Første tyske spadestik til Femern Bælt-forbindelsen

Denne side kan indeholde links til partnere, som betaler os kommission for salg.

Normalt er dette ikke et emne for InsideFlyer, men fordi at denne bro kan sætte “fut” i togforbindelserne mellem især København og det nordlige Tyskland, så vil dette nok få nogle gode forbindelser og det kan flytte rejsende fra fly over til togene.

Det passer også med den grønne omstilling at rejse på kortere distancer med el-tog.

Der er et stykke tid til den er færdig, da det først er i 2029. I dag var transportminister Benny Engelbrecht i Tyskland og der tog han det første spadestik på tysk side.

Den 1. januar 2021 kunne vi fra dansk side tage det første spadestik til Femern Bælt-forbindelsen – om end det blev virtuelt på grund af de gældende COVID-19-restriktioner.

Her knap et år efter er turen kommet til første spadestik på den tyske side, og transportminister Benny Engelbrecht var med i Puttgarden for at deltage i markeringen af anlægsprojektet.

Femern Bælt-forbindelsen er et utrolig vigtigt anlægsprojekt for både Danmark og Tyskland, ja for hele Europa. Det er en milepæl i den efterhånden mangeårige historie om Femern Bælt-forbindelsen, og jeg er glad for, at vi i dag har sat spaden i jorden i Puttgarden, så vi nu arbejder på begge sider mod det fælles mål, siger

Transportminister Benny Engelbrecht.

Dr. Bernd Buchholz, der er minister for økonomi, transport, beskæftigelse, teknologi og turisme i Slesvig-Holsten, har også set frem til i dag.

Den nye højhastighedsforbindelse vil ikke kun bringe København tættere på Hamborg, men også Lübeck tættere på Fehmarn. Det vil fremover kun tage 49 minutter at komme fra Burg til arbejdetpladsen eller uddannelsesstedet i hansebyen.

Med den betydelige tidsreduktion inden for både international og regional transport vil salgsmarkederne vokse betydeligt. Modelberegninger har vist, at der kan forventes en vækst i beskæftigelsen i regionen Ostholstein på 600 til 1.110 arbejdspladser som følge af den forbedrede trafikfrastruktur.

Dr. Bernd Buchholz, der er minister for økonomi, transport, beskæftigelse, teknologi og turisme i Slesvig-Holsten

Femern Bælt-forbindelsen forventes at stå færdig i 2029.



Husk at ved at følge os på Facebook og Twitter - Så får du besked så snart vi udgiver noget!


Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *