Jeg har brug for at optjene knap 15.000 basispoint, inkl. booster på 25%, inden udgangen af februar for at bevare mit diamantkort. Jeg er dog ikke særligt velbevandret i mileage run disciplinen, så det er ikke nemt for mig at finde den bedste vej til at optjene disse point på billigst mulig vis - og uden at skulle bruge 36 timer i en flykabine. Jeg har svært ved at finde SAS billetter, hvor man kan optjene Eurobonus point meget billigere end til en pris på 50 øre pr. point, men måske der er nogle særlig fif eller ruter som kan anbefales over de næste 5-6 uger, eks. ved at bruge nogle af de andre Star Alliance partnere? Gode forslag er meget velkomne. På forhånd tak for hjælpen.
Det plejer jo at være sådan, at SAS giver mest point-bang for the buck, specielt når du er guld/diamant og får de xtra 25%. Men det kan regnedrengene sikkert være mere præcis omkring. En tur til f.eks. LAX/HKG på plus med SAS giver 16k+ på kontoen, men tvivlsomt om du kan finde den til en liflig pris så sent. EDIT: En PLUS tur til HKG 16/2-20/2 til 6970kr Ellers kig mod TAP og en tur på business class til New York (de flyver både EWR og JFK) eller Boston, evt fra ARN el OSL. Biz hos TAP giver stadig 200% hos SAS. Vil kaste ca 20k af sig. Det ligger i 10.000' kroners klassen.
Det lyder meget rigtigt med 50 øre pr point, f.eks. CPH-ARN-HKG i Plus for 6900kr (16/2-18/2), giver 16875 point inkl 25% Gold-bonus. Tror det bliver svært at gøre det mere tids- og point-effektivt. Edit: Vi plejer selvfølgelig som altid at stille spørgsmål ved om det virkelig kan betale sig at bruge 7000kr på det, men går ud fra du selv har regnet på fordelene ved Diamant
En mulighed er også at købe basispoint. Det kan du gøre for ekstrapoint eller penge. Hvis du ikke har tid til en tur til HKG kunne det være en mulighed. Evt. Kombineret med et par korte ture til eks. AMS. Det kan klares efter fyraften.
Mange tak for input. TAP-forslaget ser bestemt fornuftig ud, da man ikke straffes for at flyve retur samme dag. CPH-LIS-EWR-LIS-CPH på Economy Plus på TAP koster faktisk kun DKK 6366 i sidste halvdel af februar. Spørgsmålet er selvfølgelig, hvor mange Eurobonus point sådan en tur giver - de earn charts, som jeg kan finde på SAS' hjemmeside vedr. TAP, yder ikke ligefrem nogen banebrydende hjælp. Economy Plus er af TAP klassificeret som "150% Victoria Miles". Går man en klasse ned til "Economy Classic" - og derved sparer DKK 2200 - hedder det "100% Victoria Miles". Er der et sted hvor man kan få overblik over konverteringen fra Victoria Miles til Eurobonus points - eller er man bare nødt til at leve med et black box udfald?
Gc mapper siger knap 5000: http://www.gcmap.com/dist?P=cph-lis-ewr Tror ikke du skal regne med TAP's egen milage beregning, men de reelle fløjne miles. Men premium eco på TAP, gir det ikke kun 100%?? Måske du kan flyve biz den ene vej? Og pas på de billige klasser, de gir måske slet ikke noget. Tjek den booking klasse som du vælger på TAP, krydstjek med SAS side om optjening på TAP, hvor mange % af de fløjne miles du optjener, GC mapper viser distancen. Så er du tæt på det sande svar
Jeg er i Miami i disse dage på en TAP business (j) billet. Jeg tjekkede min eb aktivitet 2 døgn efter ankomst og der var allerede gået point ind. 3200 for CPH-LIS og 8400 for LIS-MIA. Ikke dårligt med 23200 point for 8500.
TAPs "plus"-klasse giver kun 100% hos SAS: https://www.flysas.com/en/us/eurobonus/earn-points/airlines/tap/ Så en af turene skal være i business der giver 200%, for at ramme 15.000 point Jeg vil mene @asf forslagt er det mest fornuftige ift. tid og penge. En anden løsning, hvis du ikke har noget mod at bruge et par 2x fredag aften og 2x søndag morgen er 4 ture i plus til Prag. De koster mellem. 1600 og 1800kr per tur (så i alt samme pris som HKG-turen), du kan vende om og komme med samme fly hjem med 40min ventetid i Prag. Der er billetter d. 11/2, 16/2, 23/2 og 25/2. Hver tur tager ca. 4 timer i alt: https://www.google.dk/flights/#search;f=CPH,ZGH;t=PRG,XYG;d=2018-02-11;r=2018-02-11;sc=p;a=SK
Når du kender bookingklassen hos TAP så brug den glimrende beregner hos Where to Credit: http://www.wheretocredit.com/calculator#CPH-LIS-TP-H/LIS-EWR-TP-H/EWR-LIS-TP-H/LIS-CPH-TP-H (her f.eks. H-klasse der giver 100% optjening til Eurobonus og dermed ~9800 miles) @RasmusH godt forslag med Prag! Så vidt jeg husker kommer man direkte ud i afgangshallen så det er nemt at vende? Det ser lidt mere tidseffektivt ud end HKG omend fordelt over flere dage.