Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Passagerer hos Brussels Airlines kan nu 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen komme i kontakt med kundeservice via sociale medier. På Twitter og Facebook svarer selskabet indenfor 30 minuter på hollandsk, fransk og engelsk. Dermed vil selskabet opfylde kundernes forventning om at få assistance til enhver tid, især under rejsen.
Claudia Tluk, social media manager:
Vi har tilbudt vores social media service siden 2010, men vi kunne se et stigende behov for at kunne give kunderne svar på deres spørgsmål døgnet rundt. Det er også i tråd med vores mission om at være det mest personlige flyselskab. Vi opfatter ikke kun sociale medier som en vigtig servicekanal; det giver os også værdifuld feedback om vores produkter og services, og er et godt termometer på vores kvalitet, eftersom kunderne hver eneste dag fortæller os hvad de syntes om deres rejse med os. Det hjælper os til at forbedre os endnu mere.
På en gennemsnitlig dag har Brussels Airlines omkring 500 samtaler med kunderne på Facebook og Twitter. Forventningen er at antallet vil stige kraftigt det næste år. Dertil vil selskabet også tiltrække såkaldte ‘Social Media Happiness Agents’. Fra næste år vil det også blive muligt for passagerer at købe en opgradering eller ændre en rejse på chatten. Udover en øget tilstedeværelse på netværkssiderne, arbejder selskabet også en på app.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar