Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Så blev det mandag igen, og dermed en lille opdatering fra Tirstrup.
Ikke den vildeste artikel for ugens løb, men stadig lidt at fortælle.
Som de sidste par uger, er også denne uge gået på oplæsning til eksamnierne som nærmer sig i hastig fart. Der bliver øvet spørgsmål og set videoer dagen lang, hvilket betyder at der ikke er så meget tid til flyvning.
Det betyder dog ikke vi overhovedet ikke flyver. Fredag var jeg booket til flyvning, og jeg havde planlagt en god tur ned til Odense og Sønderbog. Dog startede dagen med en masse tåge og et par lave skyer, men de forsvandt efter en times tid. Det betød dog, at jeg ikke kunne nå til Sønderborg, så jeg fløj derfor til Billund i stedet for. Også et sted jeg endnu ikke havde været.
Flyveren blev gjort klar, afiset og oliedækslet tjekket en ekstra gang, og så var jeg ellers klar til at tage afsted. Selvom der var sol og blå himmel, var der en del tåge, lige i det man kom i luften. Det varede til cirka 1400 fods højde, hvorefter himmelen blev blå og sigten rigtig god.
Da jeg nåede til Billunds luftrum, måtte jeg ikke flyve højere end 1500 fod, og lagde mig derfor i 1300 fod, for at have en lille buffer til de 1500. I den højde, var sigten virkelig dårlig pga. disen og der var ligeledes rigtig meget turbulens.
Da jeg var på vej ind mod lufthavnen, spurgte jeg om det var muligt at lave en full-stop landing, og så køre af en taxivej, for derefter at køre ned til baneenden og starte igen. Det fik jeg lov til.
Herefter blev jeg spurgt af tårnet, om jeg kunne lave en hurtig anflyvning, da der lå en ATR længere ude, som også skulle lande. Jeg meldte tilbage, at det var muligt, og da jeg lå på finalen, sagde tårnet, at jeg gerne måtte være hurtig til at dreje af landingsbanen, da ATR’eren var tæt på. Jeg svarede tilbage at jeg skulle være så hurtigt som muligt, hvorefter at ATR’eren svarer tilbage, at jeg ikke skulle stresse, de satte bare farten lidt ned og lavede deres anflyvning lidt længere. Da jeg kørte af landingsbanen, kunne jeg se ATR’eren på meget kort finale.
På vej tilbage var der igen turbulens i de lave højder, og jeg måtte vente med at stige, til jeg var ude af Billunds kontrolzone. Turen på vej tilbage foregik uden problemer, og jeg landede i Aarhus uden kraftig turbulens, og med bedre sigt, end da jeg tog afsted.
Weekenden er blevet brugt på arbejde i lufthavnen. Desværre kom jeg ikke ud til flyverne i denne omgang, men jeg får nok chancen igen en anden gang.
I kan følge mig på instagram under pilot_noehr, hvor jeg ligger billeder op fra skole og hverdag så ofte jeg kan.
Det var det for denne uge. Indtil næste gang
Skriv et svar