. Den kan findes ved at bruge den QR kode, jeg fik udleveret i receptionen. For hotellet har stort set fjernet alt papir fra værelset. Selv den lille notesblok med hotellets logo og en kuglepen skal du søge forgæves efter.

Jeg fik naturligvis også bestilt morgenmad. Røræg og bacon. Samt lidt brød og marmelade. Alt blev leveret på en bakke til værelset kl. 6.10, som jeg havde bedt om. Jeg havde sat næsen op efter at hente en god kop friskbrygget kaffe i loungen. Men den var låst på det tidspunkt. Så jeg måtte nøjes med en gang pulverkaffe – og det er jo heller ikke helt ringe, når alternativet er et glas vand fra hanen.

Starbucks har en lille cafe ved siden af receptionen. De ser ud til at have et helt normalt udbud af sandwich, frugt og kager. Samt naturligvis varme og kolde drikkevarer. Da jeg kun var på hotellet i ganske kort tid, nåede jeg aldrig at handle hos Starbucks – kun at tage et billede på vej ud til lufthavnsbussen.

Jeg betalte 70 pund for overnatningen (som var inklusiv morgenmad og adgangen til loungen med drikkevarer). Jeg har meget svært ved at vurdere prisen: Dels er det længe siden, jeg sidst var i London (så jeg kender ikke niveauet), dels er alt jo unormalt i disse Corona-tider.

Overblik

Pros

+ Service
+ Corona forholdsregler
+ Beliggenhed (når man har brug for et seng mellem flyskift)

Cons

- Indretningen kunne være bedre. Det er svært at se TV-et fra sofaen.
- Sofaen på værelset var ikke så bekvem

Beliggenhed

Service

Værelset

Loungen

Morgenmad

Generel Vurdering

Konklusion

Sheraton Skyline Hotel London Heathrow har en rigtig fin beliggenhed, når du har brug for at overnatte i forbindelse med et flyskift. Generelt var jeg godt tilfreds med mit ophold. I disse Corona tider er hotellerne jo underlagt mange begrænsninger (hvilket jeg har taget højde for i min bedømmelse). Og servicen var helt i top.