British Airways med forbedringer på underholdning og catering

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Vi ser i øjeblikket at flyselskaberne laver flere reelle forbedringer på deres produkter og service. Det gælder både i lufthavnen, men især også i luften. British Airways kommer her i august med forbedringer på både underholdningen ombord, samt den catering der tilbydes.

British Airways følger med den igangværende tendens ved flere af det store flyselskaber. De forbedrer det samlede tilbud og kommer med dobbelt så meget indhold på deres underholdningssystem om bord på langruteflyene, samt forbedrer deres catering tilbud.

Udbud af underholdning fordobles ombord

I løbet af august måned forventer British Airways mere en 1 million kunder på deres langruter. Disse vil kunne finde en klar øgning i antallet af indhold og titler i underholdsningssystemet ombord. Der vil være for eksempel være mere end 75 komplette boxsets og mere end 50 nye/nyere film. Eksemper er den komplette Harry Potter serie, Indiana Jones serie og Mission Impossible serie.

Vi ved hvor vigtig det er for vores kunder at tilbyde et bredt udvalg af underholdning ombord på vores langrutefly. Kunderne fortæller os at det er en af de ting, som de ser frem til når de skal flyve langt med os. Derfor har vi arbejdet hårdt på at få nyt indhold og alt i alt fordoble indholdet vi tilbyder.

Calum Laming, Chief Customer Officer i British Airways

Forbedring af catering ombord og på jorden

Fra den 9. august 2023, så vil British Airways tilbyde nye snacks på de kortere ruter i deres Euro Traveller (økonomi klasse). Der vil du kunne få enten en banankage eller rosinsnack (sultana flapjack). Det vil være muligt på flyvninger fra Heathrow og Gatwick og gælder dermed på de flyvninger mellem Heathrow og Københavns Lufthavn.

Galleries loungerne får også en runde af nye tiltag på menufronten. Det gælder at der kommer flere ting at vælge imellem som morgenmad. Der kommer et tilbud om den klassiske “afternoon tea” og så lettere tilbud i picnic snack format.

Der er også en ny menu i First Class loungen (Concorde Room) i Heathrow, samt nye tilbud i deres amerikanske loungerne i form af nye cocktails og lokale øl.

Så efter flere år med nedskæringer under den tidligere CEO Alex Cruise startende med indførsel af “Buy on Board” i 2016, så ser vi nu en periode, hvor der er fokus på at komme med et bedre produkt i alle klasser. Kampen om kunderne er bestemt i gang og produktet, sammen med prisen på billetten, er klart det som er medbestemmende på hvilket flyselskab kunderne vælger.

British Airways CEO Alex Cruz præsentere “Buy on Board” i 2016 i deres hovedkvarter i London – Foto: Henrik Olsen

Vi ser derfor ind i at andre flyselskaber også følger med (f.eks. Lufthansa), så vi kan kun håbe på at vores egen SAS også vil komme med forbedringer. Især på indholdet af underholdningssystemet, da det er utroligt lille og skiftes sjældent. Vi ved at der er sket opgraderinger på selve systemet, men vi mangler at se markant mere og bedre indhold.

Forsidefoto: BA / PR



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *