Flyvning nr: 18 i 2017
Fly nr: SK 1475
Route: CPH - OSL
STD: 20:55 ATD: 20:20
STA: 22:55 ATA 23:00
Gate: E2
Sæde: 24E
Load: ~95%
Fly: A321
Point:
Ingen kø i sikkerhed i Gardermoen så det var lige ind også i lounge - det var "sent" så alt forgik i bagrummet, loungen er da en del hyggeligere end den i CPH, der stod en seddel med hvad de serverede men den udmærkede sig ved ikke at være korrekt, så skulle nok bare have snuppet TGI Fridays.
Carlsberg alkohol fri
Boarding var forsinket der var åbenbart is terninger på maskinen; Hjörulf Viking, den var lettere slidt og havde efter kaptajnens introduktion været i pendulfart imellem nordens navle og Oslo, jeg går ud fra det var Hjörulf jeg var med der op, slidtagen var ens
Selve boarding var et mareridt, E2 ligger klemt inden og Nordmænd er ligeså elendige til kø som os Danskere, så jeg opgav og kiggede på ure mens kvierne blev gelejdet ind.
Så kunne jeg liste mig ind i rumpen igen hvor jeg blev mødt af...................
WOW WUHU OMG
en frisk, venlig og oplagt FA.
Flyet var helt fyldt fra snuden og ned til 24, hvor der så var lidt huller, men det føltes som om der var overbooket da der var 2 spædbørn der testede stemmebånd på skift
Bose QC var redningen - der var også et enkelt hul i hattehylde WHAT WOW OMG WUT VILDT
Det undre mig at man ikke lader familier komme ind først i stedet for at lade mor eller far stå i kø udenfor eller indenfor maskinen eller sågar på trapperne, endnu mere forundret over at folk - nu når SAS ikke lader dem komme på først, ikke lader dem slippe foran, det var dejligt med Air Berlin der sad man forrest når man havde børn med og var man ikke status medlem kom de også ind først - som i USA.
Foran til siden sad en ung Svensk FA, igen frisk og imødekommende WHAT, OMG, WUT, talte lidt med hende om jeg følte mig beskidt her nede bag i også havde vi et væddemål om det blev B3 eller B5 i CPH - jeg vandt.
Forsinkelsen blev indhentet så vi landede 6 minutter for sent - FA nåede lige at blive færdige med 2. kafferunde og da hjulene poppede ud var de klar til at sidde. Den unge FA sagde pænt farvel og vi ses måske igen snart, selvom der var åben i rumpen så var jeg lige nær sidste mand der forlod Hjörulf, da de annoncerede "rumpehullet" i god tid, rumpe FA var stadig frisk og frejdig da jeg gik ud.
Det er jo en hel stime af lyksaligheder med SAS, jeg håber den holder for Tirsdag er det igen med SAS (Cimber) til Sola
Click to expand...