Dit SAS EuroBonus kort eller kombineret kreditkort kan ikke længere bruges som billet

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I går meldte SAS ud til sine salgskanaler at de per 1. oktober 2017 ikke længere vil acceptere dit SAS EuroBonus medlemskort eller dit kombinerede SAS EuroBonus kort og kreditkort som adgangsgivende billet.

Det er det såkaldte Form Of Identification eller FOID, som der er kommet større krav til. Dermed skal et kreditkort kun bruges til at betale med og ikke længere noget som kan bruges som ID. Dette er noget som også vil ramme dig andre steder i fremtiden.

Men det betyder ikke noget reelt for dig, da du forsat kan bruge SAS App’en. Så du skal ikke til at gå tilbage til et boarding kort af papir, men blot bruge din smart phone i fremtiden.

Du kan forsat benytte din smart phone og SAS App’en som boardingpas.

Så denne ændring rammer kun de som udelukkende har bruge deres SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingkort.

Det er følgende ting du ikke længere kan gøre:

  • Check ind med dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort i selvbetjeningen eller skranken
  • Registrering af dit EuroBonus medlemsnummer på en billet – dette skal gøres manuelt
  • Bruge dit SAS EuroBonus medlemskort eller kombinerede kreditkort som boardingpas



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Kommentarer

  1. alexanderln alexanderln siger

    så betyder det formentligt at det digitale medlemskort forhåbentligt snart får udløbsdato på..

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *