Dagbog fra en pilotstuderende – Uge 37

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Så er det igen blevet mandag, og det betyder som sædvanlig en lille opdatering fra Djursland.

Som altid er det meste af ugen gået med teori, så der er ikke den store opdatering der. De kommende eksamener er ved at nærme sig, og vi er igang med de sidste forberedelser dertil.

Mandag aften, skulle jeg have været ude at flyve mit sidste natflyvning, men da vejret var nærmest stormene, blev jeg ombooket til søndag i stedet for.

Så søndag havde jeg forberedt mig til natflyvning, og jeg var ude på skolen i god tid, for at side at forberede det sidste. Da min instruktør kom tilbage fra en anden flyvning kl. 18, var der stadig tre timer til at solen gik ned. Så han spurgte om jeg var frisk på en hurtig tur til Aalborg mens vi ventede. Og det siger man ikke nej til. Så efter at have tanket og lavet walk-around, var jeg i luften og på vej til Aalborg.

Vejret kunne næsten ikke have været bedre. Der var en lille smule turbolens i de nedre luftlag, men lige så snart man kom over 1500 fod, var det helt stille. SÅ jeg lagde mig i 5000 fod, og kunne næsten se til Aalborg fra Norddjurs.

This slideshow requires JavaScript.

I Aalborg kom vinden fra øst, hvilket betød at indflyvningen foregik over vand. Banen ligger lige ud til vandet, så man kommer pludselig meget tæt på vandet når man skal lande.
I Aalborg lavede jeg tre touch’n’go’s  før jeg vendte snuden mod Århus igen.

Billedet er taget med håndfri og har ikke forstyret mig i min flyvning.

På vej tilbage til Århus var vejret stadig perfekt, så jeg lagde mig op i 7000 fod, og slog derved også min egen højderekord. Næste mål er 10000 fod, men det tror jeg ikke at jeg når inden jeg er færdig på single-engine.

This slideshow requires JavaScript.

Da jeg var landet i Århus, stod min instruktør klar, da han skulle med ud og se om jeg kunne lande mens det var nat. Dog var klokken 21, og det var ikke i nærheden af at være mørkt. Men vi kunne logge det som nat, så det talte alligevel.

This slideshow requires JavaScript.

Da vi lå og fløj rundt nord for pladsen, fik min instruktør øje på en røgsky fra en lille skov. Vi fløj over i lav højde for at se hvad det var, og konkluderede at det ikke bare var en affaldsafbrænding. Vi kaldte op til tårnet og fortalte hvad vi så, og han sagde at han ville kontakte brandvæsnet. Få minutter senere, spurgte han, om vi ville cirkle rundt om branden, så brandvæsnet var i stand til at finde det. Det ville vi selvfølgelig gerne. Så vi var i kontakt med tårnet, som var i kontakt med alarmcentralen, som fortalte brandbilerne hvor de skulle køre hen for at komme ud til branden. Så efter 10-15 minutter, havde de fundet branden, og vi kunne vende tilbage til pladsen for at lave et par landinger. Efter at have lavet to landinger med instruktør, satte jeg ham af, for at lave et par stykker alene. Her blev det til ialt 13 landinger, mens det blev mørkere og mørkere.

This slideshow requires JavaScript.

Det var alt for mig i denne uge. Indtil næste gang.

Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *