Erfaring med SIXT

Poster i 'ANDRE PROGRAMMER (BIL, KREDITKORT M.M.)' oprettet af Ali Taran, 25/1/18.

  1. Kims

    Kims Aktivt medlem

    Beskeder:
    89
    "Synes godt om" modtaget:
    226
    Point:
    33
    Denne sag endte godt idet jeg modtog en ny kvittering med korrekt afleveringstidspunkt, en faktura uden ekstraposter og en undskyldning på mail.

    Næste gang beder jeg om at se hvad det er jeg skriver under på og en kvittering inden jeg går.
     
    SophieHendriksen, Thorbjoern, Erwin Lansing og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Er der nogen, der har erfaringer med at afhente lejebil uden for åbningstiden? Skal afhente søndag, men der er der helt lukket. Kan dog se man får en kode til en nøgleboks, og så bare henter bilen selv, men er lidt lunken ved det.. Plus det ligner det koster 50-60 euro i gebyr, hvilket er lidt halv-dyrt for ikke at få service :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  3. MortenLok

    MortenLok Aktivt medlem

    Beskeder:
    49
    "Synes godt om" modtaget:
    179
    Point:
    33
    Har EB Diamond og er bosiddende i Hong Kong. Jeg lejer med jævne mellemrum bil i Europa og har tidligere benyttet mig af Sixt. Som sådan ikke noget at klage over, men synes heller ikke der er noget imponerende ved deres service.

    Med et EBD, hvem vil I anbefale at leje bil hos set i forhold til både point optjening og prisniveau?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

    Beskeder:
    1,650
    "Synes godt om" modtaget:
    4,790
    Point:
    113
    Jeg fik for et par år siden matched mit eurobonus til Avis status.
    Derudover har Avis indimellem kampagner, som kan give dig en sjat eurobonus point. Min erfaring har også været at de er mere gavmilde med upgrades end eks. Europcar er (Hvertfald i Norge)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Hvis du har Hilton Diamant, så kan du få match til Sixt Platinum, samt få ekstra rabat ved at booke med diamant-login. Det giver ret fin kontant-rabat - i vores tilfælde til sommer, ca 20 pct., og jf FT, så er opgraderingerne også rimelig solide med 2. og 3. grader.
     
  6. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    97
    Point:
    18
    Det er nok lidt et long-shot, men er der nogle der ved, om der er en chance for opgradering uden status? Jeg står og skal leje en bil fra SIXT i lidt over 3 måneder, og jeg har lidt et håb om, at det kan vægte til min fordel ift. en opgradering.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Taler vi i udlandet eller herhjemme?
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    97
    Point:
    18
    I USA. Fort Lauderdale
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hvorfor skulle de opgradere dig?

    Min lavpraktiske erfaring er dog, at man nogen gange kan være heldig i USA og handle lidt med dem. Sådan lidt efter hvad de har stående den pågældende dag og hvilket humør agenten er i. Dog ikke prøvet det med Sixt.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  10. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    97
    Point:
    18
    Tak for dit svar!

    Det skulle de sådan set heller ikke - det er derfor, jeg spørger. :) Jeg havde en forhåbning om, at man bliver “vægtet højere”, fordi man langtidslejer, men jeg har ingen anelse om, hvordan det fungerer ift. sådan noget.

    Jeg må prøve at spørge derovre. Det værste man kan få, det er vel et nej.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Det er ikke min erfaring at det betyder en hat. De har jo sikkert ret automatisk allokeret en bil til dog alt efter bestilling. Min erfaring er også, at man som sagt kan handle alt efter situationen men hvis dit udgangspunkt blot er at det kunne være dejligt så skal du nok finde på noget bedre end det.
     
    Henry og Michaelpa "Synes godt om" dette.
  12. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Da min kammerat var studerede/arbejdede derovre, boede han lige ved siden af en stor udlejningsstation. Han lavede en aftale i alle 7 måneder han boede der, at fik såkaldte end of cycle biler - altså biler som er lige ved st have nået Maximum antal kilometer som udlejningsfirmaet som grænse. Så havde han en periode, typisk 14 dage, til at køre x kilometer i dem. Han fik nogle virkelig fede biler - blandt andet flere porscher i forskellige afskygninger, åbne mustangs, store cadillacs, og så en Mercedes S65 AMG som han skulle køre fra New York til Las Vegas.
    Det kræver selvfølgelig noget flexibilitet, og at man bor nogenlunde det samme sted.
    Han betalte altid for en mystery car/managers choice, hvilket er billigste kategori.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Michaelpa

