Anmeldelse: Skyteam lounge i Frankfurt

Skyteam Lounge Frankfurt

Frankfurt er Lufthansa’s store hub og derfor mest kendt som Star Alliance lufthavn. Skyteam selskaberne er gået sammen om at operere deres egen lounge i lufthavnen.

Efter en lang flyvetur fra Hong Kong, ankom jeg omkring kl. 5:00 om morgenen til lufthavnen i Frankfurt. Min videre flyvning til Amsterdam med KLM var først kl. 10:15 og jeg havde derfor god tid til at udforske den dedikerede Skyteam lounge i Frankfurt.

Lokation

Skyteam Lounge Frankfurt

Lufthansa’s Airbus A380 blev parkeret ved terminal 1 ved ankomst fra Hong Kong. Jeg skulle derfor tage Sky Line toget til terminal 2, hvor min KLM gate var. Skyteam lounge er placeret i terminal 2 overfor gates D26/D27. Det er efter sikkerhedskontrollen til højre og næsten for enden af den lange gang. KLM og Air France flyvninger tager afsted i nærheden.

Det var egentlig slet ikke meningen at jeg skulle flyve via Frankfurt, men jeg havde i sidste øjeblik behov for et fly fra Hong Kong aftenen inden på grund af tyfon Hato. Aftenen inden tyfonen skulle ramme var der meget få ledige pladser til Europa tilbage, og Lufthansa var min eneste mulighed.

Min plan var at tage den første afgang til Amsterdam fra Frankfurt med KLM kl. 07:00, men den var udsolgt. Den næste afgang kl. 10:15 havde ledige pladser. Det gav min en god mulighed for at udforske Skyteam loungen.

Skyteam loungen er ikke kun for rejsende med Skyteam selskaber. Også andre flyselskaber som Finnair, Air Baltic og Air Berlin bruger loungen. Det er også muligt at benytte loungen for Priority Pass eller Diners Club medlemmer.

Skyteam lounge Frankfurt

Mad og drikkevarer

Jeg har et ‘Prestige’ medlemskab hos Priority Pass, hvilket gav mig gratis adgang til loungen. Loungen åbner kl. 07:00 og med Priority Pass kortet i hånden stod jeg foran diske præcist kl. 7. Damen ved skranken var vist ikke helt vågen endnu, jeg var åbenbart den første gæst den dag.

Et hurtigt blik gennem loungen bekræftede at der ikke var andre endnu. Det firkantede rum var ret stort. Der var rigeligt med plads. Efter indgangen var der et par reoler med aviser og tidsskrifter, og længere fremme var der buffeten. Der var ingen udsigt på flyvepladsen, til gengæld kunne man se Sky Line toget køre frem og tilbage mellem terminal 1 og 2.

Udvalget til morgenmaden var overraskende stort. Frisk bagte boller, croissanter og rigeligt med pålæg. Der var også frisk frugt og yoghurt. Det var bedre end hvad man får at spise ombord (i hvert fald på de korte ruter). Kaffen var også fint.

Skyteam lounge Frankfurt
Udvalg til morgenmad

På trods for det tidlige tidspunkt på dagen, stod alkoholiske drikkevarer allerede klar, både øl, vin og spiritus. Der var også rigeligt med kiks, chips og nødder.

Jeg var i loungen i omkring 3 timer og først kl. 9:15 kom der flere mennesker til. Det var en ret underlig oplevelse at være de eneste gæster i loungen i knap to timer. Jeg kan ikke sige noget om udvalget til frokost og aftensmad, men til morgenmaden var de helt i orden. Internettet virkede også udmærkede, selvom der ikke var et separat netværk men det almindelige lufthavnsnetværk. Den eneste ulempe var at der ikke var toiletter i loungen, de lå udenfor lidt længere nede ad gangen.

Jeg kan helt klart anbefale denne Skyteam lounge!

Denne artikel er oprindeligt skrevet af Ready2board fra vores søsterside Insideflyer.nl