Jeg har ikke været så god til at dele erfaringer selvom jeg måske havde en vinkel, som jeg ikke havde set andre kommentere på, men i lyset af den store interesse for Travelcash, gebyrer og kreditkort generelt hermed et par personlige observationer på BA kreditkortet for at råde bod på det:
Gebyrer
Det overraskende/geniale ved kortet, er at langt de fleste butikker ikke betragter det som et Mastercard kreditkort og derfor ikke pålægger gebyr!
Har brugt det utallige gange i Netto, Menu, Irma og mange andre butikker som normalt pålægger gebyr.
Pudsigt nok har en enkelt Fakta butik pålagt det gebyr - endda forhøjet gebyr som et udenlandsk kort. En tankstation har også villet pålægge kortet udenlandsk takst. Det samme på nettet.
Nogle terminaler kalder det betalingskort, mange andre ligefrem Mastercard.
For os der hader gebyrer, åbner kortet for mig at se helt nye muligheder for at optimere indtjeningen "gratis" og jeg er derfor egt ret vild med kortet. Jeg er lidt overrasket over at ingen i forummet har fortalt om den vinkel. Måske er der for få der er hoppet på det?
Årsgebyret på 295 kr. trækkes på første faktura.
Optjening
Optjeningen på 10 avios per 100 kr. skal forstås bogstaveligt. Køb under 100 kr. optjener ikke point. Køb for 199,95 kr. ligeledes kun 10 avios og så fremdeles. Det skaber endnu en overvejelse i forhold til at bruge det meste optimale kort ved hvert køb. Har ikke testet det for køb hos BA (dobbelt indtjening). Skulle også give ekstra avios ved betaling med kortet hos Avis, men det forudsætter du også krediterer lejen til BA.
Kreditering
Avios krediteres ugentligt, for mig normalt lørdage, for tiden dog tirsdage. Det kan være praktisk hvis man mangler nogle få avios til en redemption. Og det er det eneste kort jeg kender, som krediterer point inden betaling.... Løbende kreditering holder dine avios i live for evigt.
Netbank
Har ikke mange funktioner, men jeg sætter pris på den er opdateret real time. Man kan se straks kortet er brugt, at et beløb er reserveret i en bestemt butik.
Kundeservice
Virker som ikke eksisterende. Mails besvares ikke. Har ikke prøvet telefonisk. Vil nødigt få et problem med kortet som skulle løses af kundeservice....
Opkrævning
PBS trækket er automatisk sat op til kun at trække en lille andel af udeståendet. Nok for at skabe mulighed for at pålægge kreditrente og gebyr. Jeg synes det er mega irriterende og lidt for "smart" en forretningsmodel.
Sign up bonus
Kører pt igen. I følge vilkårene kan man ikke få den hvis man har haft kortet inden for de sidste 6 måneder. Hvis der kommer en årlig kampagne, skulle det give mulighed for sign up årligt og dermed mindste 10.000 avios for 30.000 kr. på kortet.
Samlet
Synes kortet har nogle gode, unikke features og håber det forsætter gebyrfrit - don't tell anyone

Det giver mulighed for at optimere i butikker med gebyr på andre kort, men gør jo sådan ikke livet lettere, når man nu skal jonglere mellem mange forskellige kort (fx SAS EB MC eller DC) og betalingsløsninger (Mobilepay på SAS EB MC) for at tjene de sidste point billigst muligt.... Det kræver en indsats at være pointjæger
Click to expand...