Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
EasyJet mærker, som alle andre flyselskaber, også at rejselysten er kommet tilbage hos europæerne. Men branchen har for tiden mangel på kabinepersonale, og derfor har easyJet taget et interessant valg.
EasyJet er som de fleste ved, et af Europas største lavprisselskaber og har en travl flykabale, der skal gå op i en højere enhed denne sommer. Men arbejdet med at få alt til at flyde er ikke altid lige let og særdeles ikke i øjeblikket.
Europa har mangel på luftdygtigt kabinepersonale, og især i Storbritannien mærker de til problemet. EasyJet har flere gange tyndet ud i trafikprogrammet netop grundet manglen på Kabinepersonale, og nu har selskabet taget en ny metode i brug for ikke at skære for meget i trafikprogrammet. easyJet råder over en flåde på blandet andet 92 Airbus A319-100 fly, og det er denne type som easyJet har valgt at tage konsekvensen og fjerne en sæderække på.
De Internationale luftfartsregler foreskriver nemlig at der skal være 1 ansat for hver 50 passagerer ombord på et fly. Idet at easyJet ombord på deres Airbus A319 fly har plads til 156 passagerer ombord, så har man set sig nødsaget til at fjerne en sæderække, som så bringer det samlede antal sæder ned på 150. Ved at man fjerner den bagerste sæderække på flytypen kan easyJet spare en kabineansat pr flyvning.
Ved at easyJet har brugt denne metode får selskabet derved et større råderum over selskabets ansatte, idet at 4 ansatte bringes ned til 3 ansatte per flyvning.
Kaos i britiske lufthavne
Efterdønningerne fra Covid-19, er stadigvæk ikke gået i sig selv, og dette mærkes i Storbritannien. Grundet en stigning af smittede ansatte blandt personale i lufthavne, rundt om i landet, blev landets lufthavne ramt af kaotiske tilstande. Blandt andet så man i Påsken 2022 at der i Manchester, var gigantiske køer på flere timer, til både check-in skranker, samt til Security, og i gates.
Skriv et svar