Bandittens rejselog 2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af banditten, 17/4/17.

  1. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 11 i 2017
    Fly nr: AA 1812
    Route: MCO - CLT
    STD: 19:15 ATD: 19:21
    STA: 20:59 ATA 20:45
    Gate: 53
    Sæde: 1A
    Load: 100%
    Fly: A321
    Point: 40 TP

    Sådan overordnet set så er Orlando sgu ikke noget at skrive hjem om, bevares der er et utal af parker og turistfælder og vejret var med os, men var glad for at jeg havde en konference ellers ville jeg have fået kuk, men tager da afsted igen næste år hvis muligheden byder sig :D

    Datoer for retur var synkroniseret, børn, lilmor og sviger skulle af sted med fjeldaberne og jeg med AA, de havde en direkte til CPH, dog var deres afgang 23:00 men de tog med ud til lufthavnen og slå roma lejr op ved check in.

    TSA var et stort gedemarked, de var ekstra på mærkerne med alting jeg endte desværre i kø bag en kvinde der havde alskens madvare med i carry on, de havde sagt før gennemlysning at alle madvare skulle op i baljer, eftersom min carry on også røg til ekstra kontrol stod jeg så her med en amerikaner der havde vandrestøvler til ekstra kontrol og kvindemennesket med et utal af små poser chips og nødder, alle poserne blev swipet for krudt og kugler og nogle en ekstra gang, der var så dobbelt kontrol swipe til en ny maskine så det tog sin tid - hun skulle også lige kropsvisiteres men ingen kvindelig TSA der havde tid :mad:.
    Da han endelig nåede til min rend mig i røven, viste det sig at var nogle mønter der havde gjort udslaget:confused:, skyndte mig at skrive til lilmor at hun skulle hive alt babymad og mønter ud af tasken når de skulle igennem, han swiped min taske også var jeg igennem - fra jeg gik ind i kø til ud 25-30 min.

    Tog toget ud til Gate 53

    orca-image-1506981683931.jpg_1506981684216.jpeg

    og 100 m længere ud lå Admirals Club, det er godt nok den mindste af slagsen jeg har været i, 2 etager i mangel på plads, baren lå i stuen og lidt siddepladser på 1. hvor man kom ind, den var så lille der kun var 1 toilet men der var en bar :cool: så der blev lidt til næbet :rolleyes:

    orca-image-1506982187533.jpg_1506982187985.jpeg

    Gik mod gate da boarding skulle begynde, kom lige til de begyndte at kalde de vigtige og handicappede frem, så ud og finde 1A, FA var hurtig med en pre-depature runde det kunne tyde på det var hendes første tur for hun havde energi :cool:

    Lige inden de skulle lukke dørene kom en gate general ind kun høre de diskuterede om en passager var med eller ikke, hun gik ned på de bagerste rækker og kom op igen, de diskuterede lidt også kom opkaldet

    "Mr. Wayner or Mr. Wiener please raise your hand" :D det kan godt være man er tæt på de 40, men Jeg fnes lidt over det kald:cool::p Min sidemand kiggede bare underlig på mig, jeg var åbenbart den eneste der syntes det var sjovt :eek::confused:

    Lidt forsinket pga. mr. Tissemand begyndte pushback

    20171002_191000.jpg

    Jeg har så erfaret at på A321 skal man ikke vælge 1A hvis man vil tage billeder, broens slutter til lige ved vinduet som så er meget ridset og deraf grålig.

    20171002_191435.jpg 20171002_192041.jpg 20171002_192554.jpg

    I luften kom FA rundt igen, denne gang havde hun sin lille fletkurv med, så chips og cookies var det overdådige fest måltid :cool:

    Selvom det kun var en kort tur var der blevet mørkt over Charlotte

    20171002_202858.jpg

    Igen en problemfri og behaglig flyvning med AA.
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Schlandy og 6 andre "Synes godt om" dette.
  2. Ulrik

    Ulrik VIP medlem

    Beskeder:
    1,960
    "Synes godt om" modtaget:
    7,487
    Point:
    113
    Det gør man også når man har passeret de 50 :)
     
    Beaglen, SophieHendriksen, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 12 i 2017
    Fly nr: AA 1812
    Route: CLT - PHL
    STD: 22:25 ATD: :
    STA: 23:59 ATA :
    Gate: B12
    Sæde: 2A
    Load: 100%
    Fly: A320
    Point: 40 TP

    Efter at have fuldet mig lidt mere i Admirals Club, der var ganske tom, så kom jeg i tanke om at i PHL skulle jeg hente en lejebil, så på vandvogn eller rettere Ginger Ale vogn, sidemanden i baren fik den sidste premium billet som han ville veksle til en flaske vand :eek: - det er utroligt at folk tør drikke rent vand, man ved jo hvad fisk og andre amfibier laver i det,
    På TV kørte der nyheder om skyderiet i Las Vegas, bartenderne og nogle ansatte i civil eller stamgæster talte ikke om andet, det var først der omfanget af skyderiet var gået op for mig, havde set lidt på de danske nyheder men ikke bidt mærke idet, den ene bartender spurgte om det var OK de lod den blive på nyhedskanalen og da han ikke havde mulighed for at vise lidt Dansk Superliga fik den lov at køre.
    Men lidt bønne suppe, sellerier og cookies og 10 min på potten med rygepinden så følte jeg mig klar igen.

    Ned ved Gate stod der 10 mennesker eller så klar til de begyndte boarding, der var en der havde en carry on hvor der kunne smugles en kineser i, han blev hevet til side da de lige ville se den kunne være i deres målekasse - desværre ingen billeder, han maste og trykkede og fik den ned i kassen, men de var ikke helt tilfredse så der var lidt diskussion, fandt ikke ud af hvor det endte for jeg var på vej ned mod broen.

    Jeg undrede mig at det var A320 da der jo kun var 10 eller så i Gate, men da jeg kom ind i flyet var der helt fyldt :eek:, FA havde dog åbnet hattehylde i 2A så der var en plads til min rend mig i røven, min siddemand lignede en OG han var solbrun og havde gang i 2 telefoner og der blevet knævret en del og højlydt i den ene, han var millionær og lavede en masse APPs hævdede han - vi vender tilbage til hans millioner.

    (Ruten går åbenbart BDL - CLT - PHL, så dem der skal til PHL kommer på noget af en lang omvej, på vej til CLT flyver de lige over PHL som ligger 196 miles fra BDL og CLT ligger 459 miles fra PHL, så deres tur er ca. 2,5X så lang).

    Da de sidste var kommet ind, lagde ikke mærke til om ham med mega carry on havde den med ind så den var nok blevet tjekket ind, men FA klar til at tage imod pre-departure, en Ginger Ale mere og jeg var klar til 1 time på vingerne.

    Vi kom hurtig i luften efter push back, der var ingen synderlig kø til startbanen som ellers normalt i USA :)

    20171002_223847.jpg

    Igen kom FA med fletkurv, hoppede på nogle popcorn da jeg var lidt sulten, det blev til 3 poser de andre lå og sov, min sidemand havde gang i beskeder på begge telefoner mens han lyttede til gangsta rap :p, jeg ved ikke hvordan han havde internet men jeg så et afsnit House of Cards også lige ud og hælde ingefæren fra kartoflerne, på first var vi de eneste der ikke sov, fik mig lidt kaffe ovenpå tissetåren også var vi ellers ligeså stille ved at lægge an til landing

    20171002_225746.jpg 20171002_232214.jpg 20171002_232545.jpg 20171002_232943.jpg

    Han slå et stor sving rundt om PHL og så var vi nede.

    Hurtig ud af flyet og i mod baggage bånd, i Terminal C (mener jeg det var), var der ombygning så lang gå tur til A/B, der var lige tid til en tur på potten der var lidt kaffe og ingefær der ville ud, så 5 minutter dampen udenfor som kom baggage, mine 2 var det første der var ude, ud og vente på AVIS shuttle bus, her stod jeg så i 20 min og der kom en masse andre shuttle busser men ingen AVIS, OG kom ud og stod ventede han ventede også på AVIS, men lettere omtåget havde jeg ikke set at AVIS faktisk lå 500 m geradeaus, så sagde det til OG også travede vi imod AVIS - så lander I A eller B, så er det ligefrem hvor term A og B mødes, lige bag Marriot og P garage C, ingen grund til at tage deres Shuttle.

    Havde bestil en full size med Best Western kort og en kode som opgraderede til en Premium hvis de havde, kiggede ellers efter deres Speciality eller Signature, men der var ingen, men fik valget imellem en premium eller SUV, snuppede en SUV som var en Mitsubishi Outlander - glædeligt overrasket at ryglænet støttede hele vejen op :).

    Den rige millionær OG, APP udvikler havde bestilt en Ford Shitbox (Economy):p, så enten var han en nærig OG, Millionær APP udvikler :eek:, eller også var han bare fantast :D

    Havde medbragt rejse GPS og via Best Western er alle forsikringer med, så var hurtigt inde og ude, de 2 ekspedienter så godt slidte ud det samme den skærm man underskriver på, den virkede ikke underskrift blev til streger her og der men de insisterede på at man skulle bruge den o_O Bilen var foriøvrigt en BILKA model om end den kun havde kørt 5000 miles var den fyldt med små ridser og buler, ved check ud gjorde opmærksom på det, han grinte og sagde det var normalt ikke et problem ved tilbagelevering, men nedskrevet blev det.

    Havde booket Best Western i Wilmington da det lå bedst for lidt shopping, på Hotels var hotellerne for billige eller ekstrem dyre det samme på Rocketmiles, landede på hotellet omkring kl 2, da jeg trak tasken ud havde jeg glemt at jeg ikke havde lukket den efter jeg havde taget GPS ud, hello alt indhold lå på asfalten og 2 kg starburst over det hele :mad:

    Det bliver man sgu tørstig af, men nat receptionisten som foriøvrigt var svært flink, grinte af mit ønske om humle, Delaware er lukket på den front efter kl 2, eneste mulighed var tilbage til PA :confused: men hvad så må man prøve at sove tørstig :D

    Delaware udmærker dig ved at have 0 sales tax, så det der står på prisskiltet er det man betaler, Æbles største forretning målt på omsætning ligger i Delaware, ned ved deres syd kyst liger der et stort Tanger Outlet, der er delt over 3 malls med 1,2 miles i mellem.

    På vejen mod outlet køre man forbi Dover Airbase samt et stort flymuseum https://amcmuseum.org, jeg glemmer hver gang at besøge museet som ser ud til at have en rimelig stor samling af fly, der var en af de store fra flyvåbnet ved at ligge an til landing på den anden side :)

    20171003_121517.jpg 20171003_121534.jpg

    Desværre ser den ikke stor ud på billedet, men er sikker på det var en C5 Super Galaxy måske den mindre C-17 Globemaster de begge holder til på Dover AFB

    Derefter var der ingen fly men masser af shopping, uden vedhæng er der meget mere tid og der var ikke run på butikkerne, så stille og roligt blev baggagerummet fyldt op med skattefri vare :D

    På tilbagevejen kunne jeg lige nå et stop i Best Buy ved Dover de havde ikke det jeg søgte men Best Buy ved Christiana Mall havde det jeg skulle bruge, det ligger lige ved hotellet så de sidste elektronik ting blev sikret der.

    Tilbage på hotellet og læse indkøb af havde helt glemt humle og sult, på den anden side af hwy ligger en Texas Roadhouse, men desværre var klokken sneget sig forbi deres lukketid, men nat receptionist var på sin pind og med ham fik jeg lagt en slagplan der inkluderede mad og humle :D
     
    Senest redigeret: 23/10/17
    asf, SophieHendriksen, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  4. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,403
    "Synes godt om" modtaget:
    12,814
    Point:
    113
    Kun "mad og humle" - eller indeholdt slagplanen også andet? :eek::eek::eek:
     
    banditten "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det er Delaware det er værre end mormon staten, alkohol købes i liquor stores, de 4 stripklubber der er i staten udmærker sig ved at damerne stripper men beholder tøjet på :eek:o_O

    Og alt lukker kl 1 :mad: dog ikke Wal-Mart :rolleyes:

    Så vejvisning til mad og humle og intet andet, liquor store var velassorteret og da de hørte man var fra Danmark fandt de en ramme med elefant bajere frem :p men det er for stærkt til mig, men endte i deres store kølerum på jagt efter Anchor Steem Lager med den ene hjælper som efter udseende og snøvlen helt sikkert “stjal” fra arbejdspladsen, han syntes min accent lød som jeg var fra Irland :confused:

    Måtte nøjes med PBR som jeg faktisk finder forrygende gode af en “main stream” øl at værre og så noget så “eksotisk” som Moosehead som er Canadisk og ligeså let drikkelig som en Hof.

    Det hele blev placeret i bagagerum, da man i Delaware ikke må køre med alkohol i kabinen, deres promille grænse er så langt nede at der kun må drikkes en genstand, hvem dælen bestiller en lille fadøl til sin mad :confused: selv en af deres dåseøl giver for høj promille da de jo indeholder mere end vores :oops:

    Derefter Applebees som det lykkedes mig at køre forbi 2 gange, da den lå i et meget mærkelig kryds, gav det lige 4 km ekstra kørsel for at kunne fortage U vending :mad:

    Så alt i alt en forfærdelig stat, men opvejet af 0 sales tax :D

    Men jeg kan da løfte sløret for aften inden hjemtur, der fik jeg da hele 15 min på Daydreams i Philadelphia - det giver vel sig selv hvad det er :rolleyes:
     
    asf, Henry og isolCBflyer "Synes godt om dette"
  6. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Er det ikke lidt af en selvmodsigelse?:eek:
     
    Henry og Ulrik "Synes godt om" dette.
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Nej når de "eksotiske dansere" har 4 trusser, selv sidende strømper og en BH på, for derefter at smide 3 trusser og BH der afslører hun har pasties på o_O, så er hun jo stadig påklædt, så strip uden strip - det er ligeså frækt som en mannequin i vinduet hos en Spirella forhandler :D
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  8. jespersm

    jespersm VIP medlem

    Beskeder:
    665
    "Synes godt om" modtaget:
    1,983
    Point:
    93
    Man skal altid udfylde to formularer. Den ene er ESTA, som flyselskaberne ikke kan se, den anden er adressen på første overnatning i USA, som er flyselskabernes ansvar, og som de fleste flyselskaber har et link til på deres hjemmeside.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  9. PENSIONISTEN

    PENSIONISTEN PENSIONISTEN EBD

    Beskeder:
    1,560
    "Synes godt om" modtaget:
    6,715
    Point:
    113
    Den sidste kaldes : APIS
     
    jtraveler og Henry "Synes godt om" dette.
  10. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Hahaha det er da for stenet!
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  11. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 13 i 2017
    Fly nr: QR 728
    Route: PHL - DOH
    STD: 11:00 ATD: 11:20
    STA: 06:15 ATA 05:50
    Gate: A
    Sæde: 3A
    Load: 85%
    Fly: A350
    Point: 160 TP

    Dagen inden afgang havde jeg booket hotel tæt på PHL, så sparede jeg en dags billeje skulle alligevel afsted om morgnen, igen valgte jeg BW da priserne var høj eller lav på Hotels og Rocketmiles, BW Hotel Wiedener ligger 10 min fra PHL og det eneste der er i det område er Universitet, Uno Grill og 7-11, efter 18 er der dødt som i tumbleweed blæser ned igennem hovedgaden.
    Det var så trættende at jeg faldt i søvn på værelset og vågnede ved 22 tiden, bilen skulle afleveres inden 01, så lallede og pakkede kufferter med alle indkøbene, så endte med at aflevere bilen omkring midnat, så hvad finder man på På det ugudelige tidspunkt, jo da damer der smider tøjet og BYOB så fik bestilt en Uber som kom hurtigt

    Chafutten var fra Jamaica og hed Dwayne men talte ikke med den caribiske accent, han var reggae sanger når han ikke rullede for Uber så udbrød kækt "Tell me about the pie in the sky waiting for me when i die" så blev det lidt mere festligt, han havde været i Danmark flere gange og optræde, han mente vi var de sorteste hvide mennesker på jorden uden vi forsøgte med dreadlocks :D da alle aldre havde været til hans optrædener uden dreadlocks :D:p.

    Han var lidt af en kendis på Jamaica under hans scene navn Danglin hvor han har været forsanger i det resterende The Wailers:

    (Det er jo næsten til kendis tråden, da han hentede mig i PHL :cool:)
    Efter en længere køretur med god musik men ingen ghanja :rolleyes: var jeg ved "dame smider tøjet mand smider singles", men det var hverdag så de lukkede tidligt. men 15 min med letpåklædte "kunstnere" der smider det sidste styk stof bliver man altid i godt humør af :):rolleyes:.

    Så hjem på hotellet og arbejde lidt, tog en lille lur så var det tid til lidt morgenmad og ellers med hotellets shuttle til PHL.

    I PHL er det i Teminal A-West Qatar holder til med de øvrige OneWorld medlemmer, Qatar gate generalerne var meget flinke og der var ikke mange mennesker i terminal, ved TSA var der ingen kø, klog af skade fra MCO fik jeg hevet alt mad og mønter ud af rend mig i røven troede jeg.

    Havde glemt nogle mønter så nu var jeg idioten der skabte kø, alt blev swiped, iPad, laptop, sko, så kommer der en dobbeltkontrol hvor en anden swiped og testede i en anden maskine, så en patdown hvor ALT blev mærket på o_O - vi var ikke engang på fornavn :eek:

    Qatar bruger BAs lounge i PHL (Admirals var under ombygning), den er ikke noget synderlig men der var det der skulle være af mad og drikke, men ingen champagne :confused:, den ene halvdel var lukket, lounge ligger ovenpå check in i Terminal A-West med udsigt over landside så ikke noget at kigge på.

    20171005_084049.jpg

    5 min før boarding listede jeg mod gate, der var da sådan rimelig fyldt op i gate, der var 2 boarding indgange, til de vigtige også til øvrigheden, de var i gang med at hive kørestolsbruger og ældre frem, men så blev det de vigtige, skulle bare have ventet det hele gik i stå før broen de mange kørestolebrugere skabte prop - der var kun 1 bro, da vi kom ind på broen gik det i stå igen da kørestolene nu skulle den anden vej :confused:, så vil tro der gik 10 min med at boarde :oops:

    20171005_101716.jpg 20171005_103631.jpg

    Blev mødt af en asiatisk FA som viste mig på plads, sørgede for PJ og Champagne, vel tilrette i sædet med champagne og i PJ kommer damen der sidder i sædet ved siden af, hun havde badet i perfume og det var ikke en af de lette men noget ala Diors Poison dem der kender den ved hvor TUNG den er, den kan få fluer ud af kurs og skræmme elefanter, hele kabinen stank af hende :eek:.

    Lidt forsinket og vi kom afsted, lige henover Manhattan fik nogle fine billeder fra bugens kamera da der var skyfrit og vi var LIGE over Manhattan, så henover Boston igen skyfrit og fine billeder - men kan ikke finde dem :mad:

    20171005_112855.jpg 20171005_120014.jpg

    Nødder og champagne så man var ved at sprække, så var det tid til maden, snuppede en af det hele, så jeg kunne sove resten af turen til Doha.

    20171005_122110.jpg 20171005_122458.jpg 20171005_123313.jpg 20171005_124317.jpg 20171005_125330.jpg

    Efter maden var det tid til senge service, fuld blæs på luft dysen, tæppet over hovedet da parfume stanken havde givet mig en ond hovedpine - denne gang var der intet at udsætte på maden, meget overrasket over smag og kvalitet, dog ingen Mezze, men suppen var god på restaurant niveau og lidt til.

    Vågnede efter 6 timer godt udhvilet, fik mig lidt fra den lette menu også lidt champagne og øl, der efter lidt kaptajn Jespersen ved baren - den bagerste BIZ kabine var tom.

    Stanken fra parfumen var heldigvis ikke så slem længere og med et par magiske piller fra CVS forsvandt den sidste snert af hovedpine.

    Landing i Doha stille og rolig igen på remote stand, ned i bus til de vigtige også igennem deres sikkerheds tjek, op i Al Mourjan der var lidt kø, jeg havde besluttet mig at tage på en af deres gratis sightseeing ture så blev guidet ned til registrering efter jeg havde stillet rend mig i røven i skab under restaurant.

    Fik tilmeldt mig til turen kl 8, i mellemtiden kiggede jeg lidt på udbud af ure, alt var på tilbud men ikke noget hvor mit håndled skreg på det, så nøjedes med at flanere til det var tid til sightseeing tur.
     
    Beaglen, klausbm, Kristian og 5 andre "Synes godt om" dette.
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Sightseeing turen var spild af tid, Doha er ikke særlig interessant og slet ikke på en fredag o_O der er sgutte meget at se på i den sandkasse, de øvrige der var med på tur var i selfie alderen og overvejende østeuropæere, da de fik øje på en mand i villatelt begyndte de at tage billeder af ham, det var selvom at enhver kunne se at han var Muhammad nede fra kiosken og fra Pakistan :cool:

    I mangel på selfie stænger måtte jeg flere gange tage billeder af dem og højhuse eller andet ligegyldig i baggrunden, men man forsøger da at være lidt flink.

    På alle gadehjørner hang der billeder af kongen, man følte man var i en Splint & Co tegneserie med billeder af Zorglub hængende over det hele, billederne hang der selvfølgelig da de bakkede deres konge op og ikke fordi de ellers ville få stokke slag.

    De fleste af bygningerne var et eller andet ministerium, det kan være vi brokker os over bureaukrati, men så mange ministerier til 350.000 indfødte :confused:

    Da vi endelig fik tid alene i de gamle marked "Souq Waqif" fandt jeg mig en cafe der havde åben, det måtte blive en stor is kaffe også ellers nyde varmen og stilheden, men nej nej de andre på turen så jo en de kendte så de skulle også lige hen og have noget at drikke også knævre :mad:.

    Højdepunktet for guiden var tilbage i mod lufthavnen hvor han fortalte om kongens egen vej til lufthavnen og hans egen terminal :confused::oops:

    Så her er lidt billeder så slipper i selv for at tage på sådan en livsdrænende tur, den varede små 3 timer men er sikker på jeg har mistet 3 år af mit liv o_O.

    20171006_011030.jpg 20171006_012850.jpg 20171006_013300.jpg 20171006_014144.jpg 20171006_014159.jpg 20171006_014244.jpg 20171006_023027.jpg 20171006_023401.jpg 20171006_023544.jpg 20171006_024548.jpg

    PS. Det tog manden på det sidste billede 5 min eller så at finde ud af hans oppakning var for bred :eek:

    PPS. Ja ja ingen fly men det var med Qatar så det går nok :p
     
    Daniel K, klausbm, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  13. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Livsdrænende for dig, morsomt for os andre at høre om :D:D
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Man kan næsten ikke høre dig helt dernede fra 24FED :p:D
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  15. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Nej det var sg' en sørgelig omgang! Hele turen hjem var jo blandt de uvaskede :eek:
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 14 i 2017
    Fly nr: QR 269
    Route: DOH - LCA
    STD: 15:20 ATD: 15:15
    STA: 19:45 ATA 19:05
    Gate: A
    Sæde: 2A
    Load: 5% - se billede af gate
    Fly: A320
    Point: 40 TP

    Efter at have udholdt sightseeing tur - igen har man tid i DOH og vil have sightseeing vil jeg anbefale at selv liste ud på tur, hvis det er en fredag kan man glæde dig over få biler på gader og stræder, men de fleste "lokale" forretninger er lukket. Smed lidt dollhairs til guiden, de andre var nærige eller uden midler så ikke meget til den lille Bangladeshi, men der er vist 3 ture om dagen.

    Jeg fulgte med øvrigheden ind i terminal og endte i eco security kø, men der er styr på det i sandkassen de kunne se det fine sølvfarvet boarding pass så blev vist hen til indgangen for de vigtige, efter security gik jeg lige i Al Mourjan, da jeg kom op af rulletrappen blev jeg hilst på meget venligt af skrankepaven, det var ham der havde vist mig ned til sightseeing ca. 4 timer før, han spurgte til turen og syntes jeg fortjente lidt frokost og champagne :), det vil jeg da ikke argumentere imod.

    Der var faktisk helt dødt kontra 4 timer tidligere, der var en lille asiatisk dreng der var kommet til skadet oppe på repos, så der var en del personale og 2 førstehjælpere men de var de eneste på repos udover undertegnede godt i gang i ginger ale, restaurant på 1. sal var det Det samme der var måske 10 gæster og 3X personale, så blev anvist et bord med det samme med udsigt over loungen også lidt champagne, der var lidt forvirring for der blev budt på 2 forskellige øl Heine og Foster, men der var ingen Foster, men alligevel blev de ved med at tilbyde den for så at undskylde de var løbet tør :confused:

    20171006_062416.jpg 20171006_062325.jpg

    Men de havde flere champagne valg, dem de havde serveret på flyturene også Grand Siecle, så på det punkt var der ikke noget at brokke sig over, maden i lounge var god og der var et rimeligt udvalg, gik lidt i selvsving i biryani lam, humus og tabbouleh, der næste lidt dessert og kage og mere champagne :cool:

    (Kan ikke finde alle billederne :()

    Da der var 10 min til boarding listede jeg i mod A finger og finde gate, der var begyndt at komme lidt gæster, men ikke i nærheden af det der var om morgnen og slet ikke i nærheden af at kunne fylde lounge op - de satans saudier :cool:

    Nede i gate troede jeg Jeg var gået forkert, der var ca. 10 af de uvaskede, undertegnede og en anden vigtig per, men ok det var også kun til LCA ikke særlig prestigefyldt destination, der afgår også en tidligere til LCA det er nok den folk tager da de ikke gider sightseeing og med god grund :D

    20171006_074506.jpg

    Inden i flyet var der en velkendt FA, det var Pritika fra turen den modsatte vej, hun hilste med et smil i døren og da hun lige havde kigget på manifest kom hun ned og hilste på fornavn :eek: - fanme godt husket :cool:, eftersom jeg havde en af deres lyserøde Bric kits tænkte jeg jeg også kunne prøve dame champagnen.

    20171006_075507.jpg

    Den anden FA kom med menuen, men takkede pænt nej og sagde måske senere jeg vil have mig en lille lur i stedet, hun mindede mig om at jeg lige skulle sige det til dem 1,5 time for landing, men sagde jeg nok bare ville have lidt suppe og SELVFØLGELIG dessert når det var :D

    20171006_080032.jpg

    Da de lukkede dørene var vi 4 på BIZ og det ville blive nemt for de 2 BIZ FAer for jeg ville sove.

    Da vi lettede undrede jeg mig gevaldigt om jeg skulle have hovedet mellem benene, selvom vi maks var 20 passager så tror jeg har hele startbanen blev brugt, så lang en start har jeg aldrig oplevet :eek: fik mig en drink ovenpå den lange start også lige noget der kunne slå mig ud

    20171006_083827.jpg

    Jeg vågnede igen 1 time før landing, lige før vi nåede den Tyrkiske kyst kunne jeg se på skærmen, de andre sov også der var lukket til over det hele så der var mørkt, ud på toilet og lige friske op med tandbørste og deres mist, på vejen derud spurgte Pritika om jeg vil have min suppe de havde ikke noget at lave de sad bare og småsludrede, så selvom der var under 1 time til landing var det intet problem, så da jeg var tilbage i sædet kom Pritika med suppe og drikke :)

    20171006_110857.jpg 20171006_105620.jpg 20171006_110209.jpg

    Fik også lige en kold Perroni inden landing, eller så tæt på landing at jeg kunne drikke resten da flyet stod ved gate, jeg takkede FAerne for suppen og håbede ikke jeg havde skræmt dem for meget med snork eller en vibrerende drøbel :eek: - man kan jo ikke sove med lukket mund når man sidder op, men hun forsikrede mig om ingen var blevet skræmt med stort smil og grin :D

    Gik mod bagagebånd, vi var landet sammen med 3 charter selskaber fra Rusland, i PAS kontrol var der en lille kø til EU borger og en endnu længere til IKKE EU og den blev længere, der var en med fremmedpas eller opholdstilladelse i EU kø så det tager åbenbart længere tid, da han var igennem forsvandt køen, for der var 4 russiske familier der ikke forstod skiltet over paskontrollen, de skulle så over i den anden kø hvor de mente de skulle stå forrest, men det mente den anden kø ikke, jeg forstår ikke russisk men kender tonefaldet når der bliver bandet :eek::rolleyes::D

    Har altid lidt dårlig samvittighed når jeg skal gå igennem tolden i den grønne bane selvom jeg burde vælge den røde :(, men hvad dælen man er Dansker og er der noget der stadig er social acceptable så er det lidt "smugling" til eget forbrug :cool:, som i CPH når der kommer fly fra eksotiske steder så er de også klar i LCA når Russerne kommer, der var 2 toldere i civil, den ene var interesseret i mine kufferter men da han så bagage tag så gad han alligevel ikke ;)

    Udenfor var der mørkt og varmt, samme temperatur som i Doha men lidt mere fugtigt og selvfølgelig et stort gedemarked af taxier og private, når man kommer ud skal man bare råbe hvor man skal til så guider chafutterneen over til en taxi der tager de ture, det tog så 5 min at køre 100 m, de holdt på kryds og tværs og kom bakkende ind, only in Cyprus, der var ellers politi militær, p vagter og andre offentlige ansatte :D

    20171006_193531.jpg

    Ham på billedet kom bakkende ind og spærrede 3 baner, kold i kysen selv da alle råbte af ham, men da en p vagt åbnede blokken så kørte han væk :D

    Havde sådan en bastard gratis overnatning på hotels på 550 kr, den havde jeg vekslet til en overnatning på Zenon Atrium centralt i Larnaca by, men chafutten der ikke kunne engelsk og ikke havde GPS, blev ved med at spørge "there, there, there" ved hvert hotel, så viste ham på min egen mobil hvor det lå - tak EU for gratis roaming, jeg blev læsset af udenfor en port, 2 tunge tasker en rend mig i røven, "here here here" blev han ved med at sige, når man nu ikke kan diskutere med ham på Græsk overgav jeg mig "Yes here"o_O det var så en gade væk fra hotellet men igen EU roaming og google maps.

    Hotellet er nyere med bar og pøl på taget, men det er blevet godt brugt, receptionisten Alexandra talte svensk så lidt hjemme følte man sig da, havde fået mig en dobbelt suite som var lige så spartansk som en dobbelt celle i vestre fængsel, men nogle gange skal man jo også ned til jorden igen udsigt til vandet og en spritforretning så kunne man da få en nightcap med udsigt, Alexandra sørgede for at bestille en taxi til om morgnen, så en lille gå tur til vandet med pit stop i spritforretningen tilbage i dobbelt cellen.
     
    asf, Schlandy, SophieHendriksen og 5 andre "Synes godt om" dette.
  17. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 15 i 2017
    Fly nr: OS 836
    Route: LCA - VIE
    STD: 06:25 ATD: 06:31
    STA: 07:45 ATA 7:30
    Gate: 42
    Sæde: 1C
    Load: 100%
    Fly: A321
    Point: 775 EB

    Vågnede i god tid så blev enig med mig selv bare at komme ud til lufthavn asap. i receptionen var en yderst flink englænder, han fik ringet til Taxi og rykket afhentning, efter 5 min var taxi der. Der var ikke nogen biler på vejen så det tog 10 min så var jeg i lufthavnen, der var ikke det samme gedemarked som de 3 andre gange.

    20171007_050907.jpg

    Gik ind og fandt AUA check-in, der var fyldt op i de uvaskedes rækker, men i de vigtiges var der kun en foran, bad om at få den ene taske checket ind hele vejen til CPH, det gav den lille gate general udfordring så hun måtte have fat i chefen, men det lykkedes og jeg fik en invitation til Aspire Lounge, så var der mulighed for at få morgenmad.

    20171007_052641.jpg 20171007_053609.jpg 20171007_052516.jpg

    På vej den anden vej så jeg ikke hvad den anden lounge i LCA er for en, men det er Aegan lounge ud fra deres reklameskilte Aegan og Aspire så servicere de lige mange selskaber på kryds og tværs af alliancer, ved ikke om Aegang har tag terrasse da Aspire ligger ud mod forpladsen og Aegan ligger bag Aspire som ovenpå selve afgangshal.

    Der var ikke specielt mange i lounge, så alt var fyldt op der var vådt. tørt, koldt og varmt, et rimelig stort udvalg hvor alle kan få stillet deres sult, vejret var dejligt så sad udenfor og fik smagt lidt af det hele det, god kvalitet; buffet men jeg blev mæt.

    20171007_054619.jpg

    Gik ned til gate med 5 min til boarding, gate var fyldt helt op med ferierejsende, da gate general rømmede sig i mikrofon var alle Ussain Bolts, så selvom der var meddelt at deres favoritter og de vigtige skulle boarde første var det Det sædvanlige gedemarked hvor man skulle tilkæmpe sig sin ret at gå i vigtig linjen, hvor der selvfølgelig stod nogen der ikke skulle være.

    Helt ærligt hvor svært kan det være du skal sidde på 24FED :p:D du har betalt 5 kr. for flyveturen og 1000 kr. i skatter og afgifter hvorfor tror du Du skal først om bord? :mad:

    Men de blev sendt væk og man kunne liste om bord, AUA har røde uniformer, røde nyloner på arme og arm ben med røde sko, men alle ved hvad der sker med sådan en rød farve når den er blevet gammel det ser ud af H til og det var hvad de gjorde.

    20171007_061352.jpg

    FAen der tog imod I døren var ikke synderlig venlig, "grüss gott" intet svar kun et anstrengt smil, men så kunne jeg jo sætte mig og smile til hende anstrengt så kan hun lære det :rolleyes:

    I bedste intra EU stil, var der kø ned i gennem flyet og det føltes som en evighed inden man kunne få lidt fred, selv sådan et par QC35 kan ikke holde larmen fra kvæget der lastes ude :p:D

    Sædet mindede om LHs men syntes ikke jeg sad ligeså godt i det, men jeg kunne da strække mig helt ud til gardinet, hvilket FA ikke var opmærksom på da hun skulle igennem med sin vogn :confused: - det vækkede minder om min allersidste tur med SAS fra ARL, hvor jeg på den ene side havde et ægtepar skandinav og asiat ved siden af og de lugtede af flyversved og konen snorkede, her blev jeg torpederet af en steward og hans kaffe vogn, uden steward var synderlig interesseret i at jeg næsten var ved at tude af smerte :(, for at han derefter spildte kaffe udover mig uden en oprigtig undskyldning :mad:

    20171007_072730.jpg

    Så AUA er kommet på listen med UNDGÅ for alt i verden UNDGÅ.

    Servicen fra FA på BIZ var ikke venlig eller specielt god, det mindede som en tur med SAS, "i er kunder og til for mig som arbejdstager også kan i ellers rende mig hvor jeg er højest når jeg plukker jordbær" :confused::mad: Nu vel BIZ er fyldt helt op, så damen skulle servicere 12 personer på BIZ eller rettere 11 for damen ved siden af mig sov inden afgang og vågnede ved landing, det kunne være et enkelt "rådden" æble, men turen VIE - CPH havde samme slatne service og mere til.

    20171007_065706.jpg

    Yoghurt var frossen og kaffen lunken og serveret i dukke stel, appelsin juice var fra koncentrat, skinkerullen med æg og ost var en gastronomisk perle o_O, men må da give dem tomaten var udmærket :eek:

    Men turen brillerede ved at den var hurtigt overstået.

    Som den første ud af flyet blev jeg hurtigt stoppet af en skydedør o_O, der hvor bro ikke længere er fleksibel, selv med hop og dans skete der ikke noget, der stod vi så i 2-3 minuttero_O, folk var lidt gnavne, så der var ikke andet for at bryde døren op, fik fingrerene ind i mellem gummi fra dør og væg og med hjælp fra en anden fik vi trukket døren til side :eek: så kunne vi løbe ind i terminal som glade kvier der bliver lukket ud på marken i foråret :p:D

    PAS kontrol var hurtigt overstået ned ved bagagebånd var jeg sikker på at der var et billede til kendis tråden, men efter at have knebet øjnene samme og gnedet lidt i dem kunne jeg se det var en efteraber størrelsen afslørede ham - det passede jo ellers med EWR som afgang.

    20171007_084853.jpg

    Han har da samme skæg som Paul Teutel Sr.

    Udenfor holdt taxierne men ingen kø så inden jeg havde sluppet min taske var den lagt i bagagerum ligeledes var min rend mig i røven, yderst behaglig yngre chafut, den fik 160 :eek: mod Wien, så 20 min efter stod jeg foran Hotel Johan Strauss i Wieden 4. bezirk - mit fortrukne Das Trieste var fuldt booked, det kvarter kan jeg godt lide det minder lidt om Østerbro og man er 500 m fra "ringen" 1000 m fra stadtpark så alt indenfor gå afstand.
     
    Senest redigeret: 30/10/17
    Henry, Kristian og clager "Synes godt om dette"
  18. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 16 i 2017
    Fly nr: OS 301
    Route: VIE - CPH
    STD: 07:10 ATD: 07:21
    STA: 09:00 ATA 08:51
    Gate: B
    Sæde: 2A
    Load: Eneste på BIZ 100% ECO
    Fly: A320
    Point: 775 EB

    Dagen før og aften i Wien var dejlig, den by er sgu en dejlig en :) men nu var det hjem til CPH i reception bestilt de en transfer til mig, den kom efter 10 min.

    20171008_052946.jpg

    Hvis man skal til Wien så vil det i de fleste tilfælde betale sig at bestille transfer online, de koster omtrent 40€ pr. vej, der kommer så lidt rabat ved T/R, med taxi er det omkring 45€ pr. vej også lommeuld til chafutten.

    20171008_055544.jpg

    Check in ved de vigtiges er nem, der var masser af personale, skranke generalen var flink og frisk "Gruss gott" hun blev dog lidt forvirret over manifest, jeg havde jo tjekket 2 tasker ind i LCA og nu ville jeg have 1 til med, fik forklaret på tysk og lidt engelsk at den ene fra LCA var tjekket ind til CPH og den jeg havde med her var kun til VIE, hun forklarede hvor AUA lounge lå og ønskede god færd.

    Som skrevet i lounge tråden så er AUA lounge i VIE klinisk, forfærdelig og placeret helt tåbeligt, man drejer af efter sikkerheds tjek også skal man ovenpå og gå et lille stykke. Traktement tørre møllehjul som dem fra Coops eget mærke, men de havde sågar sparet birkes væk, der var ingen kød eller andet at udsmykke det tørre hjul med :confused::oops:o_O:mad:

    Gate var lille og der var godt fyldt, igen lige så snart gate general rømmede sig stod alle på spring til at komme ind, jeg havde valgt et gang sæde online men var røget på 2A, men nu skulle jeg ikke fylde mig med nektar og andet så det går nok, da handikappede og ældre var listede ombord var det tid til de vigtige og medlemmer.

    Inked20171008_064940_LI.jpg

    Blev mødt af FA i døren, igen ikke noget synderlig respons på Gruss gott fra damen i rødt, sat mig ind på sædet og fik taget QC og iPad frem, mens kvierne stod i kø for at komme ned bagerst.

    Da boarding var slut var jeg den eneste på BIZ, så regnede jeg da med lidt service på drengen, men nej den morgensure nisse var nok oplært hos SAS, sad da i det mindste ikke ved gangen så hun kunne ikke køre mig ned med vognen og vinduesplads så hun kunne hellere ikke hælde kaffe udover mig :eek::mad:

    20171008_073052.jpg 20171008_070317.jpg

    Fik mig lidt længe ventet morgenmad, der var da lidt refill på juice og kaffe men slet ikke den opmærksomhed som LH og Qatar havde givet og det var i en fyldt kabine o_O

    20171008_073557.jpg

    På et tidspunkt læner den morgensure nisse sig ind imod mig, hun fortæller mig at hun har observeret jeg har Bluetooth hørebøffer på - godt set falkeøje hvad afslørede det, den blå LED, den manglende ledning eller drejede flyet til højre hver gang Kevin Spacey sagde noget :cool::p:D, men Bluetooth var streng VERBOTEN :confused::oops:, da jeg ikke lige fattede budskabet i overraskelse da flyet tilbyder inflight WiFi :rolleyes:, sagde hun det igen på engelsk denne gang i en mere streng tone, jeg undskyldte mange gange på Tysk og lovede bod og bedring og fandt kabel frem til QCerne. :oops:

    Sad og kiggede ud af vinduet når jeg ikke så på iPad, så et andet passager fly i kurs lige imod os, godt de har navigations computere osv. for det møde gik hurtigt :eek: - der havde da nok været mere afstand end man lige tror, kunne da ikke se nogen vinke fra det :D

    20171008_075229.jpg

    Den mellemste havde spurgt flere gange om jeg ikke nok ville huske at tage et chokolade hjerte med hjem, men prøv at forklare en 4 årig om betalingsstandsning mv. så bad den morgensure nisse om noget til barnet, hun kom tilbage med nogle AUA vingummi fly :) - datteren var ikke imponeret over deres udbud o_O:D

    Vel ned i CPH helt ude i enden af finger A, så luntede bare imod bagage stille og roligt, lige ind og lade vandet ved bagage båndet, der kom rengøring ud der fra men alligevel lugtede det af pissoir derinde :mad: Jeg fatter ikke at de kan være bedre til at få gjort rent, der lugter jo kun af fejl strint fordi der ligger noget strint og gære - desværre er nedenstående billede ikke permanent.

