Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Cathay Pacific tilbyder ikke længere first class på de fleste af deres egne regionale flyruter, med undtagelse af Beijing og Tokyo-Haneda. First Class har også sporadisk været tilgængelige på flyvninger til blandt andet Taipei, Shanghai, Singapore, Bangkok og Manila, men disse billetter er ikke længere til salg.
Cathay Pacific gør som mange andre flyselskaber og lukker deres first class-tilbud. Der er heldigvis kun tale om kortere regionale ruter, men der er ingen tvivl om at første klasse konceptet på fly er lukningstruet. Flyselskabet vil fortsat kunne bruge fly med fire klasser ombord på disse ruter. Der er imidlertid stor sandsynlighed for, at de bedste sæder kun vil være tilgængelige for rejsende med højeste status i Marco Polo Club (og muliges Oneworld). Servicen vil derimod være den samme som i business class.
Attraktive bonusbilletter
At first class-tilbuddet nu slutter på disse ruter er ekstra kedeligt for passagerer, som skifter fly undervejs. Rejsende, som kommer til Hong Kong på første klasse kan være nødt til at flyve videre i business class. Hyppige skift til en anden flytype har imidlertid ført til at passagerer i første klasse nogle gange har måttet tage til takke med business class. En positiv ting som kan komme ud af dette er, at Cathay Pacific first class-tilbudet vil kunne tilbydes mere konsekvent på de ruter, hvor first class bibeholdes.
Man kan tænke sig at ændringen i udbuddet skyldes lav efterspørgsel efter betalte biletter på første klasse på disse ruter. Disse ruter har det imidlertid været meget gunstigt at købe som bonusbilletter. Med British Airways Executive Club kan man for eksempel flyve fra Hong Kong til Beijing eller Tokyo for kun 44.000 Avios. Det er en rimelig måde at få lejlighed til at opleve Cathay Pacific First Class.
Foto: Cathay Pacific
Denne artikel er oprindelig publiceret af The Flying Dutchboy for InsideFlyer.nl.
Skriv et svar