Årsopgørelsen 2017 - på bonusprogrammerne

Poster i 'INSIDEFLYER DK - LOUNGE' oprettet af Henrik Olsen, 30/11/17.

1. Kenneth K

Kenneth K SAS Diamond, Hyatt Globalist, Lufthansa Senator

Beskeder:
    1,137
    "Synes godt om" modtaget:
    4,452
    Point:
    113
    Hotel:
    Har et hotelprogram jeg benytter og det er Hyatt, nåede i indeværende op på Explorist niveau. Der er 35 nætter op til Globalist og det når jeg simpelthen ikke førend optjeningsåret slutter 1 marts.
    Hyatt benytter jeg da de er ganske udbredte i USA og de andre steder jeg rejser til, og de kan det der med at man som gæst føler sig hjemme og trygt hos dem.

Fly:
    Inkarneret SK rejsende, optjeningsåret startede for mig den 1 nov. og med en tur til Californien i overmorgen er jeg allerede oppe på 55.000 points nu. Der er yderligere booket rejser for de næste 5 måneder med 60.000 points på vej ind, så Diamantkortet er allerede sikret.

Bil:
    Svinger lige nu mellem Hertz og Avis. Hertz har hidtil været mit foretrukne da de ligesom Hyatt altid spiller, Avis er kommet lige så stille til når de som her i efteråret giver ekstra 4000 EBP ekstra per booking.

MaleneChristensen, Henry, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  2. Luxury_Globetrotter

Luxury_Globetrotter VIP medlem

Beskeder:
    119
    634
    Point:
    93
    Hotel:
    Starwood/Spg: Gennem deres Platin Challenge er der opnået Platinum status for 2018, ved at have 18 overnatninger på 3 mdr.
    Marriot: Platin status pga ovenstående!
    Accor: Platin status pga firmarejse + private rejser i løbet af året.

Fly:
    Flying Blue: Guld medlem igennem 30 flyafgange.
    BA: Guld medlem, optjent igennem 3 business class ture med Qatar, plus 4 strækninger med BA.

Alle mål der blev sat for året er opnået, dog med undtagelse af et enkelt. Gennem SPG overnatninger og tidligere optjent point, har jeg en 172.000 award miles liggende ved American Airlines. Pointene ligger klar til booking af en Etihad Apartment tur på 1. klasse. Der har desværre ikke været tid i år, til at få det afprøvet. Det er mål nr. 1 for 2018! :)

MaleneChristensen, Frequie, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Jeg trådte ind i bonusverden i april måned, primært med fokus på EuroBonus.

Fly:
    Det er blevet til 275.000 point so far, bl.a. hjulpet godt på vej af 2x 10.000 velkomstspoint, Roger, EB jubilæumstilbud mv. Pointene er delvist opbrugt på Boston t/r for to i biz m. fly premium, og Paris t/r for to i SAS plus med fly premium. Målet er 300.000 inden fornyelse af MasterCard Premium i juni. På den måde er der lige point nok til endnu en long haul. EB sølv opnås i januar.

Bil:
    Som følge af udnyttelse af EB 25 års jubilæumskampagne, har jeg opnået president's cirlce.

Målet med bonusjagten, var at prøve SAS business klasse, hvilket ville være for første gang. Da det mål nu er opnået, må jeg indrømme at jeg overvejer kraftigt om jagten fortsætter efter juni 2018.

MaleneChristensen, asf, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. jakobv84

jakobv84 Popcorn VIP medlem

Beskeder:
    3,760
    8,837
    Point:
    113
    Tak. Fik godt set det men fik ikke svaret. Det er desværre i okt-dec at jeg tjener min løn... sæsonudsving i arbejdsmængden er en grim ting.

Enig i at det ser pænt flot ud... hvem der bare havde tid og råd :D

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  5. mathiasfe

mathiasfe VIP medlem

Beskeder:
    112
    513
    Point:
    93
    Hotel(/hostel/airbnb): 91 overnattinger til nu, måske nogle flere i December. Men ikke så mange hos kedene. 13 overnattinger hos Hilton (fordelt på 11 stays) og 1 overnatting hos Radisson. Matchet til CCG og så Hilton status challenge til guld, som gik igennom denne sommer, så nå har jeg guld til 03/19.

Fly: 94 flyvninger. Guld hos SAS er i boks i slutten af Januar, så får jeg se om det blir nogle mer enn det. Kvalifiseringsperioden går ud 31. Juni, så har god tid.
    Byttet til meg BA Silver tidligere i år, så det må jeg prøve å få udnyttet lidt mer neste år.

Henry "Synes godt om" dette.
  6. Modvig

Modvig Aktivt medlem

Beskeder:
    52
    215
    Point:
    33
    Fortsætter med EBD og Accor Platinum - intet nyt under solen

7. Henry

Henry VIP medlem

Beskeder:
    6,521
    13,037
    Point:
    113
    Her er min opgørelse for kalenderåret 2017 (indtil nu)

SAS Eurobonus (optjeningsår maj - april):
    • 71.575 basispoint (25% med SAS, resten med Lufthansa group & LOT) + 1000 point hver måned med Premium Master Card. Forventer at beholde diamant status.
    • Knap 50.000 ekstra point. Mastercard har givet flest (inkl. velkomstbonus på 10.000 point & kampagner med dobbelte point). Da jeg bor i udlandet, har jeg ikke kunnet bruge "Bøf & Bonus" og lignende kampagner i danske butikker.
    OK Plus (Czech Airlines. Optjeningsår = Kalenderår)
    • 17.813 Sky Team miles (basispoint)
    • 9.500 Ekstra miles
    • 14,5 segmenter (Det er ikke en fejl. På billige business billetter med Czech Airlines optjener man 1.5 segment)
    • Katastrofe: Jeg skal lave segment run inden nytår for at beholde guldkortet. Mangler 15,5 segmenter (heraf 2½ segment fra Czech Airlines). Det er nok lettere end at hente 32.187 miles. Så julen bliver nok holdt i et flysæde :D
    Virksomhedsordninger (Lufthansa PartnerPlusBenefit, OK Plus Cooperate & SAS Credit). Ikke den store optjening i år. Måske er der gået kuk i registreringen. Men der er jo grænser for, hvor megen tid, jeg kan bruge på at tjekke og efterregistrere, når ordningens reelle værdi svarer til 1½ - 2% rabat.

ClubCarlson (hotel, Radisson):
    • 19 ophold, 23 overnatninger. Jeg henter det sidste ophold og beholder guldstatus
    • Knap 140.000 point. En stor del af dem er hentet ved forskellige kampagner.
    Marriott Rewards (hotel, Marriott)
    • 6 overnatninger + 3 roll over. Mangler en nat for at beholde sølvstatus. Den henter jeg.
    • 13.726 point (heraf 30% ved kampagner) - det er jo intet. Men da optjeningen baseret på hotelregningens størrelse, viser dette blot, at jeg har haft billige overnatninger (hver USD brugt giver 10 point)

PENSIONISTEN, Jeblin, Kenneth K og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. alexanderln

alexanderln Cakespade member

Beskeder:
    2,360
    5,818
    Point:
    113
    Hotel:
    Har enten booket hotels.com (med Coop Cashback) ellers har jeg boet en hel del hos Hilton, hvor jeg har nydt godt af Diamond-status som jeg dog ikke genkvalificerer. Håber dog på at jeg kan fornye statusen med et ekstra år ligesom det lykkedes for @Kristian. :)
    Hotel overnatninger 2017 - +30

Fly:
    Genkvalificerede til EB Diamond i starten af året. Nu halvvejs inde i min nye periode med 32.000 statuspoints. Når et stykke over 45.000 points, men ikke over de 90.000 points i denne omgang. Dog når jeg snart over 200.000 points på Premium-kortet så der kan bestilles nogle billige billetter i C.

Derudover samler jeg bare småt op i andre programmer... men Star Alliance er der jeg har fokus.

Antal flyvninger i 2017: 41 (59,925 flown miles)

MaleneChristensen, PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om dette"
  9. Kermit

Kermit Fuldtids Flynørd (FF)

Beskeder:
    452
    1,381
    Point:
    93
    Well.. Hardcore FF'er bliver jeg ikke, men...

BA Silver - Optjeningsperiode udløber i oktober 2018. Godt hjulpet på vej af 4 QR-legs på Business og 1 tur på BA World Traveller Plus.. og så et mileage run til Manchester for at opfylde kravene for antal af flyrejser.

= 810 Tier points ved udgangen af november.

PENSIONISTEN og Henry "Synes godt om" dette.
  10. Schwert

Schwert Grumpy old men RULES!!!

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Et lidt lavere aktivitets niveau på rejsefronten i 2. halvår af min periode resultere sandsynligvis i at jeg må ned til pøblen i "Guldklubben" næste år. Jeg har til 28/2, 49K på kontoen og kun intra-europæisk planlagt i januar. *SIGH*

2000 fra premium og godt 10000 planlagt så mangler der fortsat 30K - sååååååå deeeeeet :oops::oops::oops:

MaleneChristensen, PENSIONISTEN, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  11. RasmusH

RasmusH VIP medlem

Beskeder:
    873
    2,702
    Point:
    93
    Hotel: Har helt droppet Club Carlson. Har svært ved at pege på nogen stor forskel mellem at være guld-medlem og så regulært medlem. Har to gange fået en regulær opgradering, og de ekstra point er da helt fine, men opvejer på ingen måde at skulle jage nogen form for status hos dem.
    Min kone har platin-status hos IHG og Discoverist hos Hyatt gennem kreditkort, så på private rejser har vi prioriteret de kæder. Regner med i starten af næste år, at tage en gold challenge hos Hilton, har allerede ophold nok, til at kvalificere mig.

Fly: Genoptjener guld hos SAS med godt 60.00 point, min periode slutter 28/2. Bør ikke være helt umuligt med diamant til næste år, hvis et par projekter på arbejdet falder på plads.

Bil: Har genoptjent Prefered Plus hos Avis - hvilket fungerer rigtig godt. Fået virkelig fine opgraderinger på alle mine bookinger.

PENSIONISTEN, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  12. Perdan

Perdan Skribent

Beskeder:
    747
    2,242
    Point:
    93
    Fly: Eurobonus optjent 40.015. Perioden udløber 31 maj, så måske venter der en diamant. Optjent over 200.000 på premium, så biz til New York og plus til Milano er bestilt med julerabat.
    Nåede at få et Topbonus guldkort med statusmatch, som blev brugt til ét lounge besøg i Malaga. Venter stadig på statusmatch til Iberia. Optjente TopBonus point brugt på en espressomaskine.
    Hotel: Indløst 5 bonusovernatninger på hotels.com. Skal desværre selv betale mine hotelovernatninger i dag.
    Bil: Avis Prefered efter to gange, som begge gav opgradering

MaleneChristensen, Henry, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  13. SebastianBruun

SebastianBruun Persona non grata.

Beskeder:
    2,069
    4,833
    Point:
    113
    Vi vil undlade at oplyse om optjente point - man skal jo ikke prale :p:p:p

Når man bor i det Nordjyske kan det ikke undgåes at den meste hensigtsmæssige rejserute skifter mellem SAS via CPH eller KLM via Schiphol, og det spreder jo indtjeningen lidt ud.

Men så længe der bliver til en gratis tur på plus til et sted i Europa i ny og næ, så klager vi ikke.:):):)

MaleneChristensen, Ulrik og Henry "Synes godt om dette"
  14. Ulrik

Ulrik VIP medlem

Beskeder:
    1,972
    7,524
    Point:
    113
    Fly: Eurobonus optjent 148.425. Perioden udløber 31/12, så diamant er optjent, men desværre nok ikke nok til et brev fra Richardo med et Pandion. To retur til Tyskland i Plus gør nok ikke forskellen.

Har også brugt SAS MC premium på bonusrejser et par gange allerede.

Hotel: Guld hos IHG og Hilton. Ofte er der ikke de store kæder i de mindre byer jeg frekventerer.

Bil: Avis Prefered

Henry og Nicki Lolk Sørensen "Synes godt om" dette.
  15. mdk

mdk VIP medlem

Beskeder:
    381
    639
    Point:
    93

:O :O :O

Tror jeg ved hvorfor Roger ikke længere er at se som et køb, men som kontanter.

Hvor mange penge fik du kørt gennem Roger, hvis du har fløjet så lidt, og optjent så mange points Oo

16. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Hmmmmm - her i 11 time er der tikket to mulige langrute ture ind i januar og februar - SYD og MSP, så men hvordan f.... optimere man SYD i forhold til EB kontoen, når udgangspunktet er premium eco........ Nu nærmer det sig jo 90K

17. isolCBflyer

isolCBflyer VIP medlem

Beskeder:
    1,405
    5,890
    Point:
    113
    Med SAS til asien med et ordentligt tryk på PLUSGRADE knappen.

Videre med SQ,TG,OZ eller BR hvis du er frisk på et xtra stop, og ellers NH fra NRT eller CA fra PEK hvis du vil nøjes et enkelt stop i øst???

18. Schwert

Beskeder:
    1,955
    5,599
    Point:
    113
    Nu er DSGM jo ikke kendt for at rutte med skillingerne (og da slet ikke hans egne)

jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  19. tbh

tbh VIP medlem

Beskeder:
    3,132
    8,201
    Point:
    113
    Hvor fleksibelt er det?
    Kan du få budgettet for AAR-SYD i premium economy og købe en f.eks. ARN-SYD i business og selv betale forskellen?

20. MortenS

MortenS VIP medlem

Beskeder:
    550
    1,171
    Point:
    93
    Jeg har tjent størstedelen af point via hertz kampagnen med 5,000 point pr billeje. I starten var hertz personalet lidt mistroiske men efter et stykke tid med dagligt besøg, blev de meget venlige :) desuden har jeg brugt andre kampagner ret aggressivt. Fx 30,000 point samlet gennem bahne og Beck & Jørgensen maling. Derudover har jeg haft en del større køb på mastercard der også har givet gode point.

For at svare dit spørgsmål: Jeg vil tro jeg gennem Roger har optjent omtrent 10-15,000 point inkl dobbelt-point kampagnen gennem MCP i sommermånederne.

asf og Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side