Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Luftfarten er under stadig forandring, og nu ser det ud til at Lufthansa og Etihad skal til at arbejde tættere sammen og måske fusionere sig.
Rygterne begyndte allerede i december måned, hvor et samarbejde mellem Lufthansa og airberlin kom i gang. Dermed blev to konkurrenter sat tættere sammen, da Etihad som bekendt ejer en stor del af airberlin.
Ifølge rygterne, så er der tale om at Etihad skal overtage 30-40% af aktierne i Lufthansa og senere skal der være tale om et egentlig fusion mellem de to flyselskaber.
Reuters har sendt følgende ud:
Germany’s Lufthansa and Etihad Airways are in talks to possibly merge the two airlines, Italian daily Il Messaggero said in an unsourced report on Tuesday.
According to the paper, managers from both companies have for weeks been examining the possibility of Etihad taking a 30-40 percent stake in Lufthansa via a capital increase reserved for the Abu Dhabi state-owned airline.
In a second step, the two airlines would look at a full-blown merger to create a carrier with 97 million passengers a year, the paper said. It added the parties would meet shortly to speed up the talks.
Det giver god mening, da det europæiske marked ikke rigtigt er begyndt at blive konsolideret, som vi har set på det amerikanske marked med United Airlines og Continetal, samt American Airlines og US Airways.
Selskaberne i Europa er presset og samme pres er begyndt at ses på de 3 mellemøstlige selskaber også. Qatar har stille og roligt investeret i IAG, som er moderselskabet for blandt andet British Airways. Nu ser det ud til at Etihad også vil tage et seriøst skridt i en retning, hvor de kan sikre sig en markant plads i fremtidens marked.
Etihad har allerede en stor aktiepost i det tabsgivende Alitalia, og denne vil blive påvirket, hvis en fusion med Lufthansa.
Både Lufthansa og Etihad vil ikke udtale sig om dette rygte. Men uanset hvad, så er det interessant at to store konkurrenter taler som om fremtiden. Det er måske samme historie, som vi så i USA, der nu kan gentage sig.
Hvis det så bliver til noget, så bliver det helt klart et af de største samtaleemner i 2017.
Henrik Olsen siger
Luftfarten er under stadig forandring, og nu ser det ud til at Lufthansa og Etihad skal til at arbejde tættere sammen og måske fusionere sig. Rygterne begyndte allerede i december måned, hvor et samarbejde mellem Lufthansa og airberlin kom i gang. Dermed blev to konkurrenter sat tættere sammen, da Etihad som bekendt ejer en stor… Læs mere
Read the whole post here.
Kære Sebastian
I forhold til FAE (Da det er her Etihad & Emirates har hjemme) synes jeg dit "opstød" bærer et præg af mangel på fakta, med mindre du synes det er ok at "skære alle over een kam" (skal vi i Danmark også bære skylden for at den Sicilienske mafia regerer i det sydlige Italien?)
Jeg har i årevis næsten boet i Emiraterne (Dubai) og JA der er da udfordringer, men hvor er der ikke det?? Jeg er såmænd heller ikke fortaler for diktatur, men den måde det fungerer på i FAE, er faktisk ganske afbalanceret langt hen af vejen.
Jeg ved såmænd ikke hvad der er værst, at ende i lommen på "en mellemøstlig diktatur stat" eller i lommen på en "rablende vandvittig leder" af verdens eneste tilbageværende stormagt (hvis vi nu skal tage de STORE politiske briller på)
Nå pyt her på IF skal vi jo ikke løse verdens problemer, så skal vi ikke bare være flyve/rejse nørder, og så lade politiske emner blive debatteret på "Nationen" og andre ligesindede sandhedsmedier o_Oo_Oo_O
Ha' en vidunderlig aften
/DSGM
Politik & religion må være bandlyste emner her på IF.
Vi vil have EY Exxxxx istedet for, LH kommer der nok aldrig,
ordnung muss sein:)
Der var vidst en E***R fare med LH til JNB for et stykke tid siden, så aldrig sig aldrig 😉 (det var dog med OS flynummer)
Som flynørd er det lidt forvirrende med blanding af forkortelser. FAE er jo koden for Vagar på Færøerne, hvad har de nu gjort galt deroppe? 🙂
FAE = Forenede Arabiske Emirater
Du mener hæveautomaten? http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064676
Udbytteskat
Generelt
Som udgangspunkt skal selskabet angive, når der er truffet beslutning om at udlodde udbytte. Det gælder både, når udbyttet er vedtaget i forbindelse med godkendelse af årsregnskabet på en generalforsamling, eller når der er besluttet en á conto udlodning i den løbende regnskabsperiode.
Som hovedregel skal udbytteskat indeholdes med 27 procent. Der gælder dog en række undtagelser, hvor en udbyttemodtager kan modtage udbytte med en lavere indeholdelsesprocent.
Jeg har i hvert fald en tur med dem for 5000,- i Business Class 🙂