Fik du læst at Delta ændrer boardingprocessen

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Fra den 23. januar 2019 ændrer Delta boardingprocessen. Processen går fra 6 til 8 forskellige grupper. For SkyPriority passagerer betyder det, at de boarder senere end tidligere.

Ændringerne gælder for alle flyvninger, der udføres af Delta Airlines. I den nye proces går SkyPriority-passagerer senere om bord end i den nuværende proces, med mindre de flyver i en premium klasse.

Delta justerer ombordstigningsprocessen

Den mest iøjefaldende ændring er, at der er indført farver, udover tal, i den nye proces. Grupperne svarer til billetklasser, som for eksempel Basic Economy eller Delta One, og alle har fået en bestemt farve. På denne måde er det lettere at genkende, når du kan stige ombord flyet.

Udover det nye layout er rækkefølgen også blevet ændret. For eksempel er den nuværende gruppe 1 blevet delt op i to separate grupper: Delta One og Premium Select / First Class. SkyPriority-passagererne vil i den nuværende proces komme efter disse grupper, men i den nye process  kommer de først efter Comfort+ -passagerer. Til sidst kommer alle økonomiklassepassagerer, undtagen passagererne med en Basic Economy-billet. Disse passagerer må kun gå om bord til allersidst. Som følge heraf er der en stor chance for, at der ikke er plads til håndbagage i hattehylderne og at den skal checkes ind i bagagerummet.

En undtagelse gælder for Medallion Diamond og 360 medlemmer. Disse passagerer kan stadig gå ombord samtidig med de passagerer, der flyver i den højeste rejseklasse (f.eks. Delta One).

Tim Mapes, Delta’s Senior Vice President en Chief Marketing Officer, siger følgende om den nye proces:

Every customer values consistency and a sense of knowing what to expect when they’re traveling, We have been listening to our customers about the stress they often feel at the gate before boarding, and implementing small changes for years. This latest enhancement further refines how Delta’s process works and is designed to better link the Delta product they purchased to differentiated experiences throughout their journey.

 

Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af Kilian fra vores søsterside Insideflyer.nl.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *