Bandittens rejselog 2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af banditten, 17/4/17.

  1. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 18 i 2017
    Fly nr: SK 1475
    Route: CPH - OSL
    STD: 20:55 ATD: 20:20
    STA: 22:55 ATA 23:00
    Gate: E2
    Sæde: 24E
    Load: ~95%
    Fly: A321
    Point:

    Ingen kø i sikkerhed i Gardermoen så det var lige ind også i lounge - det var "sent" så alt forgik i bagrummet, loungen er da en del hyggeligere end den i CPH, der stod en seddel med hvad de serverede men den udmærkede sig ved ikke at være korrekt, så skulle nok bare have snuppet TGI Fridays.

    Carlsberg alkohol fri :confused::eek:

    Boarding var forsinket der var åbenbart is terninger på maskinen; Hjörulf Viking, den var lettere slidt og havde efter kaptajnens introduktion været i pendulfart imellem nordens navle og Oslo, jeg går ud fra det var Hjörulf jeg var med der op, slidtagen var ens :D

    Selve boarding var et mareridt, E2 ligger klemt inden og Nordmænd er ligeså elendige til kø som os Danskere, så jeg opgav og kiggede på ure mens kvierne blev gelejdet ind.

    Så kunne jeg liste mig ind i rumpen igen hvor jeg blev mødt af...................

    WOW WUHU OMG :eek: en frisk, venlig og oplagt FA.

    Flyet var helt fyldt fra snuden og ned til 24, hvor der så var lidt huller, men det føltes som om der var overbooket da der var 2 spædbørn der testede stemmebånd på skift :D Bose QC var redningen - der var også et enkelt hul i hattehylde WHAT WOW OMG WUT VILDT :)

    Det undre mig at man ikke lader familier komme ind først i stedet for at lade mor eller far stå i kø udenfor eller indenfor maskinen eller sågar på trapperne, endnu mere forundret over at folk - nu når SAS ikke lader dem komme på først, ikke lader dem slippe foran, det var dejligt med Air Berlin der sad man forrest når man havde børn med og var man ikke status medlem kom de også ind først - som i USA.

    Foran til siden sad en ung Svensk FA, igen frisk og imødekommende WHAT, OMG, WUT, talte lidt med hende om jeg følte mig beskidt her nede bag i også havde vi et væddemål om det blev B3 eller B5 i CPH - jeg vandt.

    Forsinkelsen blev indhentet så vi landede 6 minutter for sent - FA nåede lige at blive færdige med 2. kafferunde og da hjulene poppede ud var de klar til at sidde. Den unge FA sagde pænt farvel og vi ses måske igen snart, selvom der var åben i rumpen så var jeg lige nær sidste mand der forlod Hjörulf, da de annoncerede "rumpehullet" i god tid, rumpe FA var stadig frisk og frejdig da jeg gik ud.

    Det er jo en hel stime af lyksaligheder med SAS, jeg håber den holder for Tirsdag er det igen med SAS (Cimber) til Sola
     
    Beaglen, MaleneChristensen, Ulrik og 2 andre "Synes godt om" dette.
  2. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Alt overvejende har jeg oplevet SAS-personalet såvel i kabinen og fra cockpit som venligt, imødekommende og ofte også med et herligt glimt i øjet/stemmen. Modne og 'robuste' personligheder i modsætning til flere andre selskaber. Dette er mit generelle indtryk, som der selvfølgelig er undtagelser fra. Og jeg skal måske også tilføje, at jeg har oplevet mest 'humør' hos de danske.
    Derfor interessant at læse din generelle opfattelse, hvor du øjensynligt er overrasket - grænsende til det chokerede :confused: - over at have fået en positiv oplevelse. Kunne være sjovt at høre en beretning om, hvad du har været udsat for af uhyrligheder, siden du (som meget mere FF end mig) har det indtryk :)
     
    Beaglen, banditten, Ulrik og 1 anden person "Synes godt om dette".
  3. frankbrix

    frankbrix Priority member

    Beskeder:
    572
    "Synes godt om" modtaget:
    1,473
    Point:
    93
    Du er en rigtig bandit
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  4. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Som skrevet og som jeg kan se på Mit EB så er det 5 år siden jeg har fløjet SAS, den gang var jeg generelt utilfreds med deres service her tænker jeg på personalet og ikke mindst strejker.

    Men det som fik bægeret til at flyde over var en tur fra Oslo, det lykkedes purser at køre ind i mig med hans serveringsvogn, der var ingen undskyldning men brok over jeg tillod at have mit knæ ude i gangen :mad:, grunden til det var pga. Min sidemand som var i nærheden af de 400 pund, ligeledes lugtede han og konen af sur Thai fisk - konen var thai og lugten var fisk, det kunne selv en person med førerhund se og lugte :eek:

    Da han efterfølgende spildte kaffe på mig uden at beklage så blev jeg enig med mig selv om at undgå SAS, jeg solgte også min portion af aktier i skidtet :cool:
    I mellemtiden havde jeg også haft en eller 2 flyvninger med Norwegian og vores favorit AB hvor priserne var lavere men service meget højere end SAS, har kun haft positive seancer med AB nede hos de uvaskede.

    For ca. 3 år siden var jeg på forretningsrejse i den anledning kom kæresten over med den ældste, da det var til SFO og de helst ville med direkte blev det med SAS, 2 kollegaers koner og børn var med så de havde en helt række, da min datter spildte vand udover sig selv skulle der skiftes en trøje, her kommer så en purser forbi, han stopper op og sætter sin hænder på hofterne, han begynder så at skælde min kæreste ud, da han tror hun skal til skifte ble i kabinen :eek:, da han er færdig med at “skabe” sig går det op for ham det er trøje skift, han går bare videre uden at undskylde sit vredesudbrud.

    Hjem igen sender vi en klage til SAS ikke andet end for at gøre opmærksom på hvor flabet han var, der kommer bare et standard svar tilbage fra deres kundeservice.

    Så selvom jeg nu har haft 2 flyvninger med dem ændre det ikke på jeg er færdig med dem, men Nordens navle til Oslo der kan man ikke undgå dem :confused:
     
    Beaglen, MaleneChristensen, SophieHendriksen og 2 andre "Synes godt om" dette.
  5. Henry

    Henry VIP medlem

    Beskeder:
    6,405
    "Synes godt om" modtaget:
    12,824
    Point:
    113

    Den service har jeg til gode. Og jeg har skam fløjet meget med SAS

    Kan kun huske en enkelt gang for mange år siden ved check-in, hvor jeg kom med 3 kufferter. Der fik jeg skæld ud for at have for meget bagage. Og svadaen sluttede med en bemærkning om, at jeg kom til at betale for de mange kufferter. Mit svar var kort: "Det har jeg skam også tænkt mig at gøre."

    Og så gik hun i gang med check in. Hun fandt min billet på business class - og jeg lagde også lige mit guldkort på skranken. Og så skulle jeg ikke betale noget.

    Men jeg undrede mig bagefter over, at hun ikke først tjekkede, hvor jeg skulle hen og hvilken billet, jeg havde.

    MEN: bortset fra dengang, har jeg altid været meget glad for SAS.
     
    Beaglen, MaleneChristensen, Frequie og 1 anden person "Synes godt om dette".
  6. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Men sammenlignet med andre selskaber synes du ikke SAS er subpar på service, nu har jeg haft glæden af LH på eco biz og begge steder med service bedre en SAS.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  7. jakobv84

    jakobv84 Popcorn VIP medlem

    Beskeder:
    3,760
    "Synes godt om" modtaget:
    8,837
    Point:
    113
    Jeg er ikke forummets største SAS fan men jeg tror såmænd gennemsnittet nok ligger som sammenlignelige selskaber, mens bundniveauet kan være ekstremt lavt.

    Jeg synes sgu det er fedt du tager konsekvensen og lader pengepungen tale. Dårlig service bør have konsekvenser!
     
    DanielBahn, SophieHendriksen, Nj4220 og 3 andre "Synes godt om" dette.
  8. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Jeg har virkelig også haft nogle ret lunkne oplevelser med SAS, og nogen har været i den deciderede ubehøvlede ende, så jeg er med på holdet der synes det er meget cool at lade pengepungen bestemme:

    På en oversøisk tur var de helt ufattelig langsomme om at rydde op efter maden. Den nok 4-årige sad og blev utålmodig, og jeg tænkte det var en rigtig dårlig idé at bakken skulle en tur på gulvet. Jeg stablede således pænt to bakkers indhold på én bakke. Da FA'en skulle samle ind holdt hun bakken i udstrakt arm som var det en varm lort og kiggede surt på mig og sagde "sig mig hvad har du ligesom tænkt mig jeg skal gøre ved dét der?! Det kan ikke være på vognen, det må du selv ordne", og så satte hun gudhjælpemig bakken retur på mit bord! :eek:

    Sådan lige til kontrast, et halvt år efter kom barnet til at tisse på gulvet på vej ud på toilettet på en QR-flyvning. Moren her var ikke stolt over situation og spurgte febrilsk efter noget at tørre med, undskyldte mm. FA'en kiggede smilende på mig og sagde "sæt dig bare tilbage, den klarer jeg. Vil du have en kop kaffe imens og er der ellers noget jeg kan hjælpe med?".
     
    DanielBahn, Beaglen, MaleneChristensen og 7 andre "Synes godt om" dette.
  9. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Du tog vel kaffe og en avis, sidste til hus træning :D

    Nu har der lige været den årlige analyse af banker, her dumpede Dansk Bank, Nordea mm. Er selv kunde hos Dansk Bank og svært tilfreds med dem, er tidligere Nordea kunde svært utilfreds med dem, men en af de kloge analytikere havde forklaringen.
    Nuværende kunder er meget tilfreds med Danske Bank, men forhenværende er utilfredse, der var jo en grund til de forsvandt og det holder jo i mange år da man ikke kender forholdene nu.

    Så måske SAS har oppet sig på generel service, men det ændre ikke på der skal meget til for at jeg frivilligt kommer tilbage igen, men jeg synes ikke SAS gør et forsøg, det virker på mig at de forsætter i samme gamle rille, “kunder er til for os, men vi prøver med en ny maling på flyene”.
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  10. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Det burde være en borgerpligt :cool:
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  11. SophieHendriksen

    SophieHendriksen #Forstadsfruen

    Beskeder:
    2,184
    "Synes godt om" modtaget:
    8,806
    Point:
    113
    Naturligvis tog jeg da kaffe - som blev serveret inkl. lidt chokolade :) avisen havde jeg vist i forvejen men var benyttet til andet formål :p

    Jeg synes bare mest af alt servicen er alt for svingende på SAS og særligt som @jakobv84 skriver, bundniveauet er katastrofalt. Taget i betragtning af de hverken er billige eller markedsfører sig som LCC, så hænger det bare slet ikke sammen i min verden. Desværre er de jo ofte praktiske at rejse med fra CPH hvis man gerne vil direkte ud i verden, og det må jeg sige, jeg foretrækker.
     
    Beaglen, Daniel K, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  12. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Håber de holder sig over bunden i morgen :)
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  13. Erwin Lansing

    Erwin Lansing Skribent

    Beskeder:
    2,191
    "Synes godt om" modtaget:
    6,479
    Point:
    113
    Fin analyse, selvom kunder nok skifter flyselskab oftere end bank :) Jeg har dog stadig dårlig smag i munden fra de oplevelser jeg havde i netop Danske Bank, selvom det er 15+ år siden og det sandsynligvis blot var et råddent æble af en bankrådgiver end selve banken.

    Jeg prøver dog SAS en gang om året i gennemsnit og bliver skuffet hver gang, selvom jeg sætter forventningerne ned gang på gang. Så husker husker jeg tydelig turen hjem fra FRA, hvor jeg var næstsidst at blive serveret og landingen allerede var påbegyndt. Jeg havde bevidst ændret min bestilling fra den øl jeg trængte til til et glas vand, fordi jeg vidste jeg ikke kunne nå at drikke den, men det forhindrede ikke personalet fra at sælge den store omgang mad, drikkevarer, chips og hele molevitten til den sidste række, hvorefter jeg omgåede beordrede dem at klappe bordet væk :eek:

    Eller at få solgt business class af LH som udføres af SK, og så være proppet som sild i en tønde forrest i flyet som start på en lang tur til LAX. Eller årets indenrigstur, udført af, mon ikke det var DAT, i en noget faldefærdig gammel bras af en maskine. Tro mig, jeg elsker gaffatape, men der er grænser o_O

    Kvaliteten svinger, men desværre kun mellem middelmåden og ellendig. Jeg har endnu en af de gode oplevelser tilgode. Jeg skal nok prøve Tanten igen i 2018, jeg giver simpelthen ikke op. Det må blive godt en dag ;)
     
    Beaglen, MaleneChristensen, banditten og 3 andre "Synes godt om" dette.
  14. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 19 i 2017
    Fly nr: SK 1870
    Route: CPH - SVG
    STD: 08:05 ATD: 08:15
    STA: 09:20 ATA 09:13
    Gate: B15
    Sæde: 16C
    Load: 100%
    Fly: CRJ900
    Point: 250 SAS pesos

    Som noget nyt trak jeg ankomst til 1,5 t før afgang, men vågnede alligevel og så fanden få sko på - kun ihvertfald høre kæresten :D

    Nu havde service på Oslo tur/retur været fin så alle gode gange 3?

    NEJ.

    Da jeg sad i gate var jeg forundret over hvor mange pensionister der sad, følte mig som en vårunge, men jeg havde sat mig for tæt på B17 som var olde kolle ekspres med TUI/SAS til øen med uanede mængder af blomme i Madeira :cool:

    Blev siddende til alle havde boardet, gider ikke det fut tog ned igennem gangen, der er sgu for lidt plads i CRJ og det regnede.

    FA i dør en yndig mulat/halv brasser, var ikke til at få et godmorgen ud af, FA nede ved vingen var da dog lidt mere frisk, men ikke noget der fortjener wuhu eller andet, det var som en tur med det kollektive, forsinket men glad for at man kom med og et håb om at komme frem.

    Den solbrændte FA lavede announcement på anlægget, men hendes musse stemme kunne ikke høres, jeg blev dog ikke påkørt af servicevognen, men fik da lidt FA numse på skulder, det var næsten til en #metoo.

    Ligeså køn og slank hun var ligeså bundtung var hun :eek: var lettere fascineret af den popo og hvordan den hoppede rundt i mellem skulderne i flyet :cool:, hun var simpelthen genetisk udfordret i en CRJ900 og så havde hun en århusiansk accent ;)

    Da vi landede i Stavanger stod hun og gemte sig i mørket, så intet farvel eller noget, jeg havde da forventet et lille “ses vi igen” nu jeg hilste på hendes numse så mange gange :p

    Så service var ikke i nærheden af de signaler numsen udsendte, det var en flad fornemmelse, det var som med Arriva.
     
    Senest redigeret: 5/12/17
    MaleneChristensen, Kristian, Ulrik og 3 andre "Synes godt om" dette.
  15. Schwert

    Schwert Grumpy old men RULES!!!

    Beskeder:
    1,955
    "Synes godt om" modtaget:
    5,599
    Point:
    113
    Jeg vil heller ha' et stykke mad......

    /DSGM
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  16. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 20 i 2017
    Fly nr: SK 1870
    Route: SVG - CPH
    STD: 18:15 ATD: 18:22
    STA: 19:25 ATA 19:22
    Gate: 13
    Sæde: 16C
    Load: 50%
    Fly: CRJ900
    Point: 500 SAS rubler

    Synes ikke rigtig der var nogen SAS lounge i Sola på den rigtige side af hegnet, så slå mig ned i en deres bistroer, Burger American Way og 0,6 l Hansa fra Bergen 361 nok, ja ja så har ejeren sgu også råd til tandbøjler til børnene.

    Sola lufthavn er nu hyggelig og ganske fin, der var ikke urinal lugt på toiletter og der var fint ren, manglede da røv bruser som i Doha :p

    Der var ikke mange der skulle med hjem, men selvfølgelig af alle 4 nødudgange er der en der vælger at sidde ved siden af undertegnede og han havde slet ikke korpus der havde behov for den plads - men sådan er det jo nede ved de uvaskede.

    Kaptajn var en snaksalig fætter der introducerede hele holdet, Peter Bo, Natasja og Amanda, de sidste 2 var venlige og hilste med et højt god aften, de var flinke og serviceminded, boarding var færdig da boarding skulle begynde så vi skulle komme før afsted, det skete så ikke :oops:

    Der var medvind på vejen hjem så nåede næsten ikke et helt afsnit af DC Legends of Tomorrow, kan sgu ikke rigtig finde noget ellers at se på, men det gik så hurtigt at de ikke var klar ved gate så vi sad vel i 5 min og kukkelurede inden vi kunne komme ud, i døren stod FA og sagde farvel kaptajn hang ud af døren og sagde ligeledes farvel til alle.

    Så ganske udmærket tur hjem, intet at brokke sig over fin service hele vejen.
     
    Beaglen, clager, Henry og 1 anden person "Synes godt om dette".
  17. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Er sikker på de serverede leverpostej på meget blødt brød på den flyvning, så intet overarbejde for gebisserne.
     
    Henry "Synes godt om" dette.
  18. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 21 i 2017
    Fly nr: D83221
    Route: CPH - OSL
    STD: 07:10 ATD: 07:08
    STA: 08:20 ATA 08:15
    Gate: A6
    Sæde: 3C
    Load: ca. 60%
    Fly: 737-800
    Point: ?? Pesos

    Der kom lige en lille haste tur til Oslo, det lykkedes mig at få biletter med Norwegian, dem har jeg ikke fløjet med i lang tid men samler jo deres pesos på Norwegian kortet.

    Fik et chok i T2 det var et mindre gedemarked, der var nogle mellemøstlige checkins og ydermere så drillede checkin maskinen, endte med at lægge beslag på en i 5 minutter da jeg ikke vil give op Banditten 1 Check in maskine 0 - lad os bare sige jeg gjorde den til min "bitch" :p

    9-11 minutters ventetid i security WHAT :confused:, men der var 1:45 til afgang så god tid, ventetiden var nok beregnet ud fra de høveder der ikke har set den sorte markering i gulvet før lågerne, så fra en kø hen til væske bordene og til bag lågen 30 sek, der var ingen der brugte den yderste for der stod bare et par høveder i en familie og spærrede det hele:mad:.

    Da jeg kom hen til hullet i "hegnet" viftede han mig videre, så kom om på "T3" siden INGEN kø så igennem på 4-5 min fra trappen op og ind i shopping helvede :cool:.

    Smuttede lige ned til ryge boksen, der var kun 2 farisæer og undertegnede så det var helt hyggeligt at stå derinde og småsludre - ja ja jeg damper ikke røg.

    Listede ned til Gate A6 og var der til annonceret boarding, men de var gået i gang og jeg var 4. sidste, i fronten var 2 mandlige FAer, den ene var travlt optaget så han hilste ikke verbalt men nikkede goddag, den anden var i gang med at flytte lidt hattehylde happengut - længere nede bag i var 2 damer.

    Pushback før tid også ellers rullende start, der blev ikke bremset overhovedet på vejen til 22R, da vi nåede Gøteborg ville Kaptajnen gerne fortælle om det smukke vejr, sådan lige fra huskeren.

    "Vi er nu direkte over Gøteborg (folk forsøger at se Gøteborg men hun er lige nedenunder os) vejret er smukt og vi kan fra cockpittet se Oslo og Holmekollen der er smukt lyst op"

    Men vi er da glade for oplysningen om alt det vi ikke kan se :D

    Der er ingen gratis servering hos Norwegian, men havde været hos "Soen" og fået en latte og croissant og 2 af de der vitamin vand hos HW Smith, så havde ikke behov for kaffe, selvom en sammenligning med SAS/Cimbers svedvand kunne være interessant dog ikke for smagsløgene.
    Flyet var forholdsvist nyt ingen kendte på halen det var Recaro sæder, de er hårde i filten men det kan jeg godt lide og de passer mig udmærket så 1 time i dem er ikke en straffe og der er masser af benplads for en 1,93 m.

    5 min før ETA listede jeg ud af flyet, så er der sgu service på drengen.

    Rejsen med Norwegian var ca. 60 euro billigere end SAS, med vores nuværende rejseselskab er der inkluderet 2 X 20 kg baggage og gratis sædevalg - så der er mere bang for the buck end hos SAS.

    LH er stadig bedre, men Norwegian kommer lige i halen og SAS halsende nede bagi :)
     
    SophieHendriksen og Henry "Synes godt om" dette.
  19. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 22 i 2017
    Fly nr:
    Route: OSL - CPH
    STD:
    STA:
    Gate:
    Sæde:
    Load: ca. 80%
    Fly: 737-800
    Point: ?? Pesos

    Glemte da også jeg kom hjem igen ;), men detaljerne er glemt udover at cabin crew var meget imødekommende, grænsende til papegøje "Hej Hej Hej Hej" der stod 3 FAer ved siden af mit nødudgangs sæde og alle 3 hejede alle der kom forbi så det blev mellem 150-200 hejer + hej tilbage til dem :mad:.

    Men starter det nye år i uge 6 med en lille BA tur på Bizz til Dusseldorf, ca. 6 timer flyvninger fordi det er BA kontra de direkte på 1,5 time, men hvad der er jo champagne og det er gratis :D:) så arbejdsgiver kan ikke se jeg bryder de etiske regler :eek: om alkohol i arbejdstiden :rolleyes:.
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  20. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 1 i 2018
    Fly nr: BA 815
    Route: CPH - LHR
    STD: 12:45 ATD: 13:17
    STA: 13:10 ATA 13:55 (GMT)
    Gate: C27
    Sæde: 3F
    Load: ca. 100%
    Fly: A321
    Point: 594 Avios og 40 TP

    Første tur over skyerne i det nye år, en session med kollegaer i Düsseldorf.

    Tjek ind for pøblen gik udenfor afspærring i prioritet ingen kø, kun en enkelt ved disken da prioritet aflastede pøblens.

    Gik direkte i fast track som i dagens tilfælde var slow track :( men man kan jo ikke se det på nuværende tidspunkt når man er gået i fast track.

    Igennem duft helvede og forbi Paul Smith, da jeg nævnte jeg skulle over Heathrow og lige i forretningen der falder der yderligere rabatter af på indkøbet.

    PAS kontrol var der ingen kø til, kun den sædvanlige venten da den ikke kan lide mit skæg.

    Gik direkte i Eventyr lounge hvor der var god plads, "desværre" var der høj sol så der var et forfærdelig genskær i ruderne :confused: kan forstille mig der bliver ubehageligt til sommer, fik en plads lige ved nødudgang og med udsigt til C27, der var ingen fly der og skærmene nævnte ingen forsinkelse.

    20180209_115608.jpg

    Der var bøf stroganoff på menuen hvilken der var OK - ikke som farmors, men ganske udmærket, selvfølgelig en stor fejl de ingen Champagne har, så det blev en HOF fra hanen.

    Omkring 12:15 kunne jeg se maskinen kom trillende, men stadig ingen melding om forsinkelse, så spurgte damen i indgangen, hun var meget spansk og tilbagelænet :cool: sagde jeg bare kunne læne mig tilbage der skulle nok komme opdateringer på skilte.

    orca-image-1518174937960.jpg_1518174938349.jpeg

    Da klokken var ca. 12:45 og ingen opdateringer på skærmen bare go to gate, listede jeg ned af trapperne og ved gate stod der please wait, da jeg vil høre hvor lang ventetid der var skannede de boarding kort og blev bedt om at følge med, udenom pøblen og ned på broen hvor der var kø. Så spurgte gate generalen hvorfor der ingen opdateringer var og at der stod please wait, det var åbenbart gået galt for dem og rengørings team havde forladt flyet uden at sige noget, da jeg lige var gået ind i gate havde de skiftet info på skiltene.

    Men så kunne jeg stå og glane på broen, i følge seat map var der luft på biz men det var der så sandelig ikke, da der var fyldt helt op havde der været nogle upgrades og det medføre at pøblen kommer op foran hvilket der medføre fyldt hattehylde af dårligt pakket tasker og jakker, men FAen kom hurtigt og fik flyttet rundt så der blev plads til min rend mig i røven, da man jo ikke er nybegynder som de fleste på biz ved man jo at de har et skab til jakker så dem behøver man ikke lade flyde i hattehylden :D

    Kaptajnen var en af de snaksalige som pludrede i 5 minutter om hvorfor de kom for sent og de ville forsøge at indhente og ellers en masse salgstale om BA og OneWorld, derefter fuldt op af service manager, der var godt vejr så kunne næsten se mit hus.

    20180209_131812.jpg

    Service begyndte rimelig hurtig efter afgang, de obligatoriske varme klude blev leveret, der næst kom de trillende med service vogn, personen i 2D var nok en hyppig gæst for der røg 4 GT ned på midtersædet ved første service

    20180209_133854.jpg


    Jeg nøjedes med Champagne som i dagens anledning kom fra den store flaske - smagen er bedre fra alm. eller magnum.

    Dagens menu var noget rejesalt eller varm panini snuppede sådan en, den var ganske udmærket faktisk over middel, der røg så lidt mere Champagne i glas og en lidt GT som sidevogn samt kaffe til kagen.

    20180209_141932.jpg 20180209_140714.jpg
    BA udmærker sig ved at have Gordons eller Tanqueray, men desværre er det mærket Fever-Tree de har som tonic, den er ikke i nærheden af at være tør men mere som sports brus fra netto, efter jeg klagede min nød mente FA at Fever-Tree Natural Light var bedre og det var den også dog ikke som Schweppes.

    Da den øvrige pøbel fandt ud af der var Champagne blev der hurtigt indtaget 3 flasker, det er dog De Castelnau de har for tiden bedre end Ferrari hos LH :pmen en favorit bliver den aldrig

    I deres A321 popper de ikke skærmene ned så man kan se hvor man er, men vejret var godt så man kunne følge med hele vejen til Englands kyst.

    20180209_132959.jpg

    Men derfra var der bare overskyet, men en lille runde over London under skyerne blev det dog til.

    Da vi var forsinket endte vi i gate i T5 B, da lounge Heathrow altid er overfyldt valgte jeg bare at tage pitstop land side, igen drillede PAS den kan ikke lide mit skæg, men PAS damen havde intet problem så ud kom jeg.
     
    DanielBahn, Henrik Olsen, klausbm og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side