Bandittens rejselog 2017

Poster i 'REJSEBESKRIVELSER' oprettet af banditten, 17/4/17.

  1. Peter F.

    Peter F. VIP medlem

    Beskeder:
    590
    "Synes godt om" modtaget:
    1,771
    Point:
    93
    Hvordan hænger det sammen? (spørger en uvidende..:rolleyes:).
     
    Henrik Olsen og Henry "Synes godt om" dette.
  2. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Der er jo en Paul Smith i CPH og LHR, jeg taler med ekspedienten i CPH og nævner jeg skal over LHR og i forretningen der også, så tilbyder hun mig yderligere 20% rabat.
     
    Beaglen, DanielBahn, Henrik Olsen og 3 andre "Synes godt om" dette.
  3. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 2 i 2018
    Fly nr: BA 944
    Route: LHR - DUS
    STD: 15:30 ATD: 16:31 (GMT)
    STA: 18:15 ATA 18:29
    Gate: 10D
    Sæde: 3F
    Load: ca. 70%
    Fly: A321
    Point: 594 Avios og 40 TP

    Var lige ude i "gården" og trække lidt frisk luft, I afgangshal var der ganske stille mere end normalt

    20180209_143044.jpg

    I fast track nord var der ikke en eneste så det var lige igennem, fik provianteret i duty free og boots også lige forbi Poul Smith, det fik tiden til at flyve så boarding var begyndt, men 10D er jo en remote så det tager dem altid længere tid.

    Nede I bussen måtte der så ventes en del, der var åbenbart gået en brandalarm ved siden af gaten, men efter 10 min fik vi lov til at køre ud til flyet som stod omme på syd siden.

    orca-image-1518189863994.jpg_1518189864368.jpeg

    orca-image-1518190571892.jpg_1518190572193.jpeg

    I flyet hilste FAer i døren og jeg fik hurtigt kastet mig i sædet, det var en af de ældre A321 og så havde ikke luftdysser over sædet, men heldigvis er det ikke sommer så der var ikke behov for dem.

    Da alle var inde begyndte taxing og det var en af de længere vi holdte ved T5 syd og skulle helt ned i den anden ende, det skulle alle andre også så det tog ca. 30 min fra døre lukkede til vi lettede.

    20180209_160458.jpg

    20180209_161118.jpg

    20180209_163132.jpg

    I luften kom FA rundt med varme klude, service vogn kom derefter og der kunne vælges i mellem noget pasta der var udsolgt eller 3 sandwich.

    20180209_164712.jpg

    20180209_165039.jpg

    På de korte strækninger har de kun de små flasker og de kan ikke anbefales så skiftede til GT, men et forældre par på 5 AC var nok glade for så var der mere til dem, der var næsten rutefart med flaske service til dem, jeg talte 6 flasker til dem på den korte flyvning :cool: FA udmærkede sig ved at kigge på iPad og tiltalte alle med efternavn.

    Landingen var mere urolig end normalt, men desværre ikke så vild som det ellers kan være I DUS, fik optaget en video hvor man kan se hvordan flyet gynger og der var også et højt dunk og raslen der kom da hjulene ramte jorden for ned skulle den :D

    Servicen var god intet at udsætte dem på samme niveau som hos LH, det plejer den nu også at være på BA.
    Men efter at have fløjet med Norwegian som i bund og grund har samme sæder og mere benplads end BA biz, så kan jeg nu godt i det private tænkes at bruge Norwegian til sådan små ture som man ellers brugte AB til.
    Turen til LHR havde nok været mere komfortabel med Norwegian, dog uden den ekstra service - hvis nu bare Norwegian havde fast track og evt. lounge adgang, så havde jeg helt sikkert fløjet mere med dem og generelt fløjet mere.
     
    Senest redigeret: 14/2/18
    Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.
  4. Beaglen

    Beaglen VIP medlem

    Beskeder:
    529
    "Synes godt om" modtaget:
    1,845
    Point:
    93
    Jo, men problemet er bare, at hvis man skal med det tidlige morgenfly til CPH, som @banditten skulle, så går der ikke noget tog ud til lufthavnen. Det første tog kører vist inde fra centrum kl. 05:36 og det er for sent, i forhold til hvornår man skal være i lufthavnen.
     
    Henry og banditten "Synes godt om" dette.
  5. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Efter en længere pause grundet pendling til Norge og Sverige springer vi let og elegant over 2018.
     
    Henry og Henrik Olsen "Synes godt om" dette.
  6. Henrik Olsen

    Henrik Olsen co-founder Redaktør

    Beskeder:
    11,596
    "Synes godt om" modtaget:
    26,637
    Point:
    113
    2019 skulle også blive et fremragende år har jeg hørt :)
     
    banditten og Henry "Synes godt om" dette.
  7. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Flyvning nr: 1 i 2019
    Fly nr: VK 1021
    Route: CPH - VIE
    STD: 16:05 ATD: 16:19
    STA: 17:40 ATA 17:44
    Gate: A36
    Sæde: 5C
    Load: 78 pax
    Fly: A321
    Point: ??? Avios

    Det var med Vueling da alle andre havde mærkelige tider, operator var LEVEL hvilke der absolut ikke roses til skyerne snarer tværtimod, kan godt forstå noget af det man læser om LEVEL men det er mere pre-flight, jeg fandt aldrig COC.

    De er nye i CPH og VIE og flyver kun sommer sagde de, tjek ind var I T2 lige ved siden af gammel ankomst, der var ikke et øje og hele 4 pulte da der skulle et håndboldhold med - stod med "Velkommen til ?????" på display, hos dem må man IKKE have batterier i indchecket baggage, så lige lidt ompakning ved pulten.

