Tak for beretningen @Abj . Super spændende. Jeg sidder med en blanding af dyb misundelse og "godt det ikke er mig" på den oplevelse. Men havde jeg haft muligheden for at hive dage ud af en sindsyg arbejdskalender så havde jeg gjort det. Tillykke med det Du mødte 15 på een flyvning. Gad vide hvor mange der gennemfører dette. På SAS eventet i København var Anko helt åbenlyst ikke fan.
Update fra SAS så flere kan få gavn: EXTENDED REGISTRATION DEADLINE Joining a new alliance has been fun, right? The fact that you and so many of your fellow members have registered for the EuroBonus Millionaire challenge is not only a testament to your adventurous spirit, but invaluable for us in order to see how everything works across SkyTeam from your perspective. We’ve learned a lot from your zigzagging across the world these last few months. One unexpected technical issue we’ve come across is complications when retroactively registering SkyTeam flights to earn points. We’re working tirelessly to fix this, and to make things fair we’ve decided to extend the deadline for registering flights for the challenge to 31 January. No need to worry though, we will contact you as soon as your flights have been registered, and we’ll start delivering your points starting in February. Thanks for your patience. You are receiving this informational email from SAS EuroBonus because you have signed up to the EuroBonus Millionaire challenge.
Hvis nogle af jer læser med på den norske søsterside, så er der 20+ derinde som har gennemført challenge. Meget imponerende at folk har gennemført det
Egentlig en god nyhed, at det “kun” er 20-ish fra det norske forum, der har gennemført, og kun 6? herfra i Danmark. Der er 200+ sider i tråden på FlyerTalk om emnet nu, så jeg var ved at blive lidt bekymret for, at denne challenge ville ende med at udvande EuroBonus. Hvis man går efter Kenya Airways-flyet, som man lidt “skal tage”, hvis man har fokus på hastighed/pris i denne challenge, så lyder det til fra de fleste blogs, plus min egen erfaring, at der har været 5-10 med hver gang (plus måske flere, der bare ikke havde lyst til at give sig til kende, fordi de er introverte, trætte, synes det er pinligt, ikke kan engelsk, etc.). Kenya Airways har 10 afgange pr. uge (5 t/r), og challenge løber i 12 uger. Det er mellem 600 og 1200 passagerer, hvis vi siger 5-10 pr. afgang. Det ville svare til mellem 600 mio. og 1200 mio. bonuspoint. Jeg så et sted, at SAS udsteder 30 milliarder point om året, så måske er det ikke så slemt. Så helt uvidenskabeligt ville jeg ikke blive overrasket, hvis der var en del mere end 1000, der gennemførte. Der, hvor jeg blev rigtig bekymret, var på et tilfældigt Vietnam Airlines-fly, hvor jeg spottede, at en foran mig sad med SAS-appen åben. Det viste sig, at hun og hendes veninde - med denne SAS-kampagne som anledning - var taget på en tur “around the world” over 4 uger. De var fra Hong Kong og var ikke “point/fly-nørder”. De havde aldrig hørt om SAS før denne kampagne. Hvor mange mon der er som dem? I øvrigt var alle, jeg mødte, der var i gang med SAS Challenge, fra Asien eller Nordamerika - ingen europæere, som man ellers skulle tro var den primære målgruppe. Men der er nok en større kultur omkring Points/Miles i de lande. Da jeg landede i JFK, spurgte immigrationsbetjenten, hvad jeg skulle i USA. Jeg blev lidt stum, for jeg tænker, mit rejsemønster virkede mega suspekt, så hvad siger man lige? “Just a turist”? Hvorfor tager du så hjem igen inden for 36 timer? Så jeg sagde: “Just to earn frequent flyer miles.” “Cool,” sagde han og stemplede mit pas, som om det var det mest naturlige i verden. I Danmark er det sgu lidt pinligt at have fløjet jorden rundt for at tjene bonuspoint - ikke noget man lige går og fortæller til højre og venstre.
Det er jo kun dem, som har givet sig til kende. Der kan sagtens være en del, som ikke reklamerer med, at de går efter millionen.