Lounge (+ bag-drop og security) i CDG

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af MatthiasWagner, 28/7/19.

1. MatthiasWagner

MatthiasWagner VIP medlem

Beskeder:
    270
    "Synes godt om" modtaget:
    794
    Point:
    93
    Da det i dag er overskyet i Paris, tænkte jeg at tage meget tidligt ud i CDG og arbejde lidt, fik dog nogle overraskelser...

SAS havde selvfølgelig åbne check-in båse da der næsten hele tiden er fly mod CPH/ARN/OSL. Jeg fik dog at vide i Plus skranken at jeg ikke kunne lave bag-drop så tidligt. Jeg gik derefter hen til "self service", printede mine baggage tags ud og lavede så selv et bag-drop, super Plus service....

Efterfølgende tænkte jeg at tage i *A loungen, da de plejer at være bedre end SAS lounges. Fik dog ikke lov til at komme ud i non-schengen da border police gav mig en "My supervisor and the companies says it is not ok". Nå, så prøvede jeg Lufthansas, der kunne jeg ikke få lov til at gå ud i 60-78 gate fingeren af security, da SAS flyver fra 70-78.

Jeg er ret overrasket over mulighederne i CDG, har andre haft lignende oplevelser??

Måske jeg er for langt ude, men kan CDG have lidt strammere people control, efter de oplevede at en boede der nogle år?? :)

SophieHendriksen, THammer og Bekgaard "Synes godt om dette"
  2. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,617
    13,245
    Point:
    113
    Har for et par år siden prøvet, at følges med en kollega (kan ikke huske hvor - men det var ikke Paris. Måske Wien?). Jeg skulle ud af Schengen, han skulle blive indenfor Schengen. Her kunne vi ikke følges i lounge, da vore boarding kort kun gav adgang til den terminal, vi skulle rejse fra.

SophieHendriksen og THammer "Synes godt om" dette.
  3. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Det lyder plausibelt, at man af sikkerhedsårsager gerne vil undgå at have for mange rendende rundt på kryds og tværs. Frankrig / Paris er jo relativt hårdt ramt.

Lidt som der principielt ikke er adgang til perronerne på en banegård, hvis man ikke har et lovligt ærinde der (lur mig, om ikke reglen stadig findes i jernbaneloven :cool:).
    Man kan jo sige, at en der rejser fra Terminal 2 ikke nødvendigvis har noget at gøre i Terminal 4.

Det kan naturligvis argumenteres, at det ikke vil forhindre angreb, men alligevel; det ene med det andet..

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  4. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,144
    8,235
    Point:
    113
    Har selv besøgt *A loungen tidligere, men også hørt om en anden med samme oplevelse som dig sidenhen... Ærgerligt... Det burde undersøges om svaret er anderledes hvis man siger man gerne vil ind og shoppe i deres butikker!

SophieHendriksen, CHIP, isolCBflyer og 1 anden person "Synes godt om dette".
  5. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    744
    2,199
    Point:
    93
    Jeg har oplevet præcist det samme, men da jeg var ret insisterende (hjælper nok lidt, at jeg kan begå mig på fransk), fik jeg til sidst lov til at komme i *A-loungen. Men på ingen måde i LH-loungen.

MatthiasWagner og Henry "Synes godt om" dette.
  6. Erwin Lansing

Erwin Lansing Skribent

Beskeder:
    2,249
    6,695
    Point:
    113
    Også på CDG men dog med Air France tænkte jeg også en gang at bruge den interkontinentale lounge som arrivals lounge og få et bad mv. efter den lange flyvning. Men nej, eftersom min næste flyvning var hjem til CPH måtte jeg nøjes med den overfyldte lounge i 2F. Der var dog plads og et ledigt bad, så heller ikke verdens undergang, men ville have været rarere at bruge lidt tid i den store lounge først.

Beaglen og Henry "Synes godt om" dette.
  7. MatthiasWagner

MatthiasWagner VIP medlem

Beskeder:
    270
    794
    Point:
    93
    Hmm, je dois étudie ma francais ;)

Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

jespersm VIP medlem

Beskeder:
    744
    2,199
    Point:
    93
    Ja, det kunne godt se ud som om, det trænger til en afstøvning :)

Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side