    20171008_090959.jpg

    Kunne se på display der var landet et Tyrker fly, så der ville helt sikkert være nogle af Dronningens lensknægte, men beroligede mig selv med at jeg kom fra et andet EU land så varens fri bevægelighed. Tasken der var tjekket ind i LCA kom som den første 10 stykker senere kom den anden.

    Igennem den grønne bane og rigtig nok der stod lensknægt og lensknægtinde og spejdede ud, lensknægten var meget interesseret i min oppakning så han kom helt ud og kigge :eek: på bagage mærke - VIE, så gad han ikke alligevel ;):D

    Således endte 17 dages bizcation ;)

    Sådan overordnet set, så er det LH der der skiller sig ud positivt, venlige, serviceminded, friske og veloplagte. Nuvel Qatars BIZ er en del bedre en BAs F men det var forventeligt og jeg vil helt sikkert vælge dem igen fremfor BA, AA levere et godt produkt men der mangler lidt service på drengen når man er oppe over skyerne.

    Austrian Airlines er lige så ringe som SAS samme hårde produkt som LH men deres personale kunne trænge til et latter kursus, de er kommet på no flight listen så dem undgår jeg om muligt.
     
    Beaglen, DanielBahn, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  19. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Når man er tæt på en metro og ikke har travlt, kan et almindeligt tog også anbefales. Det er kun lidt langsommere en lufthavnstoget og billetten inkluderer metroen, så jeg endte på lufthavnen for det kæmpe beløb af €3,90 fra midtbyen :)
     
    Beaglen, banditten, asf og 1 anden person "Synes godt om dette".
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 17 i 2017
    Fly nr: SK 1464
    Route: CPH - OSL
    STD: 09:00 ATD: 09:15
    STA: 10:10 ATA 09:55
    Gate: B5
    Sæde: 24C
    Load: ~85%
    Fly: A321
    Point:

    Jeg har i 5 år kunne undgå SAS :), men jeg har åbenbart ikke været en god dreng i år for starten på en opgave er i Oslo og billetten er til SAS og på GO dvs. bagerst hvor lovløsheden hærgero_O.

    Kunne da glæde mig over der var inkluderet lounge om end SAS i CPH er så kedelig og kønsløs som en amøbe der leder efter en partner.

    Men var i lufthavn ca. 7:15 lilmor havde bestilt vare i Taxfree, her kunne jeg glæde mig over at alle varerne kunne klares med Advantage point, igen ingen larm fra den der Juice forretning fra helvede, SAS hospice var som den nu er men de havde da nogle rundstykker og lidt kylling presset sammen til en pølse.

    Eneste underholdning var da jeg skulle til at forlade hospice, der sad en omfangsrig dame 200+ pund under trappen til 1. sal, eneste grund til jeg lagde mærke til hende var pga. hun tog billeder med blitz, det var så billeder af en tallerken med det sunde der nu var, men hun tog ikke billede af rundstykke og kyllingpølse og sidevogn - mon det er filosofien hvis det ikke er på facebook er det ikke sket og kalorier tæller ikke :D

    Imod B5 gik det op for mig der er 2 juicebarer fra helvede, det er en stor deroute for CPH, så lige obligatoriske sokke stop i Paul Smith det gør en så glad.

    Boarding var begyndt før tid så der var tomt i gate, da jeg skulle sidde med de uvaskede måtte jeg udenfor og op i rumpen på fuglen, FA i rumpen hilste høfligt det har jeg ikke oplevet før hos SAS.

    Da jeg var lige nær sidste mand var hattehylder fyldt og da det var Nødudgang plads skulle tasken et eller andet sted hen bare ikke gulvet foran mit sæde, men Bolete der var FA var hurtig, min taske røg længere ned bagi og hun ville hente den til mig når vi landede WOW WHAT OMG WUT det er jo næsten ikke til at tro at der findes SAS ansatte med sådan venlig, høflig og serviceminded attitude.

    Men der er altid skår i glæden, min siddemand var typen der ikke helt havde forstået konceptet om "privat sfære", hans albue var fast gæst imod min mave på hele flyveturen, og han magtede også at have benet over kors så hans knæ var inde på mit territorie :mad:

    Jeg var lige ved at bede ham om at hælde den anden vej hvor der jo intet sæde er og masser af pladser, ligeledes holde sin albue fra min sarte mimose mave, men GOSEFRABBA også ellers hænge udover gangen, så behøvede jeg ikke være ubehaglig eller frådende om munden, heldigvis landede vi så 16 min før tid, at vi så ventede på at gate blev klar var en anden sag.

    Kaptajn informerede om de 16 min før tid og gate ville være klar indenfor 5 min, da der var gået 5 min kom han på igen og sagde om ½ minut vil der være frit, efter 5 minutter lænede Bolete sig over gangen fra crew sæde og sagde

    "Det er vist et langt ½ minut med et smil"

    Da vi var ved gate sprang sidemanden op som var han medlem af familien Kipketer - det er mig en gåde at folk har sådanne tendenser, Bolete hentede min taske og sagde pænt farvel, i snuden stod kaptajn og FA og tog afsked:

    "Vi ses i aften", "Det var da dejligt "kaptajn", tak fordi du flyver med SAS "FA"".

    WHAT! WUT! OMG! WOW! :p hvad sker der i SAS det er jo helt vildt jeg følte mig som en værdsat kunde og ser frem til at flyve hjem i aften med dem, men mon ikke de har de sure og tvære personale på i aften :rolleyes:
     
    Senest redigeret: 30/11/17
    Beaglen, Erwin Lansing, isolCBflyer og 7 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side