Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
En af de centrale ting ved presseturen i går med British Airways var at deres Club World (Business Class) skulle forbedres. Det vil ske i tempi og starter først med en restaurantligende catering setup. InsideFlyer var med på flyvningen i går, hvor konceptet blev vist og vi har taget mange billeder af hvad du kan forvente dig til september, når det lanceres.
Presseturen i går var ombord på en af deres Boeing 787-9 Dreamliner. Med ombord var CEO og Chairman Alex Cruz, da han overfor de godt 40 specielt inviterede kunne fremvise, hvad British Airways vil forbedre i den kommende tid. Vi var alle sat i Club World kabinen, således at vi kunne opleve en komplet service med udvalgte eksempler på serveringer og måden det blev serveret på.
Alex Cruz udtalte at det var meget vigtigt at det skulle være mere som at spise på en restaurant eller “restaurant style dining”, som han kaldte det. Derfor ville alle forretter, hovedretter og desserter blive præsenteret på en nydesignet rullebord, som ville præsentere maden på bedste vis. At det visuelle og oplevelsen bliver sat mere i fokus bekræftede Troy Warfield, som er direktøren for Customer Experience i British Airways. Under serveringen fik vi en snak om dette, samt kvaliteten af maden, som ifølge Troy Warfield bliver på et højere niveau.
Med den store fokus på at det skulle være “uden bakke”, så er det lidt mærkeligt at du rent faktisk forsat får en bakke, hvor glas, bestik, brødkurv etc. allerede er placeret. Dette ville nok være en af de ting, som jeg kommentere at det burde fjernes.
Dette nye koncept kommer i første omgang at blive introduceret på ruterne mellem London og New York fra september. Efterfølgende vil det blive rullet ud til alle ruter i løbet af 2018.
De nye retter i Club World
Jeg kan godt melde ud at de nye retter præsenterer sig på bedste vis. Der er også god smag i dem og det er en klar forbedring på hvad British Airways serverer i øjeblikket.
På turen smagte vi på et udvalg af forretter og desserter.
Der kommer flere nye tiltag
Ud over selve cateringen, så vil der også komme forbedringer til hovedpude og dyne/tæppe. Et nyt underlag vil blive introduceret for at øge komforten væsentlig når det er tid til at få lidt søvn.
På de korte langruter vil der også blive ændret i konceptet på en sådan måde, at der vil blive mulighed for maksimal søvn. På en tur fra Boston eller New York og til London, så er turen mange gange ikke længere end små 6 timer.
I dag er lyset slukket omkring 2-2½ time, men i fremtiden vil det blive mellem 4-4½ time. På den måde vil det blive klart lettere at få lidt søvn.
Dette understøttes af ændringerne i lounge setuppet, hvor pre-flight dining, vil blive udvidet således at du hurtigere kan sove. Hvis du vil spise ombord cateringen være tilpasset disse aftensafgange. Så der skal du ikke forvente den samme mængde og tid, som på en dagsflyvning den anden vej.
Se mange flere billeder fra hele turen her.
Turen fra Gatwick til Heathrow tog lidt en lille omvej – og da Alex Cruz brugte mere tid end planlagt på at fortælle om de nye tiltag, samt tog sig tid til at tale med de inviterede, inklusiv InsideFlyer, så måtte den fine Boeing 787-9 Dreamliner tage nogle ekstra runder inden den 3 timer senere kunne lande i Heathrow.
Den planlagte rute så således ud:
Og her er så den faktiske rute med ekstra runder over England:
[…] var inviteret med på den oprindelige pressetur, hvor det var British Airways CEO Alex Cruz, som var med og præsenterede de nye tiltag i det store […]