Nå, jeg kunne altså ikke dy mig .. så nu er der booket en vanvittig rundtur i Economy (eller tre ture)... Prisen ender på DKK 17.000 og 25.000 EB-point (tømte kontoen haha) - lidt mere end jeg havde håbet. Hvis jeg havde bestilt hurtigere, havde det kunnet gøres billigere tror jeg. Jeg brugte alt for lang tid på det, og prøvede at optimere prisen hårdt og minimere antal overnatninger ude, det var enormt svært at pusle det sammen også med tidsbegrænsninger. Er ikke sikker på det er det værd i den anden ende Bonusbilletten med MF/GA/KQ hjalp en del, tak til det norske forum (og til det engelske og svenske også). Men jeg fik lokket en rejsekammerat med, han kommer til at hade mig (og det gør jeg nok også selv!)
Ser fedt (og pænt tosset) ud! Men er der ikke noget med leg #1 og #2 der ikke harmonerer? ser ud som om du har45 min til at kommer fra FRA til ZRH?
Ja, det er rigtigt, der skal stå FRA. Tidligere i planen var den forbindelse via ZRH - nu er den via FRA for så er der mere tid at løbe på i GVA
Til dem som giver det forsøget, har Kina lige annonceret på til 15 dages visa-fri indrejse for danskere : Reuters. com/world/china/china-expands-visa-free-policy-9-more-countries-including-south-korea-2024-11-01/
http://no.china-embassy.gov.cn/eng/zjsg_0/sgyw_134107/202411/t20241102_11520150.htm Deres pressemeddelse kan ses her
vildt flippet tur. Ville ønske jeg havde tiden. Men tror ikke min krop vil elske så mange timer i et economy flysæde. Er pænt udfordret med 3 i Europa allerede.
Så er den første af vores nordlige naboer i mål, ganske imponerende gennemført. Avslutter med litt statistikk: 23 flyvninger med 16 selskap i løpet av 16 dager lengste tur: 5994 nm, ICN-LAX korteste tur: 214 nm, TSA-XMN total avstand (great circle, faktisk fløyet avstand er nok litt mer): 34.331 nm, er lik 63.581 km, som er drøye 1.5 ganger jordens omkrets. største fly: B747-8 minste fly: A220 10 nye stempler i passet lengste opphold: 49t10m (ATH) korteste opphold: 45m (FCO) Total kostnad, inkludert alt jeg har brukt til billetter og underveis, fra togturen hjemmefra til hjem igjen: 27.296 NOK, 174.000 eurobonus-poeng, 17.500 Hilton-poeng, 22.000 IHG-poeng, 10.000 Marriott-poeng Gått opp i vekt med 1.5kg
Jeg havde egentligt tænkt ikke at deltage i denne Challenge det da det virkede for uoverskueligt at deale med de kinesiske fly på grund af visa og transitregler, men da Kina annoncerede 15 dages visa fri-rejse blev jeg nødt til at gøre det Hvis det kunne være en inspiration for andre, deler jeg også min rejseplan her ... Har forsøgt at balancere det lidt ved at bruge lidt længere tid i nogle af byerne i stedet for at suse rundt - forhåbentligt er det givet godt ud. Kenya Airways er spændende på flere måder - for det første skriver de ikke hvilken bookingklasse man får på deres hjemmeside, så det var lidt et sats at bestille der( og ikke på fx Expedia m.v., men turde samtidig ikke risikere noget ved ikke at bestille direkte ... ). Desværre endte jeg med bookingklasse "E", som ikke giver point, og blev derfor nødt til at ringe ind for at få "opgraderet" min billet mod et urimeligt "penalty change fee" For det andet flyver de kun cirka hver anden dag BKK - CAN, så det vil være kritisk hvis denne strækning skulle blive aflyst (da jeg ikke har tænkt mig at tage til Kenya ). Nødplanen må så være at skulle til Mexico, når jeg tager USA-delen ... USA-delen var jeg "heldig" med en samlet billet fra KLM hvor jeg får 4 selskaber på samme booking. Jeg har været lidt nervøs for code share-flyene, men SAS mener at det er OK så længe at bookingklassen på den markedsførte operatør giver point, hvilket de gør. Havde allerede bestilt et fly med SAS i kampagneperioden, så ingen særskilte rejser med dem. PS: Hvis der er nogle som har et "ekstra" sølv/guld-kort de kan give ud, tager jeg gerne imod
Fedt du fik booket den her billet! Det er nemlig nice med netop de 4 selskaber på een billet, som alligevel koster 4000+ når man skal have VA over Atlanten. Jeg måtte give op efter at have bokset med Air Frances multi-city søgning i flere dage...
Krydser vi hinanden undervejs? Så kunne det være hyggeligt at hilse på. Du kan se datoerne i min rejseplan og give lyd hvis det er
Superfedt, at I er flere der kommer ud på en lang ST-tur! Jeg kunne ikke selv overskue det - og tænkte også det ville være meget dyrere end det I har fået sammensat. Men til den pris havde jeg også gjort det hvis jeg havde haft tid. Glæder mig til at læse med om jeres oplevelser med de forskellige selskaber! Til gengæld er jeg lidt bekymret for, hvad det kommer til at betyde for EuroBonus - det er lidt interessant, hvad SAS selv har regnet med at skulle dele ud af point ifm. denne kampagne. De har jo naturligvis regnet på det, men jeg er lidt bange for, at de godt selv ved, at pointene bliver svære at benytte / de devaluerer dem løbende de kommende år / eller de bliver lagt ind i Flying Blue med en dertilhørende devaluering... Måske er jeg bare sort-seer - og måske vil de mange millioner, der kommer ud ikke betyde det store i det store billede. Det kender jeg simpelthen ikke tallene godt nok til at kunne vurdere, men man frygter altid det værste med SAS...
Jeg tror ikke, at dette reklamestunt vil påvirke EuroBonus meget. En person, der rejser sig til millionen svarer vel til, hvad 6 - 7 diamant medlemmer optjener af bonuspoint. I min optik, er der meget større problemer med den store bonus, som sølv (25%), guld (50%) og diamant medlemmer (75%) får. Men SAS har vel regnet på, hvad firmaet må betale i point og hvad man tjener på de loyale medlemmer.
Det har du helt sikkert ret i. Til gengæld bliver der færre statusmedlemmer på hvert niveau - idet du ikke får de 10%/25% bonus på level point mere. Det betyder eks jeg mister mit Diamantkort til næste år. Og gider ikke rejse mere blot for at bevare det.
Det er jo dit rejsemønster, der bestemmer, om du kan genoptjene din status. Hvis du kun flyver SAS (og 25% bonus har fået dig over de 90.000 basispoint) eller ikke kan flytte dine Star Alliance rejser til Sky Team, så er der risiko for at tabe diamant status. Men du vil stadig have guldkort. Adgang til lounge. +50% bonus. Så du vil optjene flere point til at rejse for. Jeg mener, at det største problem er for guldmedlemmer, der falder til sølvstatus. De mister adgang til lounge og en række guldfordele.
Det er jeg med på. Min pointe er blot at SAS må helt bevidst have en målsætning om færre statuskunder - og lad os være ærlige i nogle tilfælde har det også være meget let at opnå status. Nogle vil selvfølgelig lige tage 1-2 ekstra returture med SAS for at når over Sølv/Guld/Diamant grænsen - og det er jeg sikker på også er kalkuleret med ind.
Jeg er ret sikker på, at SAS har analyseret datagrundlaget og regnet sig frem til antallet af kunder med Status.