Er dette British Airways’ nye Club World?

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

I løbet af 2017 vil British Airways lancere sine nye Airbus A350 fly. I den anledning har BA selv udtalt, at de overvejer at introducere nye sæder i Club World, BA’s Business Class.

I et interview med magasinet Business Traveller har Andrew Crawley, Chief Commercial Officer i BA, udtalt, at selskabet nu ser på muligheden for at designe et nyt sæde til Club World: ” Our A350 is coming in 2017 so that is when we’ll probably have a new Club World offering.” Sædet, som bruges i dag, blev lavet eksklusivt til BA og kendetegnes af den såkaldte Yin Yang-konfiguration, hvor passagererne sidder skiftevis fremad- og bagudvendt. Crawley siger ikke noget om, hvorvidt BA ønsker at beholde det nuværende layout, som giver hele otte sæder i bredden på en Boeing 777. Men trenden, vi ser i Business Class i dag hælder helt klart mod konfigurationer, som giver alle sæder direkte adgang til midtergangen. På den måde slipper man for at havne i midtersæder, hvor man skal klatre over andre passagerer.

[blockquote style=”1″]“One of the things people either love or hate about the product is the two middle seats, which are loved by families and couples.” – Andrew Crawley[/blockquote]

Club World i dag
Club World i dag

På listen over ting, som skal forbedres, ønsker BA først og fremmest et design, som optimerer vægt og plads, ud over at skulle kunne møde dagens konkurrence, hvor passagerer kræver mere plads og komfort. Der skal også arbejdes med de typiske tilbagemeldinger fra kunderne, som er utilfredshed med midtersæderne og manglen på opbevaringsmuligheder.

Selv om BA er meget sparsomme med detaljerne, har Bonusfeber opsnuset en patentansøgning, som blev indleveret i 2014. Bemærk, at dette kun er et patent, og ikke noget, som indikerer, hvordan slutproduktet nødvendigvis vil blive. Tegningerne viser, at BA er inde på tanken om at droppe det nuværende layout til fordel for det såkaldte ”sildebens-layout”, som vi give alle sæderne direkte adgang til midtergangen. En sådan konfiguration er allerede forsøgt af bl.a. Air New Zealand og Virgin Atlantic. Sæderne står på skrå og minder mere om en slags sofa end et traditionelt flysæde. Særligt værd at bemærke er, at sædet er designet, så hverken ryggen eller fodstøtten behøver en elektrisk motor for at kunne konverteres til en flad seng – et finurligt påfund for at spare vægt. Se selv på billederne og fortæl, hvad du synes, i vores forum.

This slideshow requires JavaScript.

Så er det bare at væbne sig med tålmodighed og vente. Ifølge planen skal BA’s Airbus A350 være på vingerne i løbet af 2017, så man har ikke vældig god tid. I mellemtiden kan vi glæde os til september 2015, hvor BA ifølge planen præsenterer et helt nyt First produkt, når Dreamlineren introduceres.

(Artiklen er oprindeligt skrevet af GinTonic til bonusfeber.no)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *