Delta og United forlænger elite status – følger SAS og Lufthansa Gruppen snart med?

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I løbet af dagene før påske har både United MileagePlus og Delta SkyMiles forlænget elitestatus. Derudover har man også foretaget andre ændringer, for at hjælpe medlemmerne under COVID-19-situationen.

Detaljer

Delta har annonceret følgende ændringer for elite medlemmer:

  • A full-year extension will be added to your current Medallion Status through January 31, 2022, with Diamond and Platinum Medallion Members being able to select Choice Benefits in 2021 as part of the extension.
  • Rollover for all 2020 Medallion Qualification Miles (MQMs) earned on flight spend or your eligible Delta SkyMiles American Express Card. All 2020 MQMs will be rolled over to 2021 for qualification towards 2022 Medallion Status will be implemented.
  • All unused Medallion drink vouchers will be extended six months from their expiration date.

United har annonceret følgende ændringer for elite medlemmer:

  • The big news: If you have current 2020 Premier status, it will be extended to January 31, 2022. At a minimum, you will enjoy the same published status next year that you have today, up to and including Premier 1K®.
  • For the 2021 status year, United is reducing thresholds for Premier qualification by 50% for each status level, to make reaching an even higher tier easier. You’ll still need a minimum of four flight segments on United or United Express®

Vil andre flyselskaber følge med?

American Airlines, er det eneste af de store amerikanske flyselskaber, der endnu ikke har annonceret ændringer. Mon ikke, at de følger både Delta og United og annoncerer ændringer for deres AAdvantage status medlemer.

Situationen for British Airways Executive Club er dog langt mere kompliceret taget i betragtning af, at der ikke er nogen stor direkte konkurrence i for eksempel England, som der er det i USA, f.eks. Når man så også ser på, at flyselskabet Virgin Atlantic pt. står over for et økonomisk pres, så er konkurrencen hos British Airways endnu mindre.

Hvad med SAS?

Det samme gælder for f.eks. SAS her i norden samt Lufthansa i Tyskland. I norden er der ikke den store konkurrence, udover konkurrencen mellem Norwegian og SAS, men Norwegian har faktisk allerede annonceret en forlængelse af fordele for deres Rewards medlemmer.

Tager vi ned over grænsen til Tyskland, har flyselskabet Lufthansa heller ikke har meget konkurrence fra andre.

Det er derfor også spændende at se, om flere flyselskaber vil følge trop og forlænge status for deres medlemmer. Det kan også være, at flyselskaberne mener, at de ikke behøver det, fordi der ikke er konkurrence nok på deres pågældende markeder.

Indtil videre har de ændringer som British Airways har truffet, ikke været noget at råbe hurra over. Faktisk førte det til, at Craig fra Insideflyer.co.uk undrede sig over, om British Airways forsøgte at fjerne deres elite medlemmer helt.

Vi er dog ret sikker på, at vi vil se nogle ændringer og forbedringer hos flere og flere. Jeg er dog ikke overbevist om, at British Airways, SAS eller Lufthansa vil føle behovet for at gøre det samme som f.eks. Delta og United har gjort. Vi kan dog håbe at de ser lyset og tænker fremad og skaber en win-win situation for dem selv og deres bedst betalende kunder. Især SAS trænger vi til at høre noget fra. De har ikke engang kommunikeret noget til deres medlemmer siden krisens start – bortset fra en besked om god påske fuldt med tæt på ligegyldige informationen – set fra EuroBonus medlemmernes synspunkt.

Kunne du tænke dig at se, hvilke andre selskaber der har forlænget status for deres medlemmer? Så kan du læse vores artikel med oversigten her.

Samlet oversigt: Hvilke flyselskaber forlænger status

Forsidebillede: United Airlines

Tak til Joe fra Insideflyer.co.uk for artiklen.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *