Første retrofittede Emirates Airbus A380’er går på vingerne

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Det første Emirates A380-fly, der er nyindrettet som en del af flyselskabets retrofit-program til 14 milliarder kroner, er i dag blevet indsat på ruten mellem Dubai og Londons Heathrow-lufthavn

Det første af 120 styks A380 kæmpefly, der har fået nyt interiør, går i drift i dag.

Emirates First Class. Foto: Emirates / PR

Sir Tim Clark, præsident for Emirates Airlines siger om projektet: 

Kunderne vil opleve forskellen i det øjeblik, de træder ombord – den rummelige A380’er vil både ses og føles endnu mere imponerende og komfortabel. Med vores seneste interiør løfter det nyrenoverede A380-fly vores flyoplevelse på alle kabineklasser, og gør det muligt for os at tilbyde flere Premium Economy-sæder og imødekomme kundernes efterspørgsel. Jeg er særligt stolt over, at dette retrofitprojekt blev planlagt og gennemført internt på vores faciliteter i Dubai med de højeste standarder for kvalitet og sikkerhed. Det afspejler den verdensklasse luftfarts know-how og infrastruktur, der findes hos Emirates og her i UAE.

Sir Tim Clark, præsident for Emirates Airlines

Det nyindrettede A380-fly byder på Emirates’ nyeste interiør på alle klasser, inklusive 56 Premium Economy Class sæder på hoveddækket og helt nye, friske farver på både gulvtæpper, vægpaneler, sæder m.m.

På det øverste dæk har First- og Business Class-sæderne fået Emirates’ nyeste cremefarvede læderindtræk og en lysere træfinish. Emirates’ karakteristiske ghaf-træmotiv går ligeledes igen i hele interiøret, inklusive håndstencilerede paneler i den efterhånden ikoniske First Class Shower Spa.

Det næste Emirates A380-fly, der står i kø til en solid make-over, er A6-EUW, og det arbejde forventes at være afsluttet i slutningen af denne måned.

Hver enkelt retrofitopgave er et stykke velkoreograferet ingeniør- og montørarbejde, klik her for at se en timelapse-video af projektet.

Efterhånden som programmet skrider frem, vil ingeniører arbejde parallelt på 2 fly. Det betyder, at et fly i flåden vil blive taget ud af drift hver ottende dag og overført til Emirates Engineering-faciliteter. I 2024 vil alle 67 A380-fly, der er er en del af retrofitprogrammet, være tilbage i drift. Emirates vil derefter begynde arbejdet på deres 53 Boeing 777-fly. Flyselskabet forventer at afslutte retrofitprogrammet i 2025.

For at kunne præstere det største kendte flyrenoveringsprogram i luftfartshistorien har Emirates rekrutteret 190 nye projektmedarbejdere og 48 eksterne partnere og leverandører, som også har ansat hundredvis af specialister til opgaven.

Foto: Emirates A380-861 (A6-EER) i Munich Franz Joseph Strauss Airport (MUC) (Foto: BongoPlanes)



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *