Europa får nyt flyselskab – Sig velkommen til Joon

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Air France er det seneste europæiske flyselskab, som skaber et nyt mærke til et specifikt kundegrundlag. Navnet er Joon og det skal fokusere på de såkaldte Millennials og have et lavere prisniveau end Air France har.

Iberia skabte LEVEL for nogle måneder sider for at gå efter de kunder som var fokuseret på prisen. Joon skal samtidig med prisen også primært have de yngre kunder i fokus. Så hvad er det som skal lokke Millennials til at flyve med Joon?

Det nye selskab skal komplementere Air France´s eksisterende tilbud til rejsende og forhåbentlig være med til, at kapre flere yngre kunder.

Planen er at mellemdistance rute starter op i efterårete 2017 og langdistance ruter følger efter i sommeren 2018.

Fokus på Millenium-generationen

Joon er skabt med fokus på unge karriere mennesker i alderen 18 til 35, også kendt som Millenium-generationen. I føølge Air France er meningen med hele konceptet omkring Joon, at det skal opfylde de krav og forventninger disse rejsende har. Det gælder bl.a. i forhold til design og teknologi.

Dominique Wood, EVP Brand and Communications hos Air France udtaler at:

Med Joon har vi skabt et ungt og forbundet brand som vil give vores koncern fornyet fremdrift. Designet med vores millenium gæster for øje, vil Joon være mere end bare en flyvning og en billetpris. Det bliver en global rejseoplevelse. Til september kommer vi med en ny opdatering, med flere detaljer omkring brandet, produkter, service, destinationer og priser.

Der er også kommet udtalelser om at fokus ligger på “Whose lifestyles revolve around digital technology” og “This new brand has been entirely designed to meet their requirements and aspirations, with an authentic and connected offering that stands out in the world of air transport”. Det er lidt svært at gætte på hvad dette bliver – udover wifi ombord på flyene. Så vi glæder os til september, hvor der skulle komme mere information om Joon.

Se introduktion af flyselskabet her:

Flåden vil bestå af Airbus-fly

I følge de foreløbige oplysninger vil flåden udelukkende bestå af Airbus fly af typen A320, A340 og A350.

Joon flåden (Kilde: Air France/Joon

Air France fastholder, at Joon ikke skal være et lavprisselskab så det bliver spændende, at se hvordan konfigureringen bliver på de forskellige fly. Både hvad angår sæder, men i høj grad også i forhold til forplejning, underholdning og WiFi med mere.

Skiller sig ud på nogle områder

Vi ved endnu ikke meget om Joon, men hvis dette bliver besætningens uniform, så vil det helt sikkert være et af punkterne, hvor de skiller sig ud i forhold til Air France og andre flyselskaber.

Hvis dette bliver hvordan de kvindlige uniformer bliver, så skiller Joon sig ud.

 

I det hele taget virker det som et ambitiøst projekt. Med meldinger om, at Joon skal være et lifestyle brand bliver det spændende at høre mere om projektet til september.

Et andet område som bliver spændende er hvilke ruter Joon skal have. Vi er ret sikre på at der vil ske en opdeling, hvor Joon overtager nogle at de ruter som Air France i dag servicerer. Det vil være mærkeligt om Air France og Joon skal konkurrere på de samme markeder hele tiden.

Vi tænker meget tilbage på SAS, som tidligere startede Snowflake op, som en rent lavpriskoncept – det var i hvert fald ikke nogen succes på dengang. Er tiden nu mere rigtig nu.

Hvad tænker du om disse nye flyselskaber, som de traditionelle netværksselskaber starter op. Vil det virke?

 



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Trackbacks & Pingbacks

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *