Athen

Poster i 'DESTINATIONER' oprettet af Peter F., 26/8/17.

  1. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Hvor har du booket guide? Skal derned med en af mine venner, der er über historie nørd, så alm. guider forslår sig sjældent.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  2. Thorkild

    Thorkild VIP medlem

    Beskeder:
    250
    "Synes godt om" modtaget:
    1,275
    Point:
    93
    Det var en gave fra mine medarbejdere, da jeg fyldte 50 mens jeg var der i forbindelse med arbejde. Jeg skal prøve at finde ud af det og vende tilbage.
     
    MaHA og Henry "Synes godt om" dette.
  3. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Sætter jeg stor pris på. Tak!
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  4. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Kan man lokke gode tips ud af dig efter rejsen? - skal selv afsted om en uges tid:)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  5. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Det har været interessant at lære Athen at kende. En europæisk storby som mange andre i Sydeuropa, og så alligevel stikker forfaldet sine steder mere ud med virkelig mange kondemnerede ejendomme. Vi tog taxa fra lufthavnen, og chaufføren havde nær skræmt os til at rejse hjem igen med advarsler om hvor utrygt vores kvarter var p.g.a. den massive indvandring, som totalt havde forandret dele af byen. Vi boede på kanten af 'det utrygge' men oplevede dog intet farligt, men tjek evt. http://sikkerferie.dk/sikkerferie_athen/ for forholdsregler.
    Udover Akropolis/Parthenon, som naturligvis er mustsee, så var vi på Lycabettus højen, som @Thorkild også har anbefalet. Derudover har vi gået meget i byen, hvor der er mange interessante butikker at se, når man ikke lige er på hovedstrøget. Hvad f.eks. med en Byzantinsk Supplier Shop :D.
    Hvis du er til militær historie, så har de også et større krigsmuseum. Vi var ikke derinde, men foran stod flere flotte maskiner :p;
    IMG_0968.JPG IMG_0966.JPG
    Rigtig mange spændende fødevarebutikker, hvis man har den interesse. Gode konditorier. Og 3 ud af 4 aftener spiste vi på en lille perle; Ta Karamanlidika, som gjorde det i en art tapas på græsk. Meget lækkert og god stemning. Hjemmesiden er græsk o_O, men der står lidt på engelsk her; http://karamanlidika.gr/tag/in-english/
    oi-meraklhdes-sta-karamanlidika-tou-Fanh_karamanlidika.gr_.jpg
    LIgger på hjørnet at gaderne 'Sokratous' og 'Evripidou'.
    M.h.t. transfer, så kører der en Metro-linie fra lufthavnen til centrum. Er du til taxa, så kan reservation hjemmefra via Cabforce/SAS anbefales, da det blev 32€, mens returen fra hotellet blev 42€, så den kunne vi ligeså godt selv have bestilt og sparet differencen. :) God tur!
     
    MaHA, klausbm, Ulrik og 4 andre "Synes godt om" dette.
  6. MaHA

    MaHA VIP medlem

    Beskeder:
    241
    "Synes godt om" modtaget:
    575
    Point:
    93
    Tak for update!
     
    Henry "Synes godt om" dette.

Del denne side