Nogen der kan anbefale nogle lounges i ATL ? Rejser på SAS Biz. fra ATL >>> CPH, så kunne være fedt om der var en lækker lounge når tiden skal dræbes i lufthavnen.
Muligt de har det nu, efter de er kommet i Skyteam, men da vi var derovre i juni, var der ikke adgang for SAS biz kunder i nogle lounges (hvertfald ikke i den finger vi fløj fra) vi måtte have PP frem for adgang
Der bør være adgang nu. Det bør vel også være ved F gates Men korrekt før 1/9 var mulighederne meget sparsomme
Har forsøgt at navigere mig lidt rundt på ATL’s officielle hjemmeside, men den er ikke just noget at prale af Nogen der ved hvornår check-in for SAS åbner ? Kan man benytte andre til SAS Biz. checkin, og er der eventuelt self. bagdrop?
Hvad er dealen i ATL? Ankom med SAS fra CPH. Immigration var klaret på 7 minutter takket være MPC - ikke at der var lang kø ellers. Bagagen var på båndet efter immigration takket været priority tags. Men derefter….. 40 minutters venten på en bus fra international terminal til domestic. Og derfra så tog til biludlejning. WTF?? Er der ikke en lettere måde at komme fra concourse F til Biludlejning? Det er jo til grin at de har bygget en ret ny international terminal og så glemt at forbinde den med resten af lufthavnen!
Der er ikke en lettere måde. Det er totalt til grin - men desværre har jeg lært at have meget lave forventninger til amerikanske lufthavne.
Ja det lyder da underligt. Jeg har aldrig selv været i ATL, men ifølge deres hjemmeside, kører der et 'plane train' mellem alle terminalerne inkl. den internationale F. Men måske er det endnu ikke i drift?
Nej nej, den kører.. Men ikke til bil udlejning, så som han skriver, så SKAL du til indenrigs med bus og så toget derfra til biludlejning - Det er helt på månen, det de har gang i. Det tog os 2½ time at cleare customs og få bagage og bil i April, vi havde dog ikke mpc
Vi havde samme oplevelse i Atlanta i forhold til billeje. Jeg havde heldigvis googlet mig frem til processen hjemmefra og kunne advare konen. Her er processen for dem der lander i International Terminal F. 1. Clear immigration og find dine kufferter. 2. Gå ud af terminalen og find shuttle bussen der kører til domestic terminal 2. Når du ankommer til domestic terminal så skift til sky train der kører til Rental car center. Vi rejste med 4 kufferter, to af dem var heldigvis tomme, ellers havde det været helt umuligt. På hjemturen måtte vi lægge en anden strategi da vi ikke ønskede at slæbe 4 kufferter fra Rental-car-center->sky-train->shuttle bus->internation terminal. Her er hvad vi gjorde da vi skulle hjem og aflevere bilen i rental car center. 1. Kør til International Terminal og parker tæt så hvor SAS check-in er. I vores tilfælde var SAS checkin til sidst og lige ved siden af døren - blot 50 meter fra bilen. 2. Sæt passager 1 af som går ind og checker sine 2 kufferter ind. 3. Føreren af bilen bliver siddende og hvis heldig får lov til at blive holdende uden at vagterne beder en om at køre. Bliver man bedt om at køre så er det blot lige ud 1 km og lave en uvending og komme tilbage til terminalen. 4. Når passageren har checket sine kufferter ind så ud igen og føreren kan checke sine kufferter ind. Lav en u-vending igen hvis vagterne bliver utålmodige. 5. Nu er begge checket ind og baggage afleveret. Nu køres der så de 10 minutter det tager til renta-car-center og afleverer bilen. 6. Når bilen er afleveret tag sky-train til domestic 7. Nu er du i domestic og er allerede checket ind. Dvs. du har boarding kort. Nu vælger du så at gå i security i domestic og tage toget efter check-in til international terminal. Der er ingen grund til at tage shuttle bus tilbage til international hvis du allerede er checket ind,
Der kører et tog. Men du kan ikke tage det tog når du ankommer international og skal exite i Atlanta.
Okay, fint nok, og godt nok bøvlet for at leje bil, kan jeg forstå.. Men jeg fik nu indtryk af, at han skrev, at der ikke var forbindelse mellem international og domestic. (... de har bygget en ret ny international terminal og så glemt at forbinde den med resten af lufthavnen)
Ok måske ikke så klar formuleret. Har været i ATL før. Men sidst var der trods alt en bus direkte til biludlejningen. Som det bliver nævnt ovenfor er der fin togforbindelse mellem terminalerne - men kun airside. Så det kan ikke bruges hvis final destination er Atlanta og du har bagage med. Men når alt det dårlige nu er sagt så synes jeg stadig at lufthavnen er fin og effektivt (indenfor) og hvis man connecter i ATL fungerer det smooth. Har også læst et sted at der snart kommer et system hvor man ikke behøver hente bagage og gå gennem customs for så at re-checke de. Igen ved transfer.