Corona virus - og optjening af status

Poster i 'SAS | EUROBONUS' oprettet af Henry, 6/3/20.

1. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    "Synes godt om" modtaget:
    6,695
    Point:
    113
    Det vil sige, at det ikke gælder, hvis ens periode ikke udløber i april?

PENSIONISTEN, Henry og Henrik Olsen "Synes godt om dette"
  2. Henrik Olsen

Henrik Olsen co-founder Redaktør

Beskeder:
    11,691
    26,915
    Point:
    113
    Jeg tolker det som gældene hele 2020 perioden, men kun rejse som skulle være gennemført i april...
    Men enig - det er ikke super klart.

PENSIONISTEN, Kenneth K og Henry "Synes godt om dette"
  3. Nj4220

Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
    Hvis i spørg mig, så er det de skriver i direkte strid med deres egen hjemmeside.
    Jævnfør vedhæftet billede har man 12 måneder til at optjene sin status.
    For mit vedkommende startede min periode februar og med marts, april, måske mere sat ud af spil, så har jeg altså max 10 måneder til at optjene det samme antal point som normalt.

Det blev et endegyldigt farvel til SAS Eurobonus på trods af at jeg kun mangler 4 år til LTG.

Nå, men hvor skal vi så kaste vores penge....
    Nogle anbefalinger til alliancer :) ?

Attached Files:

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  4. niceguy1001

niceguy1001 VIP medlem

Beskeder:
    218
    643
    Point:
    93
    Jeg tillod mig at skrive tilbage til ebretro men fik blank nej igen til at få krediteret point for flyvninger.
    Men nu ser jeg følgende FQA på nettet: https://www.sas.dk/traffic-information/faq-corona-eurobonus/ (FAQ nr 2)
    Gider næsten ikke skrive igen, for at henvise til deres egne regler!
    Nu skriver jeg til Diamond i stedet...

MaleneChristensen, Erwin Lansing, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. PENSIONISTEN

PENSIONISTEN SK/LTG - LH/Senator - TG/Royal Gold

Beskeder:
    1,623
    6,910
    Point:
    113
    Jeg har også lige fået samme svar som dig fra ebretro.

Henry "Synes godt om" dette.
  6. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Det er vel kun fornuftigt, hvis andre har bedre vilkår.

SebastianBruun og THammer "Synes godt om" dette.
  7. Nicolai Idel

Nicolai Idel Medlem

Beskeder:
    41
    64
    Point:
    18
    Dumt spørgsmål.
    Min strategi for at få status gennem SAS er på antal segmenter.
    Når de nu har meldt ud, at man vil få point for bookinger i april, vil det så også sige at man både får point og segmenter?

8. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    SAS skriver følgende:

How can I keep my tier? I intended to make a reservation but could not due to the current situation.

We will return as soon as possible with information on what applies for keeping your tier.

We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

At the moment we are focusing on helping customers who have a reservation until 30 April 2020.

Kilde: https://www.sas.dk/traffic-information/faq-corona-eurobonus/

SebastianBruun og Ulrik "Synes godt om" dette.
  9. Bekgaard

Bekgaard VIP medlem

Beskeder:
    467
    1,328
    Point:
    93
    Min optjeningsperiode udløb 31. marts 2020, og havde med nød og næppe hevet et guldstatus hjem, takket være de 12k status point fra MasterCard Premium.
    Mit arbejde har lukket ned for alle rejser og vi har indtil videre kun to ferieture i kalenderen, og de er booket med point.
    Så det bliver næsten med sikkerhed sidste år med status hos SAS.
    Når tiden kommer og jeg får luft under vingerne igen, så bliver det spændende at se, hvilke flyselskaber der er tilbage.

Henrik Olsen, MaleneChristensen, Nj4220 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  10. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,623
    6,910
    Point:
    113
    Jeg mangler 3 år til LTG, men pyt hvis jeg ikke når det for :
    jeg har en plan klar.
    Min EBD optjeningsperiode udløber 31.juli 2020. Jeg har allerede ombooked de fleste af mine rejser fra marts, april, maj til juni og juli. Hvis SAS accepeterer at godskrive 12.500 point for en cancelled SK Plus cph-iad-cph fra marts måned, så er EBD hjemme, men hvis SAS nægter, så er min plan :
    1. Drop LTG
    2. Drop status EBD - det er bare en sport for mig at løbe efter dette.
    3. Et reelt optjenet EBG er allerede sikret til 31.juil 2021.
    4. Mine destinationer er GVA og lidt ZRH. Jeg vil således vælge et par færre ture, (de er jo kun fornøjelse, lidt motion langs søerne, en god frokost og lidt shopping).
    5. I fremtiden vil jeg således udelukkende vælge LX via ZRH og LH via FRA og her kommer min pointe >>> regulære biz ture <<< , dermed er status unødvendigt. Fasttrack er incl. og der er biz lounges i FRA, ZRH og GVA (i GVA er biz loungen faktisk bedre end Senator.). Dette er min plan, hvis ikke SAS godskriver point for en cancelled billet.
    (Hvis man rejser eco kan man købe fasttrack i GVA - man kan også kombinere fasttrack med et lounge køb).
    .

Senest redigeret: 4/4/20
    Henrik Olsen, asf, CHIP og 4 andre "Synes godt om" dette.
  11. Rungsvej

Rungsvej Aktivt medlem

Beskeder:
    37
    103
    Point:
    33
    Det er jo flot at man skal kontakte Eurobonus, men når man ringer får man at vide at de har travlt og uendelig telefonkø. På hjemmesiden er der jo generelt ingen mailadresser, så det er jo lidt op ad bakke.

Har nu sendt mail til ebretro @ sas se (fundet her på sitet) for at få godgjort manglende/aflyste rejser.

Henrik Olsen, Bekgaard, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  12. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    hold is opdateret. Vores tur med LOT i morgen står stadig fint på LOTs hjemmeside, hvilket har undret mig noget tid, og har nu også fået en fin grøn Check In knap. Den går videre til amadeus, som sjovt nok ikke kender til afgangen o_O
    Har for længst skrevet om refundering, og venter spændt på om det bliver kolde kontanter (som de lokale forretninger nok gerne tager i mod) eller et rentefrit lån til LOT (aka voucher som vi ikke kommer til at bruge). Lid EB points ville være et plaster på såret, og muligvis løfte mig til guld.

PENSIONISTEN, Henry, Bekgaard og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. Nj4220

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113

Attached Files:

14. HenrikM

HenrikM VIP medlem

Beskeder:
    194
    753
    Point:
    93
    Hvorfor ligger LTG til at blive afsporet, hvis du allerede har kvalificeret dig til Guld i indeværende periode?

Historisk set har mine rejser været fordelt ud over optjeningsåret (JUL-JUN), så normalt set ville jeg være godt i klemme ligesom så mange andre.

I år havde en god ven inviteret til bryllup i Toronto i januar. Jeg var glad for invitationen, men synes han var lidt en luskebuks med hensyn til årstiden (det endte også med snestorm på bryllupsdagen! :confused:) Men, men... den tur (med 2 x Plusgrade til Business) gav de sidste point til Guld for i år (LTG 7 af 10).

Jeg skylder ham i Toronto en omgang :rolleyes:

Henrik Olsen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  15. PENSIONISTEN

Beskeder:
    1,623
    6,910
    Point:
    113
    - Jeg mangler 3 år til LTG fra 01aug20
    - Har allerede nu optjent EBG pr. 01aug20 og et år frem, mangler jo således herefter 2 år til LTG, som jeg bare vil droppe, hvis jeg fremover vælger LX og LH og Miles and More.

Henrik Olsen, HenrikM og Henry "Synes godt om dette"
  16. Offlyer

Offlyer SK937 will be back

Beskeder:
    1,318
    4,374
    Point:
    113
    Tak - post på side 2 opdateret

Og så udemærker SAS sig ved at stå ud som et af de få asiatiske og europæiske selskaber der ikke har meldt noget ud på statusfronten. I starten var jeg tålmodig - men nu synes jeg det vil være tide med en melding fra førerbunkeren i Stockholm på dette område. Ligeledes vil jeg absolut også være frisk med kreditkortet såfremt SAS kom med nogle tilbud til efterår/vinter (det her vanvid kan/må ikke vare ved).

17. Nj4220

Beskeder:
    1,650
    4,790
    Point:
    113
    Jeg skrev en email til dem for at få svar, spurgte om jeg ville få yderligere 1-2-3-4 mdr. oveni til at optjene min status, eftersom vi ikke har kunnet rejse.

Der var svaret at det ville jeg IKKE.
    Sendte så et screendump fra deres egen hjemmeside og forklarede at de selv skriver at man har 12 mdr til at optjene status.

Svar dertil: Emilija var ked af ikke at kunne give andet svar, men for nærværende var det hvad hun var blevet instrueret i at informere os om..

Det lader altså til at folks optjenings periode fortsat gælder og personligt vil jeg så skulle optjene guldstatus på bare max 10mdr.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  18. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    Det er nu ikke kun SAS, som holder sig i flyverskjul. Jeg synes Flying Blue også snart må komme ud ad busken. De har lovet 25% rabat på optjening, men rygterne siger, at det ikke gælder, hvis man allerede har nået fuld optjening. Det vil ramme mig, da jeg havde overkvalificeret mig, men til gengæld lå alle fjerne rejser her i foråret med kun rejser indenfor Europa til efteråret. Jeg håber klart, der kommer noget mere for igen at kunne kvalificere næste år. Men ligesom SAS, tror jeg fokus er, at hjælpe dem der lige her og nu mister status, og vente og se hvordan de kan begynde at flyve igen, før de kommer med noget generelt, hvilket man jo godt kan forstå.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"
  19. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,973
    7,527
    Point:
    113
    Dertil kan jeg kun sige det jeg har gjort før at jeg vil antage at alle andre selskaber der har meldt ud omkring statusforlængelse må være i den samme situation som SAS og KLM/AF :) Enig at det vigtigste er at få alle hjem, men det virker som at andre selskaber er ved at træde ind i en ny af mange faser/ skridt relateret til Corona mareridtet.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    Nemlig. Status er hjemme for den næste periode og der giver meget lidt mening at spekulere over noget, der først bliver aktuelt om mere end 12 måneder. Slet ikke i en tid, hvor vi ikke ved, hvad der sker i næste uge, eller i morgen. Og set i det lys, er statusoptjening vel også ligegyldig. Første prioritet må være at få folk hjem, anden prioritet at begynde at flyve igen. Alt andet kan vente.

PENSIONISTEN, Henrik Olsen og Henry "Synes godt om dette"

Del denne side