Test: En hurtig tur hjem fra Stuttgart i SAS Plus kabinen

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Ruten mellem København og Stuttgart er opereret af Cimber og deres CRJ900 fly. Denne torsdag aften havde jeg fået en billet i SAS Plus sektionen og kunne derfor prøve Plus produktet af på en kort flyvning.

Flytypen CRJ900 fra Bombarder er et fly jeg rigtig godt kan lide at flyve med. Der er flere grunde til dette:

  • En nyere flytype og dermed mere komfortabel
  • Sæderne er bløde
  • Sidder kun 2+2
  • Motorerne er bagerst hvilket giver mere ro
  • Store vinduer

Jeg forsøger så ofte som muligt, at få pladserne ved række 16 og 17, da dette er nødudgange og de har ekstra meget benplads. På netop denne flyvning var det en Plus billet og derfor var sæderne ved nødudgangen ikke muligt at vælge. Så det blev på første række ved vinduet i venstre side, som også har en smule mere plads til benene (samme har række 3 i højre side).

This slideshow requires JavaScript.

Jeg ankom til lufthavnen og efter et hurtigt besøg i loungen (Lufthansa Senator lounge) var det tiden til at gå ned til gaten. Da en CRJ900 er en mindre model, som ikke passer til de normale ”Jet Bridges”, så skulle vi med en bus til flyet. Afgangen var godt fyldt, men vi kom afsted til tiden mod København.

Det er en kort flyvning fra Stuttgart på kun 1 time og 10 minutter, så de to i kabinen gik straks i gang med at serveringen. Det startede med et varmt håndklæde efterfyldt af et aftenmåltid i den relativt nye blå indpakning.

This slideshow requires JavaScript.

Måltidet bestod af 3 delen:

  • Forret med kylling, kimchi og lime creme
  • Røget laks med salat, bønner og en silderogns hollandaise
  • Æbletærte

Kvaliteten var ganske ok, dog fik jeg et endestykke af laksen, som var til den tørre side. Portionen fin og du har altid mulighed for at bede om en sandwich eller andet fra menukortet når du rejser i SAS Plus. Eneste anke jeg har, er at menuerne nogle gange er lidt for ”fine” i det. Det bliver for avanceret og med for mange forskellige ingredienser.

De to i kabinen var super flinke og med fokus på godt service, og kom forbi et par gange for at tilbyde ekstra – selv på denne korte tur. Så dette er klart med til at gøre den samlede oplevelse bedre som passager.

Vi ankom før tidstabellen til Københavns Lufthavn, og da jeg havde plads på række 1 var jeg hurtigt ude og igennem lufthavnen på vej hjem til familien.

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Overblik

Pros

- Oplagt og servicefokuseret personale på turen
- Bombardier CRJ900 er perfekt til disse korte ruter med god komfort i luften

Cons

- Downside med Bombardier CRJ900 er at boarding ofte er via en bus gate
- Ruten er dyr, da SAS er eneste som flyver den. Så "Value 4 Money" er kun god hvis der bestilles i god tid

Sæde

Mad/Drikke

Service

Value 4 Money

Generel Vurdering

Konklusion

Altid dejligt at flyve med SAS når personalet ombord viser lige det ekstra overskud og smile og har fokus på servicen – selv sidst på dagen som denne flyvning hjem fra Stuttgart var.

Bombardier CRJ900 er en favorit i min verden på disse korte flyvninger. At det er et lille fly opvejes af ting som store vinduer, bedre sæder og motorerne bagerst som giver mindre støj.

Kvaliteten af maden er OK, men syntes at selve menuen nogle gange er lidt for ”fin” og med ingredienser, som sagtens kunne være erstattet eller undgået.

3.1

Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *