Norwegian åbner bank i Danmark - vil bl.a. tilbyde kreditkort med bonuspoint

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af obs, 7/12/15.

1. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    "Synes godt om" modtaget:
    2,960
    Point:
    113
    Jeg kan ikke huske om Löfven & Co har forhøjet brændstofafgifterne. Men de svenske priser beror nok også på at den svenske krone er raslet ned i værdi i løbet af de sidste par år.

Henry "Synes godt om" dette.
  2. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Sakset fra BN's nyhedsbrev:
    "Ønsker du at ansøge om forhøjelse af din kreditgrænse, reducere den nuværende kreditgrænse eller overføre hele eller dele af kreditten til din NemKonto, gøres dette enkelt via MinSide. Alle tjenester er gebyrfrie, dog vil der ved overførsel af kredit til NemKonto påløbe renter fra første dag."

Henry og alexanderln "Synes godt om" dette.
  3. PeterA

PeterA VIP medlem

Beskeder:
    1,247
    3,065
    Point:
    113
    Har egentlig været godt tilfreds med mit BN-kort og synes trods alt, at det er bedre at betale 1,75% i kurstillæg end 2,00% med Diners og MC.

Idag bemærkede jeg dog, at de desværre har en lidt skidt praksis med at give en dårligere kurs, når man bliver refunderet et beløb på kortet.

Således er jeg her på det seneste blevet trukket på kortet med en USD kurs på ca. 7.15-7.16 stykker, men da jeg fik en refund fra Amazon fik jeg istedet kun 6,86!

Første gang jeg har set det! ... det får de ikke et like for!

Kenneth K, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  4. PilgrimofScandinavia

PilgrimofScandinavia VIP medlem

Beskeder:
    144
    268
    Point:
    63
    Til gengæld generer Mobilepay transaktioner (uanset om det er overførsler eller betalinger) ikke cash points, så der er ingen fidus ved at bruge kortet på Mobilepay frem for andre pointkort....

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  5. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    ærgerligt at de ikke kan se forskel på "køb" og "overførsler"..

6. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Det tror jeg der er mange der er glade for de ikke kan, eftersom det formentligt ville føre til SAS MC ville give 0 point på overførsler

tbh og Henry "Synes godt om" dette.
  7. alexanderln

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Alt andet lige er det vel bare et spørgsmål om tid før at overførsler bliver bank-til-bank baseret nu når alle er med i MobilePay og Swipp er lukket og slukket :) at SAS MC giver pts for det har jo bare været en fed feature

8. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Det er rigtigt, jeg håber dog de bliver ved med at holde muligheden for kreditkortbetaling åben, om ikke andet så til webshobs/betaling i applikationer.

alexanderln og Henry "Synes godt om" dette.
  9. Ziggy

Ziggy Medlem

Beskeder:
    12
    26
    Point:
    13
    Nu spørger jeg måske dumt, men hvor finder jeg konto- og registreringsnummer? På mine tidligere kort har det bare stået på bagsiden af kortet, hvilket ikke er tilfældet her.

10. danielbirch

danielbirch VIP medlem

Beskeder:
    497
    1,094
    Point:
    93
    Det er ikke en bankkonto, så der er ikke noget kontonummer. Hvis du vil indbetale på kortet, finder du en FI-konto ved at logge på banknorwegian.dk (med NemID). Du kan også overføre FRA kortet til din bankkonto, men det koster dyrt i renter.

11. alexanderln

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Der er jo ikke noget kontonummer...
    medmindre du vælger ar oprette en konto i Bank Norwegian. Men ligesom med SEB kan du vælge at have kortet som et uafhængigt kreditkort

12. Ziggy

Ziggy Medlem

Beskeder:
    12
    26
    Point:
    13
    Så man er nødt til at overføre penge fra sit nuværende kort for at bruge Norwegian kortet? Det er altså ikke muligt at sætte den op som sin NEM konto? Jeg skal bare være sikker på, at jeg har forstået det rigtigt. Tak for jeres foreløbigt.

13. alexanderln

Beskeder:
    2,362
    5,827
    Point:
    113
    Tror du bør læse op på forskellen på kreditkort og debitkort. Saldoen opgives bare hver måned og betales med elektronisk girokort - desværre ikke via PBS... endnu

14. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Din NEM-konto er din primære bankkonto, der er ikke tilknyttet en bankkonto til dit kreditkort.
    Du betaler dit forbrug bagudrettet, altså får du en regning 15. Januar for dit forbrug på kortet i december.

15. Mikael Munk Hansen

Mikael Munk Hansen Medlem

Beskeder:
    35
    46
    Point:
    18
    Nogen der har fået kortet til at virke med Hotels.com?

16. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Jeg har brugt det uden problemer via SAS' Hotels.com link. Dog vær OBS på vekselkursen som er tidligere omtalt i tråden

17. jtraveler

jtraveler VIP medlem

Beskeder:
    286
    597
    Point:
    93
    Hej Alle

Så har jeg fået kortet og betalt diverse steder umiddelbart uden gebyrer.
    Jeg har handlet på nettet, føtex, Uno-x, Supertri (via Mobilepay hvor kortet er tilføjet)
    Cashpoints tilgår ens konto ret hurtigt, hvilket er meget positivt i min optik.

Er der nogen som har prøvet at regne efter med pointene? Giver det point blot ved Mobilepay overførsler og kan den se forskel på om der betales med MP i butik?Synes ikke jeg kan se en helt klar sammenhæng mellem betalinger og de cashpoints som tilskrives ens konto. Det kunne være rart med en kolonne under transaktioner eller fakturaen, hvor der står "Cashpoints optjent ved denne transaktion" eller lign.

/jtraveler

18. PilgrimofScandinavia

Beskeder:
    144
    268
    Point:
    63
    På banknorwegian.dk kan du logge på med nemid og se dine optjente cashpoints for hver transaktion. Husk de er i norske kroner.

Sidst jeg undersøgte det gav mobilepay ikke cashpoints. Kortet/systemet skelner desværre ikke pt mellem betalinger og overførsler.

19. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    382
    641
    Point:
    93
    Heldigvis skelner systemet ikke mellem overførsler og betalinger, så SAS MC giver point for begge :)
    Mit SAS MC bliver brugt til MP og i dansk supermarked, forretninger uden MP er alle med mit BN Visa :)

jtraveler "Synes godt om" dette.
  20. PilgrimofScandinavia

Beskeder:
    144
    268
    Point:
    63
    Enig, det er den strategi man skal følge, så længe systemet er sådan. Det er bare "pudsigt", at SAS MC og BN Visa har valgt at behandle MP forskelligt. For EB indtjeningen er jo det glædeligt.

Fremtiden må så vise om en af dem ændrer holdning, eller om det ender med, at MP overførsler ikke giver nogen point noget sted, mens MP betalinger gør. Det sidste er strengt taget mest konsistent med deres respektive vilkår om, at kontanthævninger ikke giver point, men betalinger gør.

En tredje mulighed er vel desværre, at alle kreditkorttransaktioner via MP på sigt kommer til at udløse gebyr, fordi bankerne vil tvinge os til at acceptere de billige konto-til-konto overførsler i takt med, at flere banker går ind i MP samarbejdet. Så ender vi med selv at skulle betale for pointene og kreditten.

Del denne side