Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.
Lige som mange andre selskaber, er Etihad på jagt efter bedre financielle resultater. Det seneste tiltag til at skaffe flere penge på bundlinien er introduktionen af buy-on-board menuer i economy class.
Etihad Airways har i lang tid været i finansielle vanskeligheder. Efter en periode med stærk vækst ophørte den næsten endeløse kilde til investeringer i flyselskabet fra offentlig side. Det går nu ud over produktet. Der søges også nye måder at skaffe “supplerende indtægter” på. For eksempel med salg af pyjamas og amenity kits, men også champagne og snackbokse. Med hensyn til sidstnævnte tager Etihad nu et nyt skridt, der ikke rigtig gavner selskabets image som premium-carrier; introduktion af buy-on-board menuer i Economy Class.
Nyt forplejningskoncept
Etihad introducerede for nylig et nyt cateringkoncept i Economy Class. Forskellige online anmeldelser viser, at der serveres et større hovedmåltid, men de sædvanlige ekstra retter som salat eller forret mangler på bakken. Desserten serveres separat efter kafferunden. Under flyvningen er snacks og større mellemmåltider nu også tilgængelige via menuen “Sød eller Sød”. Der er et udvalg af forskellige søde og salte snacks, sunde barer, rigtige måltider som lasagne og karry, og ekstra drinks. Priserne varierer fra 3 til 7 USD. Du kan betale kontant med de fleste større valutaer og også med kreditkort.
I sig selv er der intet galt med at sælge premiumdrinks, snacks og større måltider mod et tillægsgebyr, men varer som Kitkat og grøn te bør være inkluderet i servicen for et flyselskab som Etihad. Jeg er spændt på at se, hvad det nye udvalg af (gratis) midflight-snacks er blevet til hos flyselskabet og ikke mindst hvad passagerernes reaktioner er.
Denne artikel er baseret på en artikel oprindeligt skrevet af The Flying Dutchboy fra vores søsterside Insideflyer.nl.
Skriv et svar