Flyvning nr: 2 i 2018
Fly nr: BA 944
Route: LHR - DUS
STD: 15:30 ATD: 16:31 (GMT)
STA: 18:15 ATA 18:29
Gate: 10D
Sæde: 3F
Load: ca. 70%
Fly: A321
Point: 594 Avios og 40 TP
Var lige ude i "gården" og trække lidt frisk luft, I afgangshal var der ganske stille mere end normalt
I fast track nord var der ikke en eneste så det var lige igennem, fik provianteret i duty free og boots også lige forbi Poul Smith, det fik tiden til at flyve så boarding var begyndt, men 10D er jo en remote så det tager dem altid længere tid.
Nede I bussen måtte der så ventes en del, der var åbenbart gået en brandalarm ved siden af gaten, men efter 10 min fik vi lov til at køre ud til flyet som stod omme på syd siden.
I flyet hilste FAer i døren og jeg fik hurtigt kastet mig i sædet, det var en af de ældre A321 og så havde ikke luftdysser over sædet, men heldigvis er det ikke sommer så der var ikke behov for dem.
Da alle var inde begyndte taxing og det var en af de længere vi holdte ved T5 syd og skulle helt ned i den anden ende, det skulle alle andre også så det tog ca. 30 min fra døre lukkede til vi lettede.
I luften kom FA rundt med varme klude, service vogn kom derefter og der kunne vælges i mellem noget pasta der var udsolgt eller 3 sandwich.
På de korte strækninger har de kun de små flasker og de kan ikke anbefales så skiftede til GT, men et forældre par på 5 AC var nok glade for så var der mere til dem, der var næsten rutefart med flaske service til dem, jeg talte 6 flasker til dem på den korte flyvning FA udmærkede sig ved at kigge på iPad og tiltalte alle med efternavn.
Landingen var mere urolig end normalt, men desværre ikke så vild som det ellers kan være I DUS, fik optaget en video hvor man kan se hvordan flyet gynger og der var også et højt dunk og raslen der kom da hjulene ramte jorden for ned skulle den
Servicen var god intet at udsætte dem på samme niveau som hos LH, det plejer den nu også at være på BA.
Men efter at have fløjet med Norwegian som i bund og grund har samme sæder og mere benplads end BA biz, så kan jeg nu godt i det private tænkes at bruge Norwegian til sådan små ture som man ellers brugte AB til.
Turen til LHR havde nok været mere komfortabel med Norwegian, dog uden den ekstra service - hvis nu bare Norwegian havde fast track og evt. lounge adgang, så havde jeg helt sikkert fløjet mere med dem og generelt fløjet mere.
Senest redigeret: 14/2/18
Henrik Olsen, Beaglen, Henry og 3 andre "Synes godt om" dette.