    Havde mine 2 døtre med da de har klaget over de ikke flyver så meget, så hele turen var for deres skyld, den ældste har været med tanten til USA og Norwegian, samt Onur Air til Tyrkiet - så hun har prøvet at flyve på røven ;)
    Den yngste har "kun" været med AB til BER, DUS, og VCE hvilket gør hun nok har fløjet flest gange på papiret.

    Der var kun lidt kø i security og I vores bane var der nogle Ryan Air forældre, så det tog tid - hvor svært er det du skal ikke have cola og vand i din taske, du kan ikke tage en kaffekop med igen og når du spilder så gør da lige opmærksom på det, men tøsserne er ligeglad kun far der bliver irriteret:oops:.

    Det var 2 damer der var i vores lane, så de klarede pigerne mens far hældte iPads og PCer I 5 bakker, der var sten og andet 0 klasse skrammel i lommer men intet vand eller sprængstof :D

    I shoppe helvede havde mor givet instruktioner på hvilke krigsmalinger hun skulle have, så det tog lidt tid.

    Så skulle der lige hæves lidt euro også lige ned på terrassen, der stod en tante med gammel makeup:

    20190404_153118[1].jpg

    Tøserne var indenfor i flyvetårnet, deres job var at passe på deres jakker og de 2 "rend mig i røven" tasker, hvilket resulterede i de kom med op og ned i tånet og rutschebanen.

    Da dampen var nydt skulle vi lige have lidt sodavand og der skulle tisses, for så at finde ud af der stod Boarding, da de var færdige og far havde en blodåre der dunkede som en bas til techno fest, så skulle der løbes for nu stod der "Clossing", skal hilse og sige der er langt til A 36 men vi var i fuld 4 spring og var de sidste i Gate, blev mødt af en smilende Gate General "Fam. Petersen formoder jeg", køen sluttede ved døren og da vi kom op kunne vi glide lige ind på 5 ABC og der var plads i hatte hylde selvom alle der var fyldt foran men ingen bag I (78 til 212 sæder).

    Flyet var nyt hvilket tydeligt kunne ses, der var helt lyst indenfor ikke den der okkergule brune farve og klister på gulvtæppet, der var samme plads som på BA og LH BIZ, sæderne foran var plus space men lagde ikke mærke til hvor meget det + gav.

    20190404_155711[1].jpg 20190404_155714[1].jpg

    Jeg er 193 men ratioen hælder til torso er længere end ben - ikke at jeg ligner en freak, jeg synes selv jeg er en mørk adonis :D

    Der er altid noget at se på, heldigvis er den ældste en underlig størrelse hun vil ikke sidde ved vindue, så den mellemste kun få pladsen uden skænderi eller som piger nu engang er.

    20190404_161423[1].jpg

    Crew og kaptajn var Tyskere eller Østrigere, som en flyvning på LH høflige og smilende, kaptajnen lod forstå at bælte fiksering ville være på hele turen, da vi var i luften gik der 20 min så kom purser og spurgte om pigerne ville have tegnesæt - må sige kvaliteten af det var I top, mere værdig end Austrians vingummier, men den mellemste brokker sig stadig over ikke at på et AB chokolade hjerte, så var service I gang, men det er alene køb intet gratis men når man flyver skal man have en til hvert ben.

    20190404_164141[1].jpg
    10 eur men ok 3 familie biletter koster det samme som BIZ t/r, man kan næsten hellere ikke nå mere.

    Kaptajnen kom på og sagde nu er vi over Dresden på højre side, vi sad forkert igen, så han lagde an til landing.

    20190404_174014[1].jpg

    Vi kom, lidt for sent afsted men var nede nogenlunde til tiden og gik lige hent til båndet og hentede baggage, I Wien havde vi hyret https://www.transportschwechat.sk/en/ han stod med skilt ved McD, har brugt dem før og de kan kun anbefales.

    45 min efter var vi ved Park Inn I Bratislava og vejret var jo som her hjemme, så vi var svedne og lugtede lidt af Gnu.

    Så tur ned med LEVEL 5 stjerner af 5 mulige, husk nu på kontekst ECO.
     
    Henry, Beaglen, asf og 7 andre "Synes godt om" dette.
  8. banditten

    banditten VIP medlem

    Beskeder:
    298
    "Synes godt om" modtaget:
    926
    Point:
    93
    Total slatten år kun indenrigs og skandinav flyvninger, eneste flyvning udenfor tjeneste, CPH - EIN med Transavia, beskidt og virkelig en flyvetur med pøblen, selv med alle kryds på bestillingen total T/R 110eur begge veje total fyldt og selv med prioriteret boarding er du sidste mand uden plads til taske - de sælger det men det bruges ikke så billetten til 50 EUR total er nok bedst, men udover 1 times forsinkelse R så er jeg ikke så skræmt for at flyve med øvrigheden nu, der er jo opfundet lud og sæbe :D og den karaffelsyge man opnår ved ikke at indtage fermenteret drue med CO2 bemærker man ikke mens ens sanser bombarderes med ubehageligheder der nu er på sådan kvægtransporter - her passer EIN perfekt ind man går i sådanne metal bure til og fra flyet.

    Og alle de dejlige point fra Norwegian der udløber 31/12 har lilmor fået så hun kan flyve forrest til Riga, men der er stadig nogen tilovers findes der nogen tricks?

    Jeg håber på et 2020 med mere 4-5 stjerne og mindre af 2019 perversitet :D
     
    Beaglen, SophieHendriksen, PENSIONISTEN og 2 andre "Synes godt om" dette.

Del denne side