En tur med privatfly fra London til Zürich

For et stykke tid siden skrev vi om muligheden om at prøve en gratis tur med et privatfly fra firmaet Surf Air. I denne artikel har vi fået et rejsebrev fra Nichlas, som er en af de mange som udnyttede muligheden vi beskrev i vores artikel. Følg med på turen her.

Så blev det endelig min tur til at opleve en tur med Surf Airs og en af deres privatfly.

Afgang til London Luton Lufthavn

Startskuddet gik fra Københavns Lufthavn til London Heathrow. Derfra tog vi bussen til Luton Lufthavn. Vi landede 21:30 og bussen afgik kl. 22:05 fra busterminalen, så ingen videre ventetid.

Et enkelt stop undervejs og en time senere var vi i Luton, hvorfra vi tog en taxa til Ibis London Luton Airport.

Dette hotel er intet overdådigt, men det lå bare 160 meter fra Signature Flight Support (lufthavnen), hvor vi dagen efter skulle med Surf Air og et af deres privat fly til Zürich.

Det var derfor helt ideelt, da vi skulle op tidligt og slap for at skulle praje en taxa.

Ankomst til VIP Check In ved Signature Flight Support i Luton Lufthavnen

Da vi ankom til Lutons lufthavn blev vi taget godt imod af vores host José, som i forvejen havde sendt en e-mail, hvori han bød os velkommen og tilbød sin hjælp, hvis der var spørgsmål eller lignende.

Velkommen til Signature Flight Support i London Luton Lufthavnen.

I lufthavnen blev vi vist ind i loungen, som var med store flotte møbler, meget fint og indbydende. Der blev tilbudt kaffe og kage, juice, te osv. Der var pæne toiletforhold, samt bademuligheder for dem som måtte behøve dette.

This slideshow requires JavaScript.

Vores pas blev tjekket, men der var intet security tjek, derimod gav vi bare vores tasker til José og satte os derefter tilrette i loungen, hvor jeg fik serveret kaffe og morgenbrød.

Da det blev tid til at boarde blev vi hentet i en bil der kørte os til flyet. Et lille fly med plads til 8 passager 6 seats og en sofa med plads til 2, toilet bagerst i flyet og selfservice i front.

Sådan boarder man et fly med stil.

Selfservice inkluderede drikkevarer og under hvert sæde havde hver person sin egen snack skuffe med vingummi, nødder mm. Der var under hele flyvningen åbent til cockpittet og mulighed for at følge med på skærme og hvad piloterne foretog sig. Desuden var der mulighed for at sætte sig op til dem og få en snak. På vores flyvning var vi 3 pax + 1, som var staff fra surfair. Jeg selv, kæresten, en anden frequentflyer og kvindelig surfair staff, som bare skulle med ”firmabilen” på arbejde så at sige.

Den ene pilot fortalte kort om flyveturen og sikkerhedsforanstaltningerne. Piloterne fortalte under flyvningen at vi havde været heldige da der normalvis var mere turbulens på strækningen, vi oplevede ikke det mindste – en meget behagelig flyvetur.

This slideshow requires JavaScript.

Flyet var ikke ret stort. Det var ikke muligt at stå oprejst, men det er jo hvad man kan forvente af privatfly. Sæderne var af læder, god siddekomfort og sæderne var placeret overfor hinanden. 4 sæder havde front imod flyveretningen, 2 med ryggen til og de sidste 2 var placeret med siden til (Sofaen). God benplads og så varvinduerne helt rene og uden ridser, der var derfor rigtig god udsigt til den flotte solopgang.

Flyet pakeret lige uden for VIP terminalen i Zürich.

Da vi ankom til Zürich var det med en landing i verdensklasse, flyet parkerede lige foran indgangen til Surf Airs lounge – kun godt 15 meters gang og så var vi inde i arrival. En dame bød os velkommen, hvorefter vi fremviste vores pas til immigration og derefter blev vi vist ind i arrival loungen, hvor vi igen blev tilbudt drikkevarer mm. Her sad de passagerer, som skulle den modsatte vej og ventede. De lignede ikke nogen der fløj “for free”.

Vores tasker blev leveret til os inde i loungen og jeg fik mig en kop kaffe og lidt sødt, mens de ringede efter en taxa til os, hvorefter vi kunne hente vores lejebil i Zurich lufthavn.

Konklusion

Alt i alt var dette en virkelig  dejlig og behagelig oplevelse og havde man råd, var dette nok en flightoption jeg ville benytte mig af.

Piloterne var meget snakkesagelige og forklarede vidt og bredt om flytype, destination og om hvem som frekventerede deres fly normalt. Dette var ikke frequent flyers, men derimod politikere, sportsstjerner og virksomhedsejere.

Glæd jer til turen og hvis i endnu ikke har booket og har status til det, så få det gjort og ikke snyd jer selv for denne oplevelse.

Du kan læse i denne artikel hvordan det lykkedes at få en gratis tur med Surf Air. Måske det forsat er muligt.