Året der gik 2017

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af RasmusH, 1/1/18.

1. Jeblin

Jeblin VIP medlem

Beskeder:
    1,013
    "Synes godt om" modtaget:
    3,014
    Point:
    113
    Antal flyvninger?
    34

Distance i miles?
    46.678

Nye destinationer?
    ATL, PTY, CUZ, PUQ, TLV, DEL, BOM, KRK, FRA (ex transfers)

Hvilke flyselskaber har du fløjet med?

SK, LA, LH, CM, DL, KL, D8, OS, AI

Nye flyselskaber du har testet i løbet af året?
    CM, AI, OS, LH

Bedste flyoplevelse?
    OP-UP til Bizz på hjemturen DEL-MUC. Første tur på business var rart da det var en natflyvning efter en laang dag på sightseeing i Delhi’s 38 grader. Dog var services fra personalet ombord samt mad ikke værd at skrive hjem efter.

Bedste loungeoplevelse?
    Ikke nogen vilde, men LH i FRA på vej til DEL var udmærket med god brunch, drikkevarer og udsigt...

Antal hotelnætter?
    10'ish

Bedste hoteloplevelse?
    Marriott Renaissance i DC var ret godt...

Årets bedste rejseoplevelse?
    Puha, der er flere om buddet.. Men Macchu Picchu trækker nok det længste strå da det altid har været på min to-do-liste. Og som delt to’er kommer nok San Blas Islands i Panama, som var utroligt lækkert, og en kort rundrejse i det sydlige Patagonien, som var virkeligt flot...

I 2018 skal jeg…
    Forhåbentlig prøve SK Bizz!

Beaglen, RasmusH, Henry og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. nicolajpaaske

nicolajpaaske Aktivt medlem

Beskeder:
    40
    173
    Point:
    33
    Antal flyvninger? 27
    Distance i miles? 10.648
    Nye destinationer? OSL, BGO, STN, SXF, BGY, ARN, TRF
    Hvilke flyselskaber har du fløjet med? DY, SK, FR
    Nye flyselskaber du har testet i løbet af året? Ingen
    Bedste flyoplevelse? Min første tur med CRJ9 - super behageligt fly.
    For øvrigt har jeg i 2017… rejst til Oslo med fly, tog, bus og skib. Mellemlandet i London på vej til Oslo (6½ times stop hver vej), kørt til Stockholm om natten for at flyve hjem om morgenen og overnattet i hhv. ARN, STN, SXF og BGY.

Beaglen, asf, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. kc1829

kc1829 VIP medlem

Beskeder:
    117
    438
    Point:
    63
    Antal flyvninger? Ca 60
    Distance i miles? Ca 170.000
    Nye destinationer? MPH, PVG
    Hvilke flyselskaber har du fløjet med? Thai, Singapore Airlines, Philippines Airlines, Air Asia, SAS, China Eastern
    Nye flyselskaber du har testet i løbet af året? Philippines Airlines, China Eastern
    Bedste flyoplevelse? SQ First Class Suites SIN-LHR
    Værste flyoplevelse? China Eastern Business Class - aldrig har maden været så uspiselig
    For øvrigt har jeg i 2017… haft 12 stk retur CPH-MNL. 8 på de sidste 5 måneder og 11 gange med Thai over Bangkok. Derudover optjente jeg SK Diamant på kun 60 dage i August / September

mhsalv, Kenneth K, SophieHendriksen og 10 andre "Synes godt om" dette.
  4. Beaglen

Beaglen VIP medlem

Beskeder:
    558
    1,932
    Point:
    93
    Antal flyvninger?
    20
    Distance i miles?
    Ingen anelse
    Nye destinationer?
    Østrig, men det var i bil
    SAS og Norwegian (og et enkelt fly fra DAT, men det var udlånt til Norwegian, så det tæller ikke helt)

Ingen
    Bedste flyoplevelse?

Ingen
    Bedste loungeoplevelse?

Ingen - jeg har endnu til gode at besøge min første lounge
    Antal hotelnætter?

30ish - langt de fleste af dem på Best Western hoteller i Tyskland
    Bedste hoteloplevelse?

Best Western Hotel Schmökerhof i Norderstedt (lige uden for Hamburg), hvor der var et særligt velkomstbrev og en godbidsstang og vandskål på værelset til mine hunde. Hundene havde også eget skilt, der kunne sættes uden på døren (rødt = jeg er i rummet, grønt = jeg er ude at gå tur), hvilket var en sjov og betænksom idé:)

Helt klart min rejse til Østrig (i bil) og særligt min ferie i London i maj (der var sol og 25 grader hver dag) og i London i november til World Travel Market, hvor jeg promoverede InsideFlyer.:)
    For øvrigt har jeg i 2017…

været begejstret for at kunne dele ud af min viden omkring flypassagerers rettigheder - det er virkelig her min passion ligger. 2017 har været det bedste rejseår for mig nogensinde på alle måder.
    I 2018 skal jeg…

gerne snart finde et nyt juridisk job, der indeholder en kombination af jura, sprog og rejseaktivitet. Jeg skal forhåbentlig rejse lige så meget som i 2017.:)

mhsalv, MaleneChristensen, Kenneth K og 9 andre "Synes godt om" dette.
  5. klausbm

klausbm VIP medlem

Beskeder:
    122
    518
    Point:
    93
    Antal flyvninger
    17

Nye destinationer
    Ukraine, UAE

Hvilke flyselskaber har du fløjet med
    SK, KL, DL, AF, TK, EW, EK
    Nye flyselskaber du har testet i løbet af året
    DL, TK, EW (Eurowings), EK

Bedste flyoplevelse
    AMS-JFK economy med Delta i en 20 år gammel 767'er. Havde mildest talt forventningerne helt i bund - har ikke hørt særlig meget godt om Delta. Flyet var moderniseret med nye sæder og glimrende IFE. Maden var super lækker. Rigeligt med rødvin og proaktive serveringer af G&T. FA'erne var utrolig opmærksomme og servicemindede. Når meget lave forventninger bliver gjort til skamme, er det noget man husker...
    Ellers gode oplevelser med TK og EK, men det forventer man jo også...

Bedste loungeoplevelse
    Marhaba Lounge i DXB. Fin nok uden at være fantastisk...

Antal hotelnætter
    15-20
    Bedste hoteloplevelse
    Måske Hilton Garden Inn i IST. Gratis overnatning på stopover med TK på hjemtur fra KBP (Kiev). Spritnyt hotel med god service og super morgenmad.

Årets bedste rejseoplevelse
    Der var mange:
    Dejlig vinterferie i AGP med mine dejlige unger.
    Super forårstur til fantastiske NYC med city walks og fede koncerter.
    Spændende smuttur til Ukraine med besøg i skønne Kiev og fascinerede og morbide Pripyat/Tjernobyl.
    Dejlig sommerferie med historieinteresserede unger i Rom og Napoli.

I 2018 skal jeg…
    ...indtil videre...
    ...med unger på vinterferie i Lissabon/Algarve.
    ...på dykkerferie et sted i Sydøstasien. Har Eurobonusbilletter booket til HKG i maj. Skal videre derfra til muligvis Coron eller Malapasqua på Filippinerne eller måske Sipadan på Malaysisk Borneo. Time will tell.
    ... Et par dage til Rom i juni. Pearl Jam-koncert på Stadio Olimpico.
    ... 14 dage til Loire-dalen i Frankrig med alt hvad den kan trække af vingårde og god mad.
    ... forhåbentlig på konference i USA (Palm Springs) i embeds medfør.
    ... udnytte en masse error fares

mhsalv, MaleneChristensen, Erwin Lansing og 6 andre "Synes godt om" dette.
  6. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    :):):):)

Tænk, hvis det havde været obligatorisk også i private hjem tilbage i 70'erne.o_O
    Havde gjort livet lettere for et stakkels avisbud med cynofobi :oops::oops:

Beaglen, Peter F. og Henry "Synes godt om dette"
  7. SophieHendriksen

SophieHendriksen #Forstadsfruen

Beskeder:
    2,184
    8,806
    Point:
    113
    Det har været et sløjt flyveår for Forstadsfruen :eek::

Antal flyvninger? 10

Distance i miles? Ingen anelse, jeg er ligeglad :D

Nye destinationer?
    SIN, ORD, SZG, MUC

Hvilke flyselskaber har du fløjet med? SAS, Qatar, Norwegian, Transavia og Lufthansa

Nye flyselskaber du har testet i løbet af året? Ja, jeg havde den kedelige fornøjelse at prøve Transavia. Ej det var faktisk OK prisen taget i betragtning. Det var et ærligt produkt, whatyouseeiswhatyouget.

Bedste flyoplevelse? QR på biz i Dreamliner er altid en fornøjelse. Det var også en meget positiv oplevelse på eco med A350 mellem DOH og SIN. Derudover første tur med SAS biz over atlanten til ORD. Fin kabine, OK service (men ikke noget som jeg synes kan konkurrere med sandkasseselskaberne). Maden var også OK uden at være prangende. Jeg er ikke så vild med rullebordskonceptet men foretrækker restaurantkonceptet som f.eks. hos QR.

Bedste loungeoplevelse? Air France/KLM Lounge i ORD (adgang via Priority pass). Overraskende fint udvalg af drikkevarer og sandwich og andet mad. Helt omvendt var det en ufattelig træls oplevelse i Oryx i DOH. MAX proppet og kedelig mad. Heller ikke spor hyggelig.

Antal hotelnætter? 40

Bedste hoteloplevelse? Mandarin Oriental i Singapore. Byens bedste pool scene, god service og lækker mad. Lidt old school design.

Årets bedste rejseoplevelse? Efterårsferien i Singapore, besøge min søster i Minneapolis og ski i Vail.

For øvrigt har jeg i 2017… stået fem uger på ski. Den bliver vanskelig at slå fremover, desværre. Og så har jeg fået min helt egen private OBC, @clager og min egen Uber, @jakobv84 med både country music soundtrack, ren bil og fremragende service. Næste gang kunne det måske liiige toppes med lidt champagne eller en cocktail.

I 2018 skal jeg… forhåbentlig rejse mere end i 2017, men det ser nok ud til at blive et endnu tyndere rejseår, så hvis ikke @Erwin Lansing skal bortvise mig fra IF, som han truer med, så håber jeg på en soft landing mht. at genkvalificere mig til at være her :D Jeg arbejder på sagen!!!!

mhsalv, Baadsgaard, MaleneChristensen og 11 andre "Synes godt om" dette.
  8. Nj4220

Nj4220 LH Senator, Thai Gold

Beskeder:
    1,700
    4,921
    Point:
    113
    Kedelig start på året med kun DK-Norge flyvninger, efterfulgt af 6 ugers ferie til paradis og afsluttet med maner i privatfly til Zurich.

Antal flyvninger? 50+

Distance i miles? Ingen anelse, jeg er ligeglad :D (Den snupper jeg lige Sophie :) )

Nye destinationer?
    Houston, Miami, Bora Bora, Tahiti, Moorea, Bahamas, Cuba

Hvilke flyselskaber har du fløjet med? SAS, Lufthansa, American Airlines, Air Tahiti, Air Tahiti Nui, Wideroe, Austrian, Surf Air

Nye flyselskaber du har testet i løbet af året? AA, Air Tahiti, Air Tahiti Nui, Surf Air

Bedste flyoplevelse? Surf Air privatfly, den får jeg svært ved at toppe næste år.
    Læs mere her: https://insideflyer.dk/tur-privatfly-london-zurich/

Bedste loungeoplevelse? Jeg er egentlig ret begejstret for noget så kedeligt som Gardermoen SAS guld lounge. Altid rent og er fint udvalg af mad.

Antal hotelnætter? 60+ (40 bare på ferien)

Bedste hoteloplevelse? Conrad Bora Bora, den bliver satme svær at slå. Absolut topluksus, superflinkt personale og en udsigt uden lige og så hjælper de 116 kvm overwater villa naturligvis også på pointgivningen :)’m

Årets bedste rejseoplevelse? Det blir en samlet pakke, 6 uger rundt i USA med et smut på Tahiti, Moorea og Bora Bora efterfulgt af krydstogt. En ferie jeg sent glemmer.

For øvrigt har jeg i 2017… Fået ny stilling, en masse nye guldkort (EB, Delta, Avis, Europcar, Hertz, Hilton, SPG) mange gennem statusmatch.

I 2018 skal jeg...
    Pendle frem og tilbage til London ifbm. Mit nye job, afbrudt af jobs i Luanda, Angola.
    Første tur er booket på biz hos KLM og AirFrance i februar/marts

Senest redigeret: 12/1/18
    Beaglen, mhsalv, Erwin Lansing og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. Calle77

Calle77 EBS, Aeroplan 50K, Radisson Rewards VIP

Beskeder:
    901
    2,030
    Point:
    93
    Antal flyvninger?
    18

Distance i miles?
    20.230

Nye destinationer?
    VCE, SEA, KOA, OGG, LIH, HNL

SK, SN, BA, FR, KL, DL, HA, WP (nåede det inden de gik konkurs!)

SN, DL, HA, WP

Bedste flyoplevelse?
    DL Comfort+ AMS-SEA-AMS, overraskende god oplevelse med priority boarding, fin mad og fin service ombord og rigelig plads ved sædet.

Bedste loungeoplevelse?
    Inge besøg i år.

Antal hotelnætter?
    29

Bedste hoteloplevelse?
    Surfjack Hotel & Swim Club, fedt hotel i kort gå-afstand fra Waikiki Beach. Hjalp nok også at jeg havde en Jr. Suite for mig selv.
    Et på papiret usexet Mercure London Bridge hotel i London var nu også en rigtig god oplevelse: Mig og konen uden barn en hel weekend og U2-koncert om lørdagen :). Hotellet kan nu anbefales uanset anledningen.

Helt klart de fire hovedøer på Hawaii! Fabelagtigt.

I 2018 skal jeg…
    Til Sri Lanka. Og forhåbentlig New York (og prøve SK long haul for første gang i mange år). Måske der dukker noget Thailand op til efteråret også.
    Sige goddag til vores søns lillesøster til foråret, så hvor sommerferien går hen er pænt usikkert ;-).

Senest redigeret: 13/1/18
    Beaglen, Jeblin, tbh og 5 andre "Synes godt om" dette.
  10. mhsalv

mhsalv VIP medlem

Beskeder:
    144
    355
    Point:
    63
    Antal flyvninger?
    34

Distance i miles?
    12 583

Nye destinationer?
    MLA, LCY

SK, KM, KL, BA, EW, WF, FR

Air Malta, EuroWings

Bedste flyoplevelse?
    Tjaah... Air Malta var en hyggelig oplevelse, og indflyvningen over London til LCY var en fed oplevelse.

Bedste loungeoplevelse?
    Ny SAS-lounge i OSL er rigtig fin, når der er mindre end 348 000 mennesker der... Plus for barista!

Antal hotelnætter?
    2

Bedste hoteloplevelse?
    Hampton by Hilton er måske den beste grund til at benytte Stansted...

Lidt forskelligt her. Familietur til Malta (og især Gozo) var en success, det samme var Vulfpeck-konsert og galleritur med konen til London.

I 2018 skal jeg…
    Besøge den store bjørn i øst, finde et nyt og spændende land familien kan besøge til sommeren og ellers nyde de få flyvninger jeg får :)

Screen Shot 2018-01-13 at 13.31.03.png

Beaglen, MaleneChristensen, klausbm og 3 andre "Synes godt om" dette.
  11. mathiasfe

mathiasfe VIP medlem

Beskeder:
    112
    513
    Point:
    93
    Ca kopi av min post fra den norske siden, så formatet ser måske lidt anderledes ud.

Antal flyvninger?
    96 (uden å telle tekniske mellomlandinger).
    Distance i miles? 83.380
    Tid i luften: 217 timer

Mest brugte selskab
    SAS, Widerøe og Ethiopian

Nye flyselskab
    SriLankan, Emirates, Ethiopian, British Airways, FlyViking, Xclusive Jets (JetSmarter), easyJet, Hong Kong Airlines, AirBaltic, Belavia, Air Canada, Ryanair, Surf Air, Air Serbia

Nye lufthavner
    DOH, SEZ, CMB, DXB, KWI, KKN, GDN, HFT, AES, ADD, CPT, BRU, LHR, LTN, ZRH, BSL, HEL, TLL, RIX, MSQ, KUN, LKN, KEF, BOS, YHZ, YYZ, IAD, IBZ, BCN, BEG, LJU.

Nye flytyper
    A380, A330-200, Citation II og sikkert mange andre som jeg ikke har kontroll over.

Beste lounge
    Lufthansa First Class Terminal
    Værste lounge
    Gamle innenriks på OSL (som jeg husker i farten)
    Beste flymad
    Ethiopian C
    Værste flymad
    Kommer ikke på noe som skilte seg spesielt ut.

Bedste hoteloplevelse?
    Gran Hotel Montesol i Ibiza

Beste destination
    Cape Town

Beste opplevelse
    Privatfly med JetSmarter, LTN-ZRH

Verste opplevelse
    Gå fra privatfly den ene dagen til midtsete på Ryanair den andre.

I 2018 skal jeg…
    - Unngå å opptjene Diamant (opptjener guld i slutten av Januar og kvalifiseringsperioden går ut 30. Juni).
    - Reise til Sao Tome.
    - Besøge 10 nye land.
    - Tilbringe mer tid på hver destination.

mhsalv, MaleneChristensen, THammer og 3 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side