Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det er blevet mandag, og det betyder jo en lille opdatering herfra.
Ugen har ikke været den mest spændende..
Jeg startede ud med ikke at have nogle flyvninger overhovedet, men fik heldigvis en flyvning om torsdagen, da ham der skulle have fløjet den, ikke havde mulighed for det.
Så jeg skulle planlægge en tur til Aalborg, sammen med min wingman Kenneth. Jeg skulle flyve derop, hvor vi så skiftede, og så fløj Kenneth hjem igen.
På vej derop, kom der en del motorfejl og brande, da det er det vi skal øve på op til prøven. Man kan godt mærke at det er ved at være tæt på, og instruktørene gør sit for at man er ekstra klar til de fejl der kan komme.
I Aalborg lavede jeg to anflyvninger, også med en del failures, inden vi landede og byttede. For at vi kan spare lidt tid, bytter vi i flyveren mens motorene kører. Det er lidt svært, da der ikke er så meget plads, men det kan lade sig gøre. Da vi endelig havde skiftet rundt, skulle vi vente et stykke tid på at få lov til at tage afsted. Først skulle KLM ud fra terminalen, og derefter havde militæret en af deres C130 Hercules fly i luften, som lavede landingsrunder. Så vi skulle være hurtige hvis der også skulle være plads til os.
I Aalborg lavede Kenneth også to anflyvninger inden vi vendte snuden mod Aarhus. I Aahus lavede Kenneth en ILS anflyvning uden instrumenter. Dvs. at han ikke kunne se hans højde, fart, kurs eller hvordan han lå i luften, på den skærm vi plejer at bruge. Heldigvis er der jo tænkt på det, hvis det skulle gå i stykker, så der er backup instrumenter i flyveren, som heldigvis stadig virkede. Men det er meget sværer eat flyve på dem end den store skærm. Det var meningen at skærmen ikke virkede, da det var instruktøren der havde slukket for informationerne.
På billederne kan i se forskellen på når man har alle informationer, til når der ingen er.
Det var alt for denne uge.
I næste uge har jeg lidt flere flyvninger, så forhåbentlig er der lidt mere
Skriv et svar