    Michaelpa Medlem

    Beskeder:
    34
    "Synes godt om" modtaget:
    97
    Point:
    18
    Tusind tak for det! Jeg kommer til at bo nærmest klods op ad en ret stor Sixt ved Fort Lauderdale lufthavnen i 3 måneder, så det er vel helt klart et forsøg værd at høre dem ad.
    Ved du, om det er noget, der er værd at spørge deres online support om på forhånd, eller skal man høre deres lokale branch managers ad, når jeg er derhenne?
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  14. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Snakkede med ham, og han kontaktede station manageren direkte et par uger inden han ankom (han fik først bolig der), og så aftalte de det nærmere da han boede der.
    Han nåede at have 17 biler, og snit prisen pr uge var 100 USD, inkl ‘super’ forsikringer etc. Fire biler var dog helt gratis, da han skulle køre dem fra stationen til en anden by inden for nogle dage.
    Det større issue var dog depositum, hvor som afhang af den bil han fik, så mange af dem krævede feks 1000 USD eller 1500 USD i depositum, som så spærrede hans kort i lang tid, da depositummet ikke blev fjernet med det samme.
     
    Michaelpa og Henry "Synes godt om" dette.
  15. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Jeg er lige blevet status-matchet på baggrund af Best Western Diamond Select - der får man også
    Platinum hos sixt, og samme rabatter/priskode som var det Hilton. Den er 5 pct højere end standard rabatten som Platinum. Tog 12 timers ventetid efter jeg skrev en mail til sixt, og 2 uger efter lå kortet i postkassen.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. Nj4220

    Nj4220 EB Gold, Hilton Diamond, LH Senator, Thai Gold

    Beskeder:
    1,650
    "Synes godt om" modtaget:
    4,790
    Point:
    113
    Har tidligere status matchet hos Sixt og troede derfor egentlig at det var lukket land, men det ser ud til at de ikke kører nogen track record for jeg har lige modtaget endnu et status match til Platinum.

    "Hi Sixt,
    Any chance I can get a status match with one of my status cards? (Hilton, Eurobonus, Emirates)"

    Svar "Dear Mr. Vinther,
    Following to your request and according to your Eurobonus status, your status evolutes to Platinum. You will receive your new Sixt card per post in the coming 4-6 weeks."

    Fik svar under en halv time efter ansøgt og min status er allerede opdateret på hjemmesiden.

    Skrev til cartesixt@sixt.com
     
  17. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Jeg er normalt meget glad for Sixt, hvor jeg via statusmatch fra EBP/EBD i en del år har haft Diamond. Ofte har de bedre priser / lavere selvrisiko end f.eks. Avis, selv om jeg er President's Circle.

    I går kom der dog en email fra deres kontor i Irland, hvilket var 2 måneder efter jeg havde afleveret en bil efter leje. De gjorde mig ansvarlig for skader på kofangeren og ville opkræve €860 for det. Jeg ringede med det samme og bad om foto-dokumentation. Samtidig gjorde jeg dem opmærksom på at sådan noget skal komme med det samme og i hvert fald inden for en uge.

    I løbet af nogle timer kom der både fotos og opgørelse af skader mv. Samtidig kunne til tilbyde et nedslag på 25% pga den sene henvendelse.

    Der kunne historien være slut, men når jeg så gik materialet igennem så kunne jeg se at:

    1. Det var ikke min underskrift på dokumentet fra indlevering hvor "client" påtager sig ansvar. Det var falskneri.
    2. Inspektionen var lavet godt 3 timer efter jeg afleverede bilen. Der var ikke noget staff ved aflevering og nøgler blev givet til personalet i terminalen. Alt på inspektionen var skrevet i hånden og dermed ikke garanti for tidspunkt.
    3. Nogle af billederne bar tydeligt præg af at bilen var kørt fra p-anlægget til et andet sted, da der var skygger fra solen.

    Jeg skrev derfor til dem at jeg på ingen måde kan godtage forsøg på at forfalske min underskrift, at bilen har været i deres varetægt i flere timer, hvor skaden kan være sket og de har flyttet på bilen i forbindelse med fotodokumentationen og der i øvrigt ikke var noget bevis for at reparationen var udført. De burde derfor inden kl 12 idag give besked om at sagen var lukket eller jeg ville anmelde den til mit forsikringsselskab med min formodning om snyd. .......og at jeg er en specialist indenfor rejseforsikring og skadesbehandling.......

    I dag kom der en uforbeholden undskyldning om at sagen ikke var håndteret som den burde have været og de ikke vil opkræve nogen selvrisiko.


    Det er min formodning at Sixt Ireland er en franchaise og man her har forsøgt at scorer en ekstra gevinst ud fra devisen at "går den, så går den". Det kan virkelig betale sig at gøre indsigelse med det samme og lade dem vide at de bliver anmeldt til forsikringsselskab, HQ i München og at der vil komme anmeldelser på SoMe.

    Jeg kan efterfølgende se, at Sixt Ireland har dårlige reviews på trustpilot mv, så jeg er nok ikke den første...eller den sidste.


    Om 2 uger står den på Sixt Mallorca. Der er altid super service, ingen problemer, velkomstlounge med kaffe og gode upgrades men det er nok også et "ejet" kontor og ikke nogen franchaise med alle de tyskere, der kommer til øen.


    20190622_154115 (1).jpg
     
    SophieHendriksen, Peter F., Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  18. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Vi er igang med en sixt-leje, en LWAR. Her er de foreløbige erfaringer.. (postet andet sted først)..



    Vi har en ny A6 Avant 45 TDI quattro som lejebil de her dage. Ret kedelig, men kører virkelig godt. Indtil i går... vi kørte 170 da himlen pludselig, uden forvarsel eller noget som helst, åbner sig og det pisser ned på vid gab. Virkelig intens skybrud. Får hurtigt sat hastigheden ned til 80 (som var maks ved vand på vejen), så 50, så 40 og ender med at vi må holde helt stille i ca 8-10 minutter, da jeg intet kan se (apropros kurere - den eneste bil vi så køre var en DHL-bil, med nok 90-100 igennem regnen). Da det stilner af, så vil bilen ikke starte igen. Den har holdt med auto-hold og så stoppet motoren. Trykker på tændingen. Intet liv - i displayet skriver den meget kort fuse (selvom sprog er valgt til dansk) og slukker så skærmen. Prøver 2-3 gange mere, stadigvæk intet liv i motoren. Skærmen og cockpit tænder, også aircon etc. Til sidst tænder bilen igen, og vi kan køre videre i dejligt tørvejr.


    Efter en times kørsel kommer der igen godt med vand, kører 80, da beskeden med check fuse kommer hurtigt op igen, og så slukker cockpit ned (motor kører vidst stadigvæk - og resten af bilen virker tændt) i maks 5 sekunder. Så kører den videre - men efter 1-2 minuts kørsel, kommer den op med fejl på quattro-system og så en gul advarselslampe (tandhjul med !).


    Fejlen var der resten af vejen til München - men efter vi havde spist, og bilen havde stået et par timer, var den væk igen...


    Godt det er en lejebil..

    ...

    Sikke en tur - blev først sendt til deres München City-branch. Fyldt med adskillige luksus-biler, såsom Maserati, 10+ BMW i8, en Lamborghini Urus, 4-5 porscher 911 og en del cabrioleter. Men ingen biler vi måtte tage med hos til Rostock :(


    Lederen på stationen gennemtjekkede bilen, og kunne godt ‘høre’ på den, at den lød underlig. Da den havde stået med tænding på i 12-15 min mens han ringede rundt imellem undskyldningerne, så ville den heller ikke starte. Om det er relateret, aner jeg dog ikke.


    Anyhow - på med en jumpstarter, og så måtte vi en tur til München lufthavn - en omvej på ca 80 km, og lige da vi triller ind på rental car drop off, så ryger benzin-måleren ned fra 8/8 til 7/8.. og ellers velkommen til et fint kaos, hvor alle udlejningsbiler fra alle selskaber afleveres i tre parallelle køer, og det er ét samlet firma der håndtere alle afleveringer. Smart for normale kunder, idiotisk for os, da der ingen Sixt-folk er. Fyren der kommer hen til os fatter desuden ikke et ord engelsk - det eneste han svarer på mine spørgsmål er “jah hmm nah - alles is very good, ok?” Not okay - men ud med en sovende sønnike og alt vores bagage og habengut. Der er meget, og kun 1 bagagevogn. Samtidig er sønnike forvirret og døsig, så han vil kun sidde på mine skuldre. Fedt fedt. Afsted med totalt overbyrdet klapvogn og den ene bagagevogn jeg kunne finde, mod Sixt kundeservice.


    Da vi kommer ind i terminalen, venter kæresten med bagagen der mens jeg og søn går mod den store sixt-kiosk. Der er vildt mange mennesker i kø, så jeg vælger simpelthen at trække douche-bag kortet, i form af mit Sixt Platinum-kort. Jeg holder det rimelig klart foran mig, mens jeg maser mig ind foran folk, for derefter demonstrativt at klaske det ned på bordet foran den første ledige medarbejder, og bede om at snakke med en supervisor nu. Herr Koehler som den menige medarbejder hedder, er lidt forvirret, beder mig vente og efter en 10 min, så kommer en lille dame ud, med supervisor påklistret de ret så tyske og grimme sixt-uniformer. Hun hører historien, taster lidt, snakker tysk, og leverer så ‘på-kanten-til-voksen-skældud’ over at vi er kommet herud, når de tydeligvis er totalt overbooket. Det får min tålmodighed til at dale fra lille til meget lille, og havde der ikke sværmer med tysk polizei, så havde jeg nok givet igen på en noget grimmere måde end jeg gjorde.


    Men hun får fortalt hvordan landet ligger, og vi bare skal mod Zürich hurtigere end nu. Hun kigger ned, taster i vildensky og finder en A4 sedan manuel vi kan få. Bitte nein.. den er alt for lille.. en Avant var måske gået an, men en sedan - no way. Det får hun fortalt, hvilket går hende mere bitter. Hun taster igen i 2 minutter, med hårde, kontante pegefingre-tryk, og finder så en Ford Transit Connect i kobber.. nu er der plads, men jeg vil altså ikke kører på ferie i en bus, når vi er tre mennesker. Det er latterligt, i sær med den bil-kategori vi har bestilt.

    Jeg fortæller også, forsøgt med glimt i efterhånden trætte øjne, at selvom de ikke kan se frau Daniels øjne, så kan jeg love for de snart kan mærke de flammer der husere i dem, hvis vi ikke snart kommer afsted, i en ordenligt bil.

    Herr kouhler griner - Superviseren gør ikke. I stedet proklamerer hun, at hun ikke kan hjælpe os, og går så sin vej - Til rimelig forundring hos mig og herr kouhler.. han vil dog ikke lade os i stikken, så han prøver først at ringe til de tre andre sixt-kioske i MUC, inkl den i deres lounge. Der er dog ikke noget held nogen af stederne. Så taster han videre på computeren, i 4-5 min, hvorefter han går ind og henter en skål med 25-30 bilnøgler - kigger dem alle igennem, så rundt i alle skufferne og kigge. Til sidst kommer han tilbage med en BMW nøgle - til en 530i touring. Han fortæller at han er nødsaget til at skuffe en ventende kunde, men at han og Sixt vil gå langt for at gøre deres gode kunder glade.

    Så langt så godt - tilbage til kæresten, som har ventet i 30+ minutter, men stadigvæk er nogenlunde fattet, og ikke alt for sur/irriteret. Nu skal vi hen til bilen, hvilket foregår rimelig nemt.

    Hun havde dog stået ved den anden sixt-kiosk og hørt nogle sjove historier, blandt andet en fyr der havde lejet en S-klasse og skulle til Serbien. Det må man så ikke - jamen så skulle han bare til Berlin


    Alt i alt en kedelig oplevelse. Startede med at ringe til dem kl 8.30 om morgenen. Ventede så et par timer på et opkald tilbage, som de lovede inden for 45 min, så til den ene station 20-30 min væk, tilbage og hente kæreste og barn, og så til lufthavnen - ca 4 timer er gået til spilde.


    En anden gang - 7-9-14 - er det bedre at ringe til deres breakdown-service, og så vente de 3-4 timer i vejkanten - måske man kunne have overtalt dem til at mødes ved hotellet når man ankom.
     
    asf, Nielspg, Thorbjoern og 3 andre "Synes godt om" dette.
  19. Ali Taran

    Ali Taran VIP medlem

    Beskeder:
    586
    "Synes godt om" modtaget:
    1,421
    Point:
    93
    :eek: håber turen bliver bedre
     
    DanielBahn og Henry "Synes godt om" dette.
  20. DanielBahn

    DanielBahn VIP medlem

    Beskeder:
    613
    "Synes godt om" modtaget:
    1,679
    Point:
    93
    Sagen endte med, at jeg skrev en lang lang lang mail til dem, og fik refunderet 100 euro for benzinen.. selvom de havde opkrævet 114..
    Jeg var selvfølgelig ikke ude efter at de refunderede hele lejen eller sendt en forgyldt vandhane etc.. men syntes det var lidt en lam kundeservice..
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side