a&o Hostels i København oplever stor fremgang

a&o Hostels København

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det seneste halve år har været gavmildt ved a&o hostels i hovedstaden. Kædens to hostels med i alt 385 værelser og 1.315 senge har oplevet en betydelig vækst i antallet af overnatninger.

Antallet af overnatninger er næsten fordoblet i løbet af det seneste halve år, viser nye tal fra a&o Hostels i hovedstaden. – Et godt produkt til en skarp pris kan give os en konkurrencemæssig fordel fremover.

Kasper Rønnov hos a&o Hostels.

Glødende telefoner, markant flere bookinger og mange flere gæster.

Mens 40% af værelserne var lejet ud i januar, så voksede belægningsprocenten til 75 i juli. Størst fremgang er der hos a&o på Nørrebro, hvor belægningsprocenten i samme periode er steget fra 31 til knap 83%, a&o i Sydhavnen ligger lidt under.

Færre og færre senge står tomme hos a&o Hostels, som nyder godt af en stigende rejselyst hos især danskere, tyskere, amerikanere og svenskere. Foto: a&o Hostels

Den store stigning i antallet af gæster skal ses i lyset af, at vi har skruet op for alle typer rejsende. Den største gruppe er danskere, som typisk skal på kort visit i hovedstaden, og så modtager vi i år mange flere grupper fra Tyskland. Samtidig er det især kommet flere amerikanere og svenskere, og overordnet er vi på vej tilbage til belægningsgraden fra før coronatiden.

Sara Hansen, salgsansvarlig for a&o i Danmark.

Gæster fra 124 lande

I årets første syv måneder modtog a&o cirka 43.000 gæster fra i alt 124 lande, 13.160 kom fra Danmark, 9.869 Fra Tyskland, 2.748 fra USA og 2.278 fra Sverige. Den gennemsnitlige gæst overnattede 2,7 nætter hos a&o, viser kædens tal for Danmark.

Det høje antal overnatninger fortsatte også i august, forklarer a&o, og til trods for generelt svagere økonomiske konjunkturer i Danmark, Europa og Nordamerika, forventer a&o, at hotellerne også vil fastholde en høj belægningsprocent resten af året.

Helt overordnet er der stadig et stort og opsparet behov for at komme ud at rejse og opleve, og det vurderer vi også, at a&o vil nyde godt af fremover. Og skal vi forholde os til det scenarie, at Europa på sigt kommer til at kigge ind i økonomisk udfordringer, så har vi måske en lille fordel i forhold til vores konkurrenter, fordi vi leverer en høj overnatningskvalitet til en skarp, konkurrencedygtig pris. Det kan betyde, at mange fortsat vil vælge at overnatte hos os fremfor mere high-end-hoteller.

Kasper Rønnow, Managing Director hos a&o Hostels i Danmark.

a&o Hostels har 40 hostels i 25 byer i ni europæiske lande.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *