Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Når amerikanerne vågner op, så forventer Boeing at deres B737 MAX model vil få en endelig godkendelse af den amerikanske Federal Aviation Administration (FAA).
Efter at have været sat på jorden over hele verden i over 20 måneder grundet to flystyrt tæt på hinanden, så forventer Boeing nu at den endelige godkendelse til at kunne sende flyene tilbage i luften kommer.
Netop i dag den 18. november 2020 skulle FAA komme med denne godkendelse.
Ifølge Reuters, så har FAA arbejdet på de sidste faser af godkendelsen siden starten af november måned.
Der går ekstra tid før passagererne flyver med en B737 MAX
Når flytypen endeligt er certificeret, så skal alle piloterne igennem en ny træning før de må flyve med flytypen. Det indeholder en række flyvninger i simulator og dermed grundet kapaciteten af simulatorer, så kan det tage flere måneder at få alle piloter igennem.
Det skal også siges at med en FAA godkendelse, så må flyet ikke flyve i for eksempel Europa. Der skal en lokal godkendelse til før det sker. Men dette forventes også at komme inden længe.
Det betyder at du ikke kommer til at flyve med en B737 MAX fra for eksempel Norwegian lige med det samme. Dette også sammenholdt med den økonomiske situation Norwegian står i. Men der er flere andre flyselskaber, som sikkert hurtigt vil sætte flytypen i drift igen.
American Airlines er nok det eneste flyselskaber som har sat flyet ind i deres tidstabel. Der er der rutestart den 29. december 2020. Flyselskabet har givet mulighed for at alle der ikke ønsker at flyve med flytypen frit kan ombooke deres billet. Southwest Airlines og United Airlines har endnu ikke sat en dato på, men forventer det bliver i løbet af første kvartal 2021.
Skriv et svar