DEVALUERING: SAS reducerer SAS Go optjeningen af EuroBonus point væsentligt

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henrik Olsen, 1/10/18.

1. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,691
    "Synes godt om" modtaget:
    26,915
    Point:
    113
    Du er netop den "profil" jeg fra starten af har skrevet om. Det samme gælder for der hvor jeg arbejder. Så det er netop der det gør "ondt" og man tænker hvorfor vælge SAS mere.

PENSIONISTEN, Henry og Kenneth K "Synes godt om dette"
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Jeg fik ikke helt fat i, hvad temaet er for denne afstemning? Kan du uddybe?

3. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Hvilket skulle være til hvilken nytte?????

Henry "Synes godt om" dette.
  4. Kristian

Kristian VIP medlem

Beskeder:
    5,297
    12,909
    Point:
    113
    J
    Glem det.. har slettet opslag!

5. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,691
    26,915
    Point:
    113
    Det interessante er jo at SAS vælger ikke at komme med direkte information til deres kunder.

Jeg har fået oplyst at det kun meldes ud som nyhed på hjemmesiden og ellers opdateringen i tabeller, appen og generelt i bookingprocessen.

Så vi må nok erkende at SAS ikke melder alt ud til deres kunder mere. Det er derfor blevet endnu mere vigtigt med det her forum for at have flere øjne og kunne fange ændringer til fælles gavn.

Henry, DanielBahn, Kenneth K og 2 andre "Synes godt om" dette.
  6. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,144
    8,235
    Point:
    113
    Har de så ikke løjet til journalisterne, syntes der stod noget med at der ville komme noget ud snarest i en af de artikler der kom... måske husker jeg bare forkert?

Jeg har valget mellem at flyve BA til LHR eller SAS til LHR/BHX/MAN (er lidt fleksibel). SAS koster ca. en tusse mere end BA og giver 125 point per vej. BA giver 912 avios per vej (som BAEC gold, ellers 304), bedre lounge i CPH, og går ud fra BA gallarias kan matche LH loungen i LHR... Der skal da meget til at til at man vælger SAS på ruter med konkurrence, når man kun får 125 point per ben... :eek:

Henry, DanielBahn, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  7. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Det er ikke et direkte citat, men i Politiken-artikelen skriver de:

"SAS har endnu ikke meddelt EuroBonus-medlemmerne om forandringerne, selv om de er gyldige for flyvninger fra 1. december, der er booket fra 1. oktober, men Freja Annamatz lover, at de hurtigst muligt vil blive orienteret via e-mail, men kan ikke give en dato. Oplysningerne kan dog allerede nu ses på sas.dk."

Henry, Ulrik, tbh og 1 anden person "Synes godt om dette".
  8. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    BA loungen kan sagtens holde trit med LH loungen og som Gold hos BA er F loungen også langt bedre end LHs.

Henry, Henrik Olsen, THammer og 2 andre "Synes godt om" dette.
  9. Euroatc

Euroatc VIP medlem

Beskeder:
    193
    734
    Point:
    93
    Helt ærligt - hvor loyal og vigtig er det lige du er? 4-6 ture til Asien og lidt i EU. det er ikke for at træde dog over tæerne eller negligere din frustration, men 10-12 ture om året “berettiger” ikke til guld i min bog. Du går jo heller ikke til ingenting - du bliver sølv med alle de fordele det giver og så antager jeg at dit firma går mere op i prisen på billetterne end din mulighed for frequent flyer status.

Loungen i Cph er overrendt og SAS har vel indset at de har fået for mange guldmedlemmer. Jeg er enig i at måden og kommunikationen omkring ændringerne er under al kritik. Men hvis man lige sammenligner lidt med de andre frequent flyer programmer så har jeg altså svært ved at se at Eurobonus er markant dårligere. Men måske overser jeg noget?

MatthiasWagner, Henry, SophieHendriksen og 4 andre "Synes godt om" dette.
  10. Henrik Olsen

Beskeder:
    11,691
    26,915
    Point:
    113
    Helt enig med @jakobv84

11. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,624
    6,912
    Point:
    113
    Det er utroligt så mange rejsende der forventer, at et guldkort optjenes med et fingerknips hos SAS, et guldkort, der giver adgang til mere end 1000 Star lounges med fri buffet, frie drikkevarer, forskellige priority fordele samt til sidst måske ovenikøbet også lifetime sas gold. - Et liv i en liggestol ved stranden gør det ikke længere, der skal arbejdes for det, der skal arbejdes virkeligt hårdt.

MatthiasWagner, Henrik Olsen, Kenneth K og 4 andre "Synes godt om" dette.
  12. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Skulle man ikke starte med, at fjerne de 20.000 statuspoint ved et AMEX-kort så?

Kenneth K, Henry og THammer "Synes godt om dette"
  13. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
    Nu er Amex pointene vel kun en sign-up bonus og folk vil derfor falde fra uanset hvis de ikke optjener point..

14. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Kenneth K og Henry "Synes godt om" dette.
  15. Nj4220

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
  16. Grisefod

Grisefod VIP medlem

Beskeder:
    348
    1,060
    Point:
    93
    Kenneth K, RasmusH og Henry "Synes godt om dette"
  17. obs

obs VIP medlem

Beskeder:
    1,445
    2,960
    Point:
    113
    I Danmark er der bl.a. det "problem" at modtagere af Amex kort, i nogle tilfælde kan vælge at fortsat vælte korttransaktionsafgiften over på kortholdere, og dermed er Amex kortet nok ret så uintressant i Danmark. I Sverige er det derimod, fik jeg oplyst fra Amex kundeservice, ulovligt at vælte afgiften over på kortholder.

Det gælder så klart ikke for Visa og Mastercard, her er det forbudt at overvælte afgiften.

Henry, Kenneth K og Nj4220 "Synes godt om dette"
  18. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,178
    4,620
    Point:
    113
    Visa og Mastercard kan du også i Danmark vælte kortudgiften overpå kunden såfremt kortet er et firmakort.

obs, Henry og SebastianBruun "Synes godt om dette"
  19. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,144
    8,235
    Point:
    113
    upload_2018-11-14_9-35-15.png

Efter 1½ måned, og mere end 1 måned efter de havde sagt at det 'snarest' ville blive mailet ud, så kom det rent faktisk gemt væk i en mail. De skulle nok lige mindes om hvad de havde lovet til en journalist.
    Opdateret, og justeret. Det går kun én vej. Det skulle have været meldt ud ÆRLIGT og fra start af. Jeg har første tur med BA i næste månede, og jeg gør bestemt ikke ekstra for at flyve SAS med 2 devalueringer uden advarsel og med denne form for kommunikation.

Kristian, THammer, Thorbjoern og 4 andre "Synes godt om" dette.
  20. Nj4220

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
    Flot at melde det ud nu 1½ mdr. efter det er trådt i kraft. Eftersom point optjeningen blev vist forkert på deres hjemmeside kan det nemt tænkes, at flere folk har booket billetter i start oktober, med en forventning om højere point optjening end de reelt ender med at få.

Thorbjoern, Ulrik, Kenneth K og 1 anden person "Synes godt om dette".

Del denne side