Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Cathay Pacific indfører nogle ændringer til deres premium economy og economy class produkter i deres Boeing 777 fly. Detaljerne har Cathay Pacific bekræftet til InsideFlyer. Afhængig af hvilken klasse du rejser i, får du mere eller netop mindre komfort ombord.
Cathay Pacific Premium Economy
Luftfartselskabet fra Hong Kong øger afstanden mellem sæderne med 2 tommer; fra 38 til 40. Derudover bliver der installeret benstøtter på alle sæder. Førhen havde kun bulkhead stolene et benstøtte. De var derfor meget populære blandt rejsende. Førhen havde de andre stole kun en fodstøtte. Selvom det lyder som nogle småændringer, vil det øge komforten ombord. Ombygningen er i fuld gang.
Øvrige fordele ved premium economy er en kabine med kun 32 sæder i en 2-4-2 opstilling, priority services og en bedre service og catering.
Economy class får 10 stole per række
OneWorld medlemmet har kørt med underskud i adskillige år. For at øge indtjeningen har selskabet besluttet at øge antallet af stole per række i deres Boeing 777 fly fra 9 til 10. Dermed følger Cathay Pacific industristandarden. Udvidelsen gælder for såvel deres regionale som long-haul flåder. Deres 3-klasses 77G – som blandt andet beflyver Amsterdam – får dermed 28 ekstra sæder. Den regionale udgave får hele 40 sæder til.
Selvom bredden af midtergangen bliver mindsket, kommer passagerene også til at lægge mærke til ændringen. Sædebredden bliver 1,3 tommer mindre til 17,2 tommer. Benpladsen forbliver 32 tommer. De nye stole vil være tyndere med ekstra polstring. En andel del af ændringen er underholdsningsskærmen som bliver hele 3 tommer større. Derudover har selskabet annonceret wifi i deres triple-seven. Indtil videre har det kun været tilgængeligt i deres Airbus A350 fly.
Rejsende som har planlagt en tur med Cathay Pacific skal dog ikke frygte noget. Ombygningen er planlagt til at starte i 2018. Den skal være færdig i 2020.
Konklusion
Selvom det er skuffende at Cathay Pacific vælger kapacitet over komfort, er det ikke overraskende. Selskabet er et af de få tilbageværende selskaber som endnu ikke har 10 sæder per række i economy class i deres Boeing 777. Udover europæiske selskaber som KLM, har også de fleste asiatiske og mellemøstlige selskaber som Emirates, Etihad, Qatar og enda 5-stjernet EVA Air ’10-abreast’.
Rejsende får trods det en ny stol med en meget stor skærm. Tyndere ryglæn vil også bidrage til mere benplads, men på længere flyture er polstringen også vigtig.
Vil du undgå at rejse til Asien i en smal stol? Overvej så Garuda Indonesia’s 777 eller en A350 hos Singapore Airlines eller China Airlines.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
Skriv et svar