Hej med jer, Jeg har noget trip credit ved AA fra tidligere rejser i USA, men rejser ikke så meget i USA mere, og tænkte om det var muligt at rejse inden for Europa med Travel Credit som betaling? Så vidt jeg kan forstå skal det være med AA eller med AA codeshare, men jeg kan ikke finde disse på AAs hjemmeside (altså ruterne som er codeshared), kun hvis man vælger at søge med miles. F.eks. CPH - MAD med Iberia, men jeg kan ikke se om denne er en AA codeshare? Er der nogen som har nogle gode råd, så disse ikke går til spilde? PFT.
Hej – kort sagt: Trip Credit på aa.com dækker typisk fly, der enten opereres af American (eller American Eagle) eller er marketed af American, altså med AA-flightnummer. En ren Iberia-billet CPH–MAD uden AA-kode kan du derfor normalt ikke betale med Trip Credit online. Codeshare-ruter finder du bedst ved at søge på aa.com og kigge efter flightnumre, der starter med AA, også selv om flyet i praksis flyves af en partner. Mange intra-europæiske strækninger fra Madrid har AA-kode; en direkte Iberia CPH–MAD er ofte kun IB. Hvis du ikke kan finde en AA-marketed mulighed, er næste skridt at ringe til American Reservations – de kan ifølge AA’s egne vilkår forsøge at lægge Trip Credit på kvalificerende oneworld-/partnerrejser, som ikke kan bookes online. Tjek også udløbsdatoen og at rejsen starter i et land, din kredit faktisk må bruges fra (Trip Credit er begrænset til USA og udvalgte lande, og der er en liste over point-of-sale-lande hvor den ikke kan bruges).