Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Det har været ventet længe, men SAS har ventet på at selve udvidelsen af Københavns Lufthavn kom lidt mere på plads før de ville melde noget ud. Nu er der endelig sat en tidshorisont på hvornår den “nye lounge” er klar.
Lad os starte med det mest vigtige – SAS melder at de er klar med den nye opgraderede lounge i slutningen af 2018. De vil ikke på nuværende tidspunkt kommer med en helt præcis og konkret dato.
Det var et af vores mange aktive medlemmer, som i går så dette skilt i loungen og delte det med os. Ud fra dette har vi forsøgt at få flere konkrete udmeldinger fra SAS. Det har dog ikke været muligt, men vi følger op på udviklingen.
Loungen bliver designet og opgraderet efter deres “Next Generation Lounge Design” koncept, som vi har set sidst med den nye indenrigslounge i Oslo.
Se billeder fra den nye indenrigslounge i Oslo her
Da København også er den største hub i SAS, så er det forventet at SAS gør sig umage for at gøre det til deres “Flag Ship” lounge.
Det er også tydeligt for mange, at loungen trænger meget, eftersom både Stockholm og Oslo har været igennem en renovering de sidste par år.
Så fra nu og frem til slutningen af året, så vil du som gæst i loungen opleve forstyrrelse i forhold til normalen. Lige nu er det, som skiltet ovenoverskriver, at køkkenet bliver renoveret. Dette sker indtil midten eller slutningen af maj måned. Så morgenmaden er for eksempel ikke som du er vant til. Der var her til morgen ikke rundstykker i loungen. Så regn med disse forskellige forstyrrelse de næste 3-4 ugers tid på mad og service fronten.
En ting er sikkert – vi glæder os til at sige velkommen til den nye lounge når alt er færdige her i slutningen af 2018.
Loungen er nu fin nok, og der har været nogle små-ograderinger i årenes løb. Men fint nok. Forventningerne er store efter de lovede at investere pengene fra opsagte lounge-aftaler rundt omkring i sekundære lufthavne i de nye nordiske lounges. Hvad der virkeligt vil batte var hvis loungen rent faktisk lå tæt på B-gates hvor de fleste SAS- og StarAlliance afgange går fra. Omvendt er den nuværende lounge godt placeret ift. oversøiske flyvninger (og non-Schengen). Det er ikke SAS’ skyld, men det er efterhånden trættende at skulle gennem det kæmpe shopping center der lejlighedsvis modtager fly som CPH er blevet med alle deres kramboder og gøgleri.
Vi har en ret god fornemmelse på at SAS rent faktisk laver en ny mindre lounge tættere på B og A gates. Dette også for at aflaste den nuværende lounge. Så mon ikke SAS snart kommer med denne annoncering.
Henrik, det lyder alletiders hvis det bliver til noget. Det, også allergikernes smutvej uden om tax free kræmmermarkedet, vil batte!