Dagbog fra en pilotstuderende – Tilbage til motorfejl- og brand

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Så er det igen blevet mandag, og dermed en opdatering herfra.

Ugen er blevet brugt på at færdiggøre min SPIC, og dermed snart være færdig. Jeg mangler omkring 30 timer til jeg skal til prøve, og de sidste timer skal bruges på at genopfriske nødprocedurer osv. igen.

Den sidste SPIC blev brugt på en tur til Karup og tilbage igen. Da jeg fløj alene, fik jeg desværre ikke taget nogle billeder. Men jeg har dermed fløjet mine 34 timers SPIC.

Torsdag skulle jeg og ud flyve igen, denne gang med motorfejl og forskellige andre fejl.

Dermed fik jeg en motorbrand i anflyvningen og flapsfejl som begge skulle ses til. Det blev klaret nogenlunde, men jeg kan godt mærke man lige skal ind i kampen igen, efter at have fløjet 34 timer uden motorfejl.

Efter mig skulle min medstuderende Stephanie også ud og flyve og lave det samme som mig, og jeg havde en chance for at tage et par billeder. Læg mærke til billedet af skærmene. På den højre venstre skærm kan I se hastigheden på den vind der rammer flyet. Den ligger på cirka 115 knob (210 km/t). På den højre øverst til venstre kan I læse vores hastighed over jorden, som hedder 67 knob  (120 km/t) Så vi havde en modvind på cirka 90 km/t. Så det tog en evighed at flyve væk fra pladsen, men meget hurtigere da vi vendte rundt og skulle tilbage.

Det var alt for denne uge. Næste uge bliver ikke så spændende, da tog af flyene er på værksted, så indtil videre skal jeg ikke flyve endnu.

Indtil næste gang

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *