Det er efterhånden nogle måneder siden at den nye Istanbul lufthavn åbnede. Der har allerede været en anmeldelse af den på IF, men så vidt jeg kunne se ikke noget om den nye TK business lounge. Jeg vidste ikke rigtig i hvilken tråd jeg skulle skrive om den, så jeg prøver med en ny Istanbul tråd, hvor man så også kan dele en hel masse andre spændende Istanbul ting.
For et par måneder siden skulle jeg afsted til Tuzla bydelen som ligger på Istanbuls asiatiske side. Det ville have været naturligt at flyve til og fra Sabiha Gökçen lufthavnen, som ligger MEGET tæt på. Men:
1) Så skulle jeg flyve med Pegasus. Det har jeg prøvet en gang for nogle år siden. Forfærdelig oplevelse, aldrig mere, hvis jeg kan undgå det!
2) Jeg ville ikke optjene SAS EB points.
3) Jeg ville ikke se den nye lufthavn og ikke opleve den nye lounge som mange omtaler som en af de allerbedste.
Nej! Så hellere et par timer i taxa frem og tilbage. Lidt tosset er man jo.

Derudover gav det også mulighed for en overnatning på Park Hyatt som jeg har skrevet lidt om i denne tråd
https://insideflyer.dk/forums/threads/erfaringer-med-hyatt.175/ Det er svært at sige nej til Park Hyatt.
Den nye IST lufthavn er megastor! Det tog 25(!) minutter at rulle til gaten efter vi landede. Fra min vinduesplads kunne jeg se at der stadigvæk var rigtig mange byggesteder med nye konstruktioner. Så lufthavnen er næppe helt færdig endnu.
Det var først på vejen hjem igen, at jeg besøgte loungen. Ja, den er helt fantastisk. På mange måder minder den meget om den gamle IST lounge. Pianoen var flyttet med.
View attachment 18930
Dejlig bløde sæder og sofaer.
View attachment 18935
Mon ikke man kan finde et program at fordrive tiden med.....
View attachment 18936
Der var de samme lækre madstationer plus nogle nye. Jeg har ikke taget billeder af dem, men derimod af de mange forskellige steder hvor børn eller barnlige sjæle kan lege. Det er jo trods alt lidt usædvanlig i en lufthavnslounge.
View attachment 18931
View attachment 18932
View attachment 18933
View attachment 18934
View attachment 18937
Selvfølgelig er der også noget for dem der er mest til kunst.......
View attachment 18938
View attachment 18939
Jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg skulle bruge en del ekstra timer for at komme til min slutdestination og hjem igen. TK loungen er noget helt særligt!
Click to expand...