Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Som vi tidligere har kunnet skrive om, har Dragonair siden sidste mandag fået det nye navn Cathay Dragon.
Hermed vil Cathay Pacific Group fremhæve relationen med det regionale selskab, som de indførte i 2006, og det store søsterselskab Cathay Pacific, og dermed bedre profilere sig selv overfor rejsende i de forskellige markeder. De to selskaber bliver dog ved med at operere separat med hver deres eget Air Operator Certificate. Cathay Dragon kommer til at fokusere på ‘mainland China’ og nogle regionale (leisure) destinationer. Nogle større destinationer, som Kuala Lumpur, vil også blive betjent at Cathay Dragon. Selskabet har en lavere omkostningsstruktur og er dermed mere konkurrencedygtig. Cathay Pacific bliver ved med at udføre interkontinentale og de fleste mediumhaul destinationer.
CEO’s fra Cathay Pacific en Dragonair, Ivan Chu en Algernon Yau, forklarede planerne tidligere på året sådan:
Begge Cathay’s har derfor også startet en større rebranding kampange tidligere på året. Begge selskaber har dertil fået et nyt livery og logoerne er også opdateret. Ombord vil både Cathay Dragon og Cathay Pacific tilbyde et ‘premium produkt’, men hver med deres eget karakter baseret på hvert selskabs særpræg.
Cathay Dragon er Oneworld Affiliate medlem, som betyder at de fulde Oneworld elite fordele gælder, man kan optjene miles og man kan reservere flyvninger på samme reservation.
Denne artikel er oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl
[…] mere end 200 destinationer flyver Cathay Pacific rundt i verden fra Hong Kong. Cathay Dragon, det tidligere Dragonair, og Air Hong Kong falder også under moderselskabet. Finnair har nu også indgået en codeshare […]