En talemåde fra min barndom på Sønderborg kanten: Hvis og hvis og hvis min røv var spids Det er et svar til alle de bagkloge, som kommer med deres guldkorn, når det er for sent at gøre noget ved det. Og så bagklogskaben: Hvis du havde betalt rejsen med et EB MasterCard og betalt i andet end DKK på flyselskabets hjemmeside (går ud fra, det ville være gebyrfrit), ville du have optjent 7.500 EB point (premium kort: 10.000 point) Hvis du med rejsen optjener du 40.000 point Hvis du får en velkomstbonus: 10.000 point Hvis Roger stadig giver EB point ved betaling med EB MasterCard (jeg er ikke helt klar over status lige nu) Så ville du faktisk godt på vej til de 100.000 EB point, som giver dig bonusrejser til hele verden på Plus til go-priser med et premium kort. Men det er naturligvis for sent nu. Eller sagt på en anden måde: Hvis andre læsere fremover står overfor at skulle lave en tilsvarende rejse (og ikke har et EB premium kort), kunne man måske regne lidt på det, for at se, om man skulle bestille ét. Det kan jo altid siges op efter et år.
Det klareste glas har altid siddet i bakspejlet Jeps - jeg har naturligvis regnet på det, og med vores forventede forbrugsmønster ville vi ikke nå derop alligevel. Skal vel beholdes i tre år, så det er tre års kortgebyr der skal optjenes, før der er overskud: 2017, hvor rejsen bestilles (og velkomstbonus udløses, så de 10.000 point kan ikke tælle med i år 2018-pointoptællingen). Det samme gælder måske også point for betalingen; jeg ved ikke hvornår Singapore trækker beløbet på kortet. 2018, hvor indtjeningen fra rejsen udløses. 2019, hvor 'plus-til-go-priserne' kan udnyttes. Formoder, at tilbudet kun gælder, så længe man beholder Premium-kortet. Men ellers: Kloge ord.
Kortgebyr plejer at være på 12 måneders basis, så du kunne sagtens nå alle 3 inden for et år. Og selvom jeg ikke tror der er nogen der har forsøgt sig med det, så går jeg stærkt ud fra at priserne kun kan bestilles mens man har premium kortet, men det er ikke et krav at kortet haves, når turen flyves. Jeg tror en efteropkrævning/cancellering af billet fra SAS/SEB's side ville stride imod nogle EU regler.
Ja, du er naturligvis nødt til at optjene status. Men det er løbende 12 måneder på kortet. Ellers enig med dig i, at det afhænger meget af det forventede forbrugsmønster.
Ansett Australia. Tidligere australsk flyselskab, Star Alliance medlem. Var det eneste * selskab indenrigs i Australien. Selskabet gik ned i september 2001 (et par dage efter tvillingetårnene mener jeg). På min og viv'ens bryllupsrejse havde vi en række ture med dem - hvor vi kun nåede at bruge nogle af dem. Følgelig ubrugte Ansett billetter.
Tag dem med til Hjallerup Marked næste år - der kan man sælge hvadsomhelst. Men tag kun mod kontanter og ikke sporbare betalinger - og hold tæt på udgangen
Men med SAS Credits (4%) - og værdien af de 200% EB-point(*) - bliver den kalkulerede nettoudgift så godt 7.500 lavere - så begynder det at ligne noget fornuftigt *) som reelt sikrer os begge guldkort
Det var jeg også lidt spændt på, for jeg har jo booket via www.singaporeair.com - fordi det var 16.000 kroner billigere. Men jeg sendte en mail til corporate service - som jeg har mailet med omkring oprettelsen af SAS Credits aftalen - og de skulle bare have Booking nummer + Efternavn. Slutmailen fra coorporatesupport lød: Hej, Nu har jeg tilføjet CMPkoden til jeres booking! Hav en dejlig weekend og en god rejse når I kommer dertil!! Så kan man vist ikke forlange mere en fredag aften, bortset fra et glas rød Sancerre Eneste ulempe er at den ikke optræder i SAS app'en, men det er til at overleve - jeg prøver CheckMyTrip, og den æder åbenbart det hele..