Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Hotelkæden Conrad er en del af Hilton Hotels, og er deres 5-stjernede hotelkæde. Standarden på disse hoteller er skal være en stjerne over deres mere udbredte Hilton-brandede hotellet. Da jeg havde et par dages stopover i Bangkok på min forrige Asien-rejse, var det Hilton kæden der var i fokus, da jeg skulle booke hotel. Eftersom jeg er medlem af Hilton HHonors, som er bonusprogrammet til Hilton-kæden, var det skønt at få bogført nogle nætter på et af kædens hoteller. Desuden havde jeg meldt mig til en kampagne som ville give nogle ekstra points.
Hilton har i alt fire hoteller i Bangkok, et Conrad, to Hilton og et Doubletree by Hilton, men eftersom jeg havde hørt meget godt om Conrad, valgte jeg dette. I tillæg har jeg guldkort i HHonors, noget som sædvanligvis betyder lidt ekstra god service.
Jeg bookede mig ind på et standard værelse for to nætter, og valgte at betale med en kombination af thailandske Bath, og HHonors points. Under bestillingen bad jeg også om mulighed for sen check-out på afrejsedagen, da jeg ikke havde flyafgang før omkring midnat.
Jeg ankom til Conrad Hotel Bangkok tidligt lørdag eftermiddag, lettere frustreret over at Thai Airways havde mistet min bagage på flyveturen. Udenfor hotellets hovedindgang var der flere bellboys som stod og ventede, allesammen ulasteligt klædt. Det var en kende overrasket over at jeg rejste så let, men de gelejdede mig hen til receptionen hvor jeg blev taget imod ved det område som var reserveret for HHonors medlemmer.
En japansk Guest Relations Officer (som receptionister hedder der) ønskede mig velkommen, og kunne fortælle at de havde opgraderet mig til et værelse på The Executive Floor, og at check-in derfor ville foregå i The Executive Lounge som lå på 29. etage, men at han ville følge mig derop.
Mellem 1. og 8. etage er der lobby, restauranter, konferencerum, spa, fitness og swimmingpoool. Fra 9. til 16. etage fandtes der lejligheder i det som hedder Conrad Residences, som er lejligheder med køkken etc. beregnet på dem som bor i længere tid. Disse lejligheder har egen indgang, men kan stadigt bruge hotellets faciliteter. Fra 17. til 32. etage ligger resten af værelserne på Conrad Hotel Bangkok.
Vel oppe i loungen blev jeg taget vel imod på typisk thailandsk manér, og placeret i en sofa og serveret noget at drikke mens detaljerne blev klaret. De bad også om en kopi af “mistet bagage” papiret (Property Irregularity Report – PIR) så de kunne følge op på status for mig. Loungen var stor og flot med en nydelig udsigt over byen, men jeg fik ikke lov at sidde længe, da jeg straks var på vej en etage ned hvor mit executive værelse lå – et værelse der var aldeles udemærket med alt hvad jeg trængte til.
Velkomstgaven på værelset var et frugtfad, og en pæn pakke med store makroner fra hotellets eget konditori. Farligt, men godt. Der var også to flasker med vand gratis, samt noget som jeg aldrig har oplevet før, nemlig at isspanden på værelset var fyldt da jeg ankom, og blev fyldt op både under den daglige rengøring og ved turn-down servicen om aftenen.
Jeg havde nok forventet en noget bedre udstyret minibar, men det var egentligt ikke noget problem. Sengen var stoooooor, og den var heldigvis god at sove i. Jeg satte pris på en dyne, hvilket ikke er normalt i Asien, og ellers var rummet funktionelt og badet havde gode amenities. Ved sengetid var der turn-down service, så sengen blev gjort klar, og et lille tæppe placeret ved siden af sengen, hvor tøflerne stod klar.
Der var også fin udsigt fra værelset.
Det der kendetegner et 5-stjerners hotel i forhold til lavere rangerede hoteller er deres “attention to detail”, og jeg bliver nød til at nævne hvordan dette hotel fulgte op på min manglende bagage. Direkte efter jeg kom ind på værelset ringede de fra Executive Lounge og kunne fortælle at de havde haft fat på Thai, og kunne fortælle at min bagage ville komme senere samme aften.
Eftersom jeg skulle på brunch på Four Seasons dagen efter, hvilket krævede et pænt sæt tøj, fandt jeg det nødvendigt at undersøge deres quick laundry på hotellet (jeg havde heldigvis en ekstra skjorte med i håndbagagen). Så jeg sendte skjorten afsted med besked om at det skulle returneres indenfor tre timer, og allerede to timer senere blev en ren skjorte leveret på bøjle med plastik udenpå. For at toppe det hele af, så blev prisen ikke påvirket af at jeg valgte express service, noget som normalt koster dobbelt op, da jeg er guldkunde.
Jeg gik nu en tur ud i byen, og lod hotellet klare resten af problemet med bagagen. Kl 20.50 blev der leveret et brev til mit værelset hvor der stod at de igen havde snakket med Thai, og at bagagen ville blive leveret inden midnat. Da jeg kom tilbage til hotellet kl 00:30 i taxi, blev døren til taxien åbnet af en bellboy som sagde at de netop havde modtaget min bagage, og sat den ind på mit værelse.
Hvordan de vidste hvem jeg var allerede da de åbnede døren til taxaen aner jeg ikke, men jeg var meget imponeret. Endnu bedre var det at night manager mødte mig i døren og småsnakkede lidt. Jeg sagde at jeg ville gå ind i baren og tage en drink før sengetid, men at jeg vel ikke overholdt hotellets dresscode.
Han bad mig om at overse dresscoden og få mig en drink – jeg havde jo trods alt mistet min bagage. Dette hotel får normalt størst kritik (hvis man læser andre anmeldelser af hotellet på internettet) er deres dresscode som de prøver at overholde på barer, spisesteder samt i executive lounge. Hotellet ønsker at du går i lange bukser og skjorte med krave, samt tildækkede sko i hotellets fællesområder. Personligt valgte jeg at overholde denne dresscode bortset fra dette besøg i baren, men jeg så da andre i loungen i slippers og short.
Den næste dag tilbragte jeg nogle timer ved, og i, hotellets poolområde. Ide jeg træder ind på området, bliver jeg mødt af en af hotellets repræsentanter som spørger hvor jeg vil ligger. Jeg fandt mig en solseng lige ved bassinet, og han kom straks over og lagde et stort håndklæde på solsengen, samt gav mig et ekstra til badning. Han sørgede også for at der kom en tjener og spurgte om jeg ønskede noget at drikke.
For gæster på executive floor inkluderer hotellet gratis morgenmad, afternoon tea og cocktail hour & snacks i løbet af dagen. Morgenmaden fik jeg aldrig prøvet, da jeg trods alt havde ferie og hellere ville sove længe. Frokost om søndagen spiste jeg på Four Seasons, men det er en anden historie. Det var dog en dejlig oplevelse at få lidt at spise og drikke i deres executive lounge.
Der var en del ting at vælge i buffeeten i dette tidsrum, som var mellem 18 og 20 hver aften. Jeg blev som sagt opgraderet, men det er fuldt ud muligt at købe et rum direkte på et niveau som har adgang til denne lounge.
Jeg blev også nød til at benytte hotellets laundry service igen, da jeg havde fejlberegnet lidt. Bukser og skjorter som blev vasket blev leveret tilbage på bøjle, og hvis man havde indleveret inden kl 0900, fik man det tilbage inden kl 1700. De havde som nævnt tidligere en express service på 3 timer. Jeg havde nogle strømper og t-shirts som måtte vaskes før jeg drog hjem, og de kom pænt tilbage i en lille pakke.
Hotellet havde tre restauranter og en bar – jeg prøvede ikke selv restauranterne, men de er som følger:
- Liu – en kinesisk gourmetrestaurant
- Kisara – Japansk
- Cafe@2 – en international restaurant som også er morgenmadsrestauranten
I tillæg har de:
- Deli by Conrad, som ligger ude i shoppingcentret, der ligger ude igennem en dør i lobbyen
- City Terrace, som er en bar/restaurant ved hotellets swimmingpool
- Diplomat Bar, som er hotellets lobbybar, hvor der er livemusik de fleste aftener
Hotellet har et pænt træningscenter som har alle de faciliteter som man kunne ønske sig, og en spa, som jeg desværre ikke fik afprøvet. Der var personale på træningscentret, og man kunne endte træne alene, eller deltage på nogle af fællesaktiviteterne der foregik på de angivne tidspunkter.
Lobbyen var rummelig med dejlige siddeområder. Hotellet havde en shuttlebus som gik ned til den nærmeste station, eler MRT som det hedder i Bangkok. Hver gang bussen kom, gik der en person igennem lobbyen med et skilt hvor der stod at nu afgik bussen.
På afrejsedagen havde jeg, som ønsket, fået sen check-out kl 1600, men da flyet først afgik ved midnatstid checkede jeg ud i loungen kl 1600, og tog mig en tur rundt i byen. Da jeg kom tilbage på hotellet kl 2000 fandt jeg noget nyt tøj i kufferten og tog mig et brusebad i træningscentret.
Vel tilbage i receptionen blev jeg mødt af den samme person som hjalp mig under check-in. Hotellet tilbyder transport til lufthavnen i en BWM 730 iL, som koster 2.900 Baht (ca 600 kr) mod en vanlig taxa til 500 Baht (ca 100 kr), men siden jeg havde nogle penge til overs som det ikke var lykkedes mig at bruge, var det fristende at flotte sig lidt og prøve transport i luksusklassen. Jeg spurgte derfor den japanske ansatte om bilen var tilgængelig, og det var den skam. Jeg spurgte også om de havde en skopudsemaskine tilgængelig da skoene afgjort trængte til at blive shinet lidt op før afgang. “et øjeblik” blev der sagt, og ikke længe efter kom der en person med et skopudsesæt, som bad mig sætte mig ned og tage skoene af. Mens mine sko blev pudset efter alle kunstens regler havde jeg en hyggelig samtale med japaneren, og da skoene var klar, blev jeg fulgt ud til bilen hvor kufferterne allerede var placeret.
Quick Facts
Værelsespris: Fra 3.500 Baht (ca 700 kr) og opefter. Jeg betalte 2.000 Baht (ca 400 kr) + 16.000 HHonors points pr nat.
Værelsestype bestilt: Standard King Bedroom
Værelsestype fået: King Bedroom på Executive Floor med adgang til lounge, gratis morgenmad osv.
Hjemmeside: Conrad Hotel Bangkok
Bonusprogram: Hilton HHonors. Takket være en del kampagner som jeg var tilmeldt, fik jeg ca 13.000 points for to dages ophold.
Niveau: Jeg har guldstatus hos HHonors
Oprindelig udgivet på Bonusfeber.no (forfatter: Erling)
Fuldstændig enig. Det er mit faste hotel i Bangkok de seneste 3-4 år og det er hver gang som at “komme hjem”. Deres exec-lounge er så velfungerende og de kan hjælpe med alt og er som regel meget flinke til at give en sen check-out – især hvis man er Diamond hos HH.
Hej Thorkild,
Tak for din kommentar og det er helt korrekt at Conrad Bangkok er et af de steder, man virkelig kan se at det at være HH Diamond gør en forskel.
Hilsen
Henrik