Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
British Airways har her til aften meldt ud at de har været udsat for et kæmpe hackerangreb. Et angreb hvor 380.000 kreditkort er blevet lækket.
Flyselskabet har meldt hackerangrebet til politiet og er i gang med at få kontaktet alle de kunder, som skulle have være udsat for dette store databrud. I disse GDPR tider, så er det helt sikkert noget, som kan betyde meget rent finansielt for British Airways udover at det også rammer dem på deres troværdighed.
Databruddet skete mellem den 21. august klokken 22:58 BST og frem til i går den 5. september. I denne periode lykkedes det at skaffe adgang til de personlige og finansielle data på de kunder som lavede bookinger via deres hjemmeside www.ba.com eller via BA app’en.
Beskeden kom ud på blandt andet Twitter her til aften:
We are investigating the theft of customer data from our website and our mobile app, as a matter of urgency. For more information, please click the following link:https://t.co/2dMgjw1p4r
— British Airways (@British_Airways) September 6, 2018
Du kan læse mere om det her på British Airways hjemmesiden.
Ændre dit password og overvej at skift dit kreditkort ud
Der står ikke meget i hvad British Airways anbefaler, men det vigtige er:
- at hvis du har en konto ved British Airways (enten hjemmeside eller app’en), så anbefaler British Airways at du ændre dit password med det samme
- at du skal overveje at skifte det kreditkort ud du har registreret eller brugt ved British Airways
I alle tilfælde bør du kontakte din bank og forhører dig.
Skriv